Pakketjesirritaties

Oh man, ik ben onredelijk boos omdat m’n pakketje ‘kwijt’ is. Volgens dpd bezorgd bij een winkel naast me maar daar hebben ze 'm niet. Voor de tweede keer in twee maanden dat m’n pakket via dpd gewoon weg is?!

Wtf een brief openmaken? Wat zou iemand daar aan hebben? En klote dat je pakketje er nog niet is! Hoop dat het snel nog binnenkomt, en dan niet leeg :+1:

Zouden ze hier meelezen :scream:

Irritatie is eigenlijk het verkeerde woord, maar:

Just don’t.

7 likes

Right in de vertaal-cringe.

2 likes

Ik hoor best vaak dat mensen ontevreden zijn over DPD, en dat was ik vroeger ook. Gebeurde regelmatig dat een pakket dan zonder reden terug ging naar een depot 60 km van mijn woonplaats.
Maar tegenwoordig versturen ze mij een mail als ze het tijdstip weten, doen ze dat bij anderen niet? Je kan dan zelfs neerzettoestemming geven. Bij mijn vorige huizen kon dat niet maar nu laat ik regelmatig iets achter het huis zetten (we hebben een hoekhuis dus kan dat gewoon). Ik vind het ideaal want zo mis ik van DPD nooit meer een pakket.

1 like

Kan inderdaad heel goed een sorteermachine geweest zijn die honger had. Of als je een envelop niet dichtplakt, gaat dat ook een stuk sneller.

Ik vind die bezorgers van DHL stiekem best irritant. Die zijn echt met 2 seconden weg ofzo.

Een hele tijd geleden werkte er regelmatig een bepaalde man op een pakketpunt die mij de hele tijd ongepaste blikken toewierp en als ik als enige klant in het pakketpunt was, ook opmerkingen maakte. Ik kreeg altijd een heel naar gevoel van hem. Het ging over mijn uiterlijk, dat ik een echte mevrouw was, waar ik woonde, waar ik vandaan kwam, maar zo overgoten met een creepy sausje.

Ik had dit gemeld bij een andere medewerker met wie ik een paar keer gepraat had omdat ze iets naars had meegemaakt. Zij is de vaste kracht en we kennen elkaar goed van gezicht. Als ik tijd heb en het is niet druk in het pakketpunt, blijf ik wel eens een half uurtje kletsen. Heerlijke Rotterdamse vrouw is ze.

Na dat gesprek zag ik hem niet meer, was ik blij mee, want ik liep dus vaak weer weg als ik hem er zag werken.

Gisteren kwam er een pakket aan maar toen ik het wou afhalen, zag ik die man staan. Ik was perplex, want had hem echt al tijden niet meer gezien. Ik ben dan gewoon omgedraaid. Vandaag wou ik opnieuw gaan, maar stond hij er weer! Ik vond dat ik me niet moest aanstellen dus ging in de rij staan. Voor me twee vrouwen en hij deed normaal.

Is het mijn beurt, herkent hij me, heeft hij meteen zo’n zwoele blik, heel zeemzoetig zo. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik werd er erg ongemakkelijk van. Hij deed tergend traag over het lezen van mijn id en wierp af en toe blikken op de rij die steeds langer werd. Voelde me echt echt echt niet chill. Hij bleef ook in mijn ogen staren. Ik wou gewoon mijn pakket verdorie.

Wow, wat ongelooflijk kut voor hem!

DPD is zo’n kutbedrijf, ik zag de bui al weer hangen toen een pakketje daarmee bezorgd zou worden, zit een uur te wachten tijdens het geplande levermoment, zie ik in de pakketjestracker dat de bezorger helemaal niet naar mijn huis is gereden, maar gewoon bedacht heeft het pakket bij het pakketpunt te dumpen, ‘helaas was u niet thuis’, niks van waar, ik was er gewoon en ik heb ook geen briefje in de brievenbus, die knakker is gewoon doorgereden omdat dat makkelijker was.
En nu kan ik vanmiddag weer de halve stad door gaan sjouwen met die zware ellende, daar betaalde ik nou net die pakketbezorger voor :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Meh ik snapte maar niet waarom ik mijn pakket de hele tijd niet kon tracken, ligt de trackingwebsite eruit :disappointed:
Komt dan sowieso morgen ipv vandaag als ik thuisblijf.

Dpd komt ook maar gewoon als het ze uit komt geloof ik. Bij mijn bestelling kreeg ik een mail van ze dat ik op de dag van bezorging een bericht zou krijgen met het tijdvak. Op zich al niet handig, maar goed. Nog geen mail gehad vanmorgen, komt ineens de bezorger, en krijg ik een uur daarna een mail dat eind vd middag mijn pakket bezorgd zal worden.

6 likes

Nou had ik dit keer heel netjes een briefje opgehangen of ze mn pakketje alsjeblieft niet bij de winkel/stichting naast mijn huis wilden bezorgen, maar dat hebben ze dus alsnog gedaan… die winkel is elke dag maar tot vier uur open, en ik werk tot vijf. En op zaterdag opent ie pas om 13 en dan ben ik al weg morgen. Tenzij die mensen van de winkel hem nog proberen af te geven bij mn boven- of benedenburen moet ik dus mn huisgenoot inschakelen of moet ik maandag in mn lunchpauze keihard op en neer fietsen…

Snap op zich wel dat ze er geen boodschap aan hebben wat mijn schema is en dat ze gewoon afleveren waar dat mogelijk is, maar er zijn zoveel andere adressen die nog dichterbij zitten dan die winkel waar altijd wel iemand thuis is. :expressionless:

1 like

Ik had laatst ook dat een pakket via DPD voor de tweede keer in redelijk korte tijd niet was aangekomen (zogenaamd bezorgd bij een winkel in de straat, niet dus). Gelukkig is de webshop er achteraan gegaan, belde de bezorger me een paar dagen later ‘ben je morgen thuis, we hadden je pakket bij de winkel achtergelaten maar ze hebben het net teruggegeven’. Ja hoor.

2 likes

Packs.nl sloeg trouwens laatst echt alles, de bezorger belde me op om te controleren of ik wel thuis was, ik was die dag niet thuis (had ook geen mail gekregen dat het pakket die dag zou komen), kreeg telefonisch even een uitbrander dat ik wel thuis moet zijn. Ik zei nog dat hij het wel bij de buren mocht afleveren, maar ‘dat lukt nooit daar’ (alsof het mij totaal onbekende packs.nl honderden pakketten per week in mijn gebouw aflevert?). Uiteindelijk belde hij twee dagen later weer of ik dan wel thuis was, dat was ik, toen belde hij later of ik naar buiten wilde komen, want hij wilde niet uit de auto stappen (??), toen ik eenmaal buiten stond reed hij weer weg, dus ik hem terugbellen, zegt hij dat mijn adres niet klopt, want de straat waar mijn voordeur aan zit heet anders (??). Ik dacht dat ik dat als bewoner wel geweten zou hebben, hij heeft me nog even de les gelezen over mijn adres aan de hand van de kaart op zijn telefoon, maar gelukkig mocht ik uiteindelijk toch met mijn pakket naar binnen :see_no_evil:

5 likes

Wat een verhaal, echt bizar. Daar bestel je ook nooit meer of wel?

Het waren m’n badkamerkranen, ik had geen idee dat dat met zo’n vaag bedrijf bezorgd zou worden, maar hopelijk blijven deze kranen de komende 10 jaar hangen :wink:

Vrijdagmiddag heb ik een eerste bestelling gedaan bij welbekende site zlnd. Savonds besefte ik me dat ik nog twee zaken niet aan de bestelling had toegevoegd dus die bestelde ik apart. Gisterenmorgen kreeg ik dat laatst bestelde pakket dus al binnen en bij het eerste blijft de leverstatus maar staan op ‘geaccepteerd’. Ik had gisteren al eens gebeld naar de klantendienst, omdat ik voorgevoel heb dat er iets mis was en ik heb het echt nodig voor vrijdag, maar die vroegen zelf geen bestelnummer oid en verscholen zich achter het feit dat levertijd tot 5 werkdagen kan duren.

Misschien is het effectief niks maar heb al vanalles meegemaakt met pakketjes en dit voorspelt voor mij weinig goed.

Ik zou het even afwachten. Ik had laatst ook een bestelling gedaan en de volgende dag één voor m’n moeder. Haar pakket kwam twee dagen eerder aan.

1 like

Toch vervelend he? Vraag me af of dat dan te maken heeft met items die niet op voorraad zijn ofzo. Zou handig zijn mocht dat dan gecommuniceerd worden. Of worden de laatst gedane bestellingen eerst afgewerkt? :woman_shrugging:t3:

Ik heb net een mail gehad waarin staat dat de bestelling vertraging heeft opgelopen. Net wanneer ik het nodig heb voor vrijdag.