Pakketjesirritaties

@vuilnisglitter Wow, dat is slordig. Als je weet hoe ze met pakketjes gooien… o.O Ik heb ooit een keer mokken besteld en ik hield mijn hart vast, maar die kwamen heel aan. Idem bij een potje vulpeninkt trouwens.

@Lort Dat doet bol zelf alleen niet, maar het Centraal Boekhuis (wel eens overigens).

Nou, mijn pakketjes zijn terecht. De pakketbezorger was te lui om naar boven te lopen, dus heeft het bij een van de buren gedumpt die beneden wonen. En de t&t werkte niet, dus niemand zag waar ze waren. Nu hopelijk pakketje 3 morgen ophalen op het afhaalpunt. Vandaag ook gehoord dat onze geweldig goede pakketbezorger mogelijk weg moet uit deze wijk, dus vind dat echt intens kut. :cry::cry:

1 like

Ik vind de bezorgers ook zielig!

Ik laat sowieso altijd alles op een pakketpunt bezorgen of op werk, want bij mij thuis af laten leveren zorgt geheid voor problemen.

2 likes

Wat is voor einde dag nou weer voor tijdsindicatie :rage:

7 likes

Hoe normaal vinden jullie het dat de pakketbezorger het pakketje in de lift zet?

Situatie: er werd aangebeld en ik verstond niet goed wat de bezorger zei, dus ik deed via de intercom de deur beneden open. Vervolgens gebeurde er niets, en zag ik via het raam de bus weer wegrijden. Ik had mijn pakketje nog niet gehad dus ging maar kijken in het trappenhuis en daar niets gevonden. Uiteindelijk belt een medebewoner aan dat hij mijn pakket in de lift had gevonden.
Nu twijfel ik of dit enigzins normaal is, of gewoon ronduit asociaal. Ik was niet op de hoogte waar mijn pakket neergezet werd en dat die uberhaupt niet bij mijn deur werd afgeleverd zoals hoort. Dus al die tijd stond mijn waardevolle pakket ergens in het gebouw.

Dit hoort echt niet hoor. Ze moeten het bij de deur afleveren of je nou op de 1e of 12e verdieping woont. Ik zal het in de gaten houden en als het vaker voorkomt een klacht indienen.

Ja ik ken iemand die pakketbezorger was bij Postnl. Het is wel al een tijd geleden hoor. Maar zij moesten altijd aan de deur bezorgen. M.u.v. zware pakketten, dan leveren zij tot de 3e verdieping indien er geen lift aanwezig is.

1 like

Ik laat nog steeds alle pakketjes bij m’n ouders bezorgen, omdat daar vaak wel iemand thuis is of ze proppen het in de brievenbus of leggen het bij de voordeur/achterdeur (is niet direct zichtbaar) of geven het af bij de buren. Dus top. Alleen nu wil ik een airco bestellen en die kan ik niet bij m’n ouders laten bezorgen. Of het kan wel, maar ik kan hem niet meenemen in de trein denk ik :sweat_smile:. Dus ik hou m’n hart vast.

Ik heb 2 dingen besteld en allebei expres gekozen voor levering op 5 juni tussen 18:00 en 21:00 uur en ze zijn gisteren helemaal niet geweest… Nu komen ze vanavond, maar nu ben ik op m’n werk. Dus heb er maar voor gekozen om het bij een DHL-punt te laten leveren en nu kan ik het niet eerder ophalen dan dinsdag. :rage: Ik geef niet voor niets een bepaalde datum/tijd aan. Kan altijd dat iets vertraging heeft, maar ze hebben ook helemaal niks laten weten en het ligt al 2 dagen op (in?) het depot.

Geen irritatie vandaag! Ik zie de PostNL jongen ongeveer elke dag de afgelopen 2 weken omdat ik m’n vakantiegeld heb stukgeslagen en allerlei verschillende leveranciers aan het uitproberen ben voor m’n shopje. Hij heeft me een inmiddels een koosnaampje gegeven en wilde vandaag weten wat er in al die mysterieuze dikke cilindervormige pakketjes zit. Dus ik heb hem mee naar binnen genomen en de ware jungle van macrame plant hangers in m’n zitkamer laten zien hahaha nu wil hij dat ik er eentje voor hem maak.
Op weg naar buiten wees hij naar een foto van mij en m’n schatje en vroeg of dat m’n broer was. Ik legde uit hoe de vork in de steel zat en zei nog dat we inderdaad nogal op elkaar lijken (blonde babyfaces) en dat hij op het eerste gezicht wel vaker voor m’n broer wordt aangezien. Postjochie spreekt niet zo goed Nederlands dus dat begreep hij niet en door de blik die hij me gaf ben ik bang dat hij nu denkt dat dit een of ander incesthol is hier. Met een boel planten.

27 likes

Mijn pakketje was aangekomen in Nederland, en nu is het weer teruggestuurd naar Amerika. Zo annoyed.

Kun je het niet bij een pakketpunt laten bezorgen? Of anders kiezen voor een levermoment op zaterdag of 's avonds?

1 like

Het pakketje zou oorspronkelijk al naar het pakketpunt gestuurd worden omdat er invoerkosten bij zitten (pakketje was €23 euro :sob: ). Nu zegt de status dat ze zijn langs geweest? Vriend was de hele dag thuis maar helemaal niemand geweest en de status staat ook nog steeds op “aangekomen in land van bestemming” :roll_eyes:

Ik had een aantal pakketjes besteld op asos en 1 is nooit aangekomen… 23 mei besteld duurt wel lang zo. Heb ze al 2x gemailt maar krijg niks terug aarg.

De klantenservice van Asos is echt verschrikkelijk. Ik had ook een pakketje retour gestuurd, maar kreeg geen bevestiging daarvan. Na heel wat mailtjes waarop zij een standaard antwoord terugstuurde is het gelukt. Ik zou gewoon blijven mailen via dat contactformulier op hun site.

Jaa ik heb al weer een mail gestuurd haha. Paar weken terug was 1 pakket ook iets later en toen had ik gemailt en toen maildr ze terug toen hij bezorgd was met “hij is bezorgd”…

1 like

Ik heb hetzelfde! De 20e een bestelling geplaatst en nooit ontvangen maar geld is wel afgeschreven. Echt al een aantal mails gestuurd maar nog geneveld terug :sob:

1 like


Toch jammer. Vooral omdat er nu een lang weekend overheen gaat.

1 like

Mijn moeder was zaterdag thuisgebleven voor mijn pakket, is dus niet gekomen en hij update ook niet meer. Op de website staat dat de order ‘fulfilled’ is, hopelijk komt hij dinsdag gewoon…

Heeft iemand ervaring met DHL waar je invoerrechten en belasting moet betalen? Ik heb een pakketje van buiten de EU wat 120 euro kost (incl verzenden). Ik had dus gerekend op 21% btw bij komst naar NL (want onder de 150 euro dus geen invoerkosten) maar DHL vraagt echt 54 euro :open_mouth:

Ik heb nog nooit gehoor van onder de 150 geen invoerkosten… ik dacht dat dat bedrag veel lager lag. Rond de 30 euro?