Pizza topic

Als jullie kip op de pizza doen, wat voor soort kip gebruiken jullie dan? Gemarineerd, gepaneerd, vegetarisch…

Pulled, of van die krokante kip schnitzel in reepjes gesneden of gewoon in stukjes gesneden gebakken kip soms gemarineerd, soms niet. Vaak maak ik pizza’s met leftovers gebakken kip dus afhankelijk van wat er over is doe ik dat erop. Dat kunnen dan verschillende marinades zijn. Een tijd geleden bijvoorbeeld sriracha, sojasaus, azijn, gepureerde mango en een scheutje honing. Dat was over van een ander recept en ook op pizza zeker voor herhaling vatbaar.

Als ik de kip speciaal voor de pizza marineer dan gebruik ik sojasaus + sambal + gember + knoflook + bastersuiker. Of bbq saus.

Door dit topic heb ik trouwens echt super vaak trek in pizza. Zelfs nu om 1 uur 's nachts weer haha

1 like

Vind het altijd wel lastig om in te schatten hoe ik de kip zo mals mogelijk houd :see_no_evil: op de een of andere manier meer dan ander vlees/toppings.

Maar die pulled chicken lijkt me heerlijk​:yum::yum:

Jha haha als ik geen gebakken aardappeltjes eet dan wel pizza​:see_no_evil: en pizza kan ook altijd als pizzabroodje, pizzawrap, pizzahapjes je kan echt overal pizzaversie van maken :yum:

Past wel in het impopulaire meningen topic denk ik, maar op lasagna na houd ik niet van pasta​:sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Als je kip echt te droog wordt kun je proberen hem te marineren met karnemelk. Door het zuur wordt de kip mals. Of anders de pizza bakken en pas in de laatste 5-10 minuten de kip toevoegen (wel vantevoren al bakken) of als hij al gebakken is in de oven opwarmen in alufolie. Dan wordt hij ook niet droog. Maar bij mij is het eigenlijk nooit heel droog. Wel ietsje droger dan normaal, maar dat is bij de pizzeria ook.

1 like

Bedankt voor de tips! :innocent:

1 like

Ik had laatst kipdijfilet in kleine stukjes gesneden en gyroskruiden erop gedaan. Was heel lekker al zeg ik het zelf

1 like

Maar dan ook gemarineerd?

Vandaag bloemkoolpizzabodem gemaakt met daarop passata, italiaanse kruiden, kruidensmeerkaas, gepaneerde kipdijfilet en ketchup erbij.

Helaas niet echt voor herhaling vatbaar, bodem was niet echt lekker krokant…

1 like

Welke kaas vinden jullie trouwens het lekkerst erop? :innocent:

1 like

Deze keer had ik wel genoeg beleg, maar mijn salami zat onder de tomatensaus en kaas ipv erbovenop🙈

Heb wat geëxperimenteerd met pizzabodems, vond een bloemkoolbodem zelf maken veel werk en te dun en te klef😅
pizzadeeg van de jumbo was lekker, maar dacht dat het hele pakket voor mezelf te veel was dus een deel eraf gehaald en uitgerold… Maar dan wordt het dus ook vrij slap…
Afbak focaccia brood van de Jumbo was qua dikte goed, maar qua smaak niet echt een match

Turks brood ben ik bang dat dat ook niet lekker is.

Iemand nog lekkere/leuke suggesties?:innocent:

Zijn de Italian Garlic Chicken en vierkazen pizza bij New York Pizza een beetje te eten?

Haha, ik zit ook al de hele dag te twijfelen of ik Mac ga halen of die Italian Garlic Pizza ga bestellen.

Laatste klinkt zooo lekker. Als ik hem bestel, dan laat ik het je weten. :grin:

2 likes

Wij hadden net pittige kip en 50/50 Hawaii en shoarma.
Mocht je in de omgeving Beverwijk wonen, pizza service is echt de lekkerste met de pittige kip :drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face:

Oja en de code pizzaservice levert 10% korting op. Altijd en eeuwig werkt die code

1 like