Plastische chirurgie / cosmetische behandelingen

Oprechte vraag, maar ik dacht dat botox juist wel rimpels ‘gladtrekt’? Ik zie bij foto’s ( en ‘live’ bij vriendinnen haha) echt niets meer terug van de oorspronkelijke rimpels, hoe werkt dit dan? Ik wil namelijk ook maar als het niet lekker straktrekt laat maar dan haha

afbeelding

Nee hele diepe lijnen blijf je zien. Worden wel minder omdat je die beweging niet meer kunt maken. Kun je wel opvullen met fillers.

Daarom moet iedereen van de GGD preventieve botox krijgen op de middelbare school maar helaas

13 likes

Ik denk ook wel dat ik het ga doen, lijkt me echt heerlijk om niet als eerste een frons te zien als ik per ongeluk de camera op m’n tel open :joy:

6 likes

Wow ik heb gewoon al een datum voor m’n borstverkleining :flushed: Ik denk dat het solliciteren op een heel laag pitje gaat nu! New boobs for summer!

19 likes

Oke ik ben overtuigd, ik heb namelijk vrij oppervlakkige ‘rimpels’ dus dan maar ter preventie haha

Fijne lijntjes zullen idd wel helemaal verdwijnen hoor! Die komen dan langzaam terug als het begint uit te werken en er weer wat beweging in die spieren zit. Maar als je hele diepe rimpels hebt blijf je het vaak zoals @Karl_Lagerfeld aangaf wel zien.

1 like

Hoe lang blijft het eigenlijk mooi? Ik zie 3 tot 6 maanden maar dat is nogal een verschil!

1 like

Dat verschilt wel per persoon dacht ik. Ligt aan je leefstijl en ook aan hoe ‘sterk’ de betreffende spieren zijn. Bij mijzelf merk ik wel na 3,5-4 maanden dat er wat beweging terug komt, maar nog lang niet maximaal zeg maar. Maak meestal een afspraak na 5 maanden en dan is de beweging nog niet volledig, maar wel zodanig dat ik me er weer stoor en ik er minder ‘fris’ uit zie. Ik laat altijd mijn frons + wenkbrauwlift doen. Vooral die laatste heeft naar mijn idee invloed op hoe fris ik er uit zie. Mijn voorhoofd doe ik nooit omdat ik dat niet zo veel beweeg en er dus hele fijne lijntjes heb, en die lijntjes verdwijnen bij mij als ik mijn frons laat doen omdat ik dan blijkbaar vanzelf mijn voorhoofd niet meer gebruik.

Naast wat @Musa zegt is mij verteld dat het er ook mee te maken heeft hoe vaak je gaat. Als je het regelmatig bij houdt zal het langer werken dan bijv de 1e keer. Vaak werkt het A-merk Botox ook weer langer dan dan het andere merk wat ze spuiten (maar wat weer minder uitmaakt als je sowieso vaker dan 1 a 2 x per jaar gaat).

Sowieso de angst om er echt zo platgespoten uit te zien is echt overdreven. Bij geen van mijn vriendinnen is dat het geval, je zou het geeneens weten als ze het zelf niet zouden vertellen. De mensen die dat wel hebben spuiten gewoon teveel en te vaak haha.

4 likes

Botox “zie” je ook eigenlijk niet. Fillers en implantaten en facelift dat kun je wel zien maar met botox krijg je gewoon geen rimpels op de plek waar je het spuit.
Sommige mensen hebben van nature niet zo’n sterke mimiek en daarbij valt er ook niks op

1 like

Het valt wel op als mensen een sterke mimiek hebben en opeens niet meer hoor. Of als een diepe fronsrimpel er opeens niet meer is. Je ziet het ook aan een soort glans op de huid. Ik ben helemaal pro, maar we hoeven ook niet te doen alsof het onzichtbaar is. Boeiend dat anderen het kunnen zien/raden.

11 likes

Ja denk dus wel dat als je het echt laat platspuiten je het heel goed ziet, maar vooral bij mensen die het preventief doen zie je echt niks. Als je opeens niks ziet bewegen bij iemand met een sterke mimiek zou ik ook denken huh? Maar meestal zie ik nog wel gewoon beweging.

Of als ze teveel zones tegelijk doen, die glans idd haha.

2 likes

Ik denk dat het platgespoten effect pas is als je iets ‘onnatuurlijks’ doet, bijvoorbeeld als ik opeens dikke lipfillers zou nemen, dan zie ik er wel platgespoten uit, maar een frons die überhaupt niemand stoort behalve mijzelf, dat ziet er in de verste verte niet platgespoten uit lijkt mij.

3 likes

Morgen gaat er voor het eerst botox in mijn irritante fronsrimpel, vind het spannend maar komt vast goed :crossed_fingers:t2:

19 likes

Iemand vroeg me laatst of ik botox heb omdat m’n voorhoofd zo glanst. Nee, meid, ik heb gewoon een 5km hoog voorhoofd en een teringvette huid.

6 likes

Voor iedereen die geen botox wil is argireline misschien een uitkomst. Ik gebruik het op mijn voorhoofd en tussen mijn wenkbrauwen (gewoon een druppeltje inmasseren na het reinigen) en ik merk echt dat het werkt. Ik kan mijn voorhoofd nog bewegen maar de beweging is zo minimaal dat er geen rimpels ontstaan als ik mijn wenkbrauwen optrek of frons. Het legt dus niet je spieren plat zoals botox dat doet maar het zorgt wel voor minder activiteit in de spieren waar je het aanbrengt. Daarvoor moet je het wel consistent gebruiken maar ik doe dat echt liever dan dat ik iemand een naald in mijn gezicht laat steken.

3 likes

Welke heb je dan? Ik heb Botox in m’n voorhoofd maar wil de rest ook wel wat rustiger maar niet ZO rustig als met Botox haha

Ik heb die van the ordinary. Er staat dat je hem op je voorhoofd, tussen je wenkbrauwen en rond je ogen kan gebruiken. Ik weet niet of het ook op andere delen van het gezicht werkt, mocht je het daar willen gebruiken.

1 like

Is dat deze: The Ordinary Argireline Solution 10% ✔️ online kopen | DOUGLAS ?

De recensies zijn goed, maar ik lees bij veel dat je echt heel lang moet smeren om resultaat te merken, was dat bij jou ook zo?

2 likes

Spannend!! Wil je laten weten hoe je het vond? Succes!

3 likes