Plastische chirurgie / cosmetische behandelingen

Hallo allemaal,

Omdat ik nog geen soortgelijk topic gevonden heb maak ik deze even aan.
Ik merk dat het nog steeds wel een gevoelig onderwerp is in mijn omgeving. Aangezien ik zelf beslist heb dat ik graag twee ingrepen wil laten uitvoeren (neuscorrectie en borstvergroting) ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb twee consultaties opstaan bij twee verschillende chirurgen voor een neuscorrectie om te kijken wie me het meest bevalt.

2 likes

Ik heb zelf 2 jaar geleden een borstvergroting gehad en ben er tot nu toe heel erg blij mee. Wel las ik overal dat je er snel aan went en zo groot mogelijk moet gaan (tot wat bij je lichaam past dan, de arts geeft dit zelf aan). Ik heb toen niet gekozen voor het grootst door deels reacties uit mijn omgeving (pas op, straks ben je net een Barbie blabla) en daar heb ik nu spijt van. Dus niks aan trekken van de mening van iemand anders en je hart volgen! Succes :blush:

3 likes

Ik zou persoonlijk nooit een borstvergroting willen doen.
Vind het gelukkig ook niet nodig bij mezelf, maar meer om de gezondheidsrisicos die er aan kleven.

Ken 2 meiden waarbij de siliconen door het lichaam zijn gaan zwerven en zij hebben ernstige gezondheidsklachen gekregen die zelfs nu, jaren nadat de implantaten er al uit zijn gehaald nog steeds hun leven verpesten.

Dat ik er al 2 ken vind ik best shocking.
Ik zou zelf het risico nooit willen nemen maar ieder zn ding.

Dit is trouwens vast niet wat je wilde horen maar goed :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Dat denk ik ook niet idd. Maar in ieder geval fijn dat jij het niet nodig vindt bij jezelf

Ik heb een bv gedaan zo’n 5,5 jaar geleden. Je kunt me altijd pm-en!

3 likes

Haha lekker zuur meit

2 likes

:heart:

:kissing_heart:

1 like

Puur uit interesse: wat is de reden dat je dan meteen zo groot mogelijk zou moeten gaan ?

Omdat de grootte snel went en het vaak kleiner uitvalt dan je denkt, zoals in kleding enzo. Dus mensen krijgen vaak spijt dat ze niet voor groter zijn gegaan en het kost natuurlijk een smak met geld. Maar ik heb niet voor de ‘grootste’ maat gekozen wat voor mijn lichaam kon, omdat ik hoop zwanger te worden over een aantal jaar en ze dan ook misschien groeien. En wil dan ook weer niet dat het te onnatuurlijk eruit ziet :joy:

1 like

bij wie ga je op consult voor de correctie? ik heb hem uit laten voeren door dr stubenitsky, dus als je vragen hebt!

1 like

Ik wil ook heel graag een neuscorrectie maar ik heb denk ik echt een hele moeilijke neus. Als iemand ervaringen/foto’s zou willen delen zou ik daar echt heel blij mee zijn want vind het eng om een keuze te maken.

Ik heb een consult bij dr. Waskiewicz en Dr. Damen.

Hoe kiezen jullie eigenlijk een kliniek? Ik heb al een aantal ingrepen erop zitten maar ga altijd naar het ziekenhuis, wil nu mijn onderkin weg laten halen en neig naar liposuctie, denk niet dat ze dat in het ziekenhuis doen. Klinieken zonder prijs op de site vertrouw ik sowieso al niet, bij sommigen betaal je consult, vind ik ook verdacht, sommigen zijn groot met heel veel vestigingen, is dat dan betrouwbaar of ben je dan een nummertje en doei? Ik vind het zo moeilijk

Ik heb vorig jaar een neuscorrectie laten doen bij de Bergman Kliniek door Dr. Menger en ben heel blij met het resultaat! Ik wilde dat het nog goed bij mijn gezicht zou passen en het niet een of ander standaard klein wipneusje zou worden of overduidelijk een gecorrigeerde neus en hij heeft heel goed geluisterd! Ik post hier liever geen foto’s, maar mocht iemand het willen overwegen en voor- en nafoto’s willen zien dan kan ik ze privé sturen :slight_smile:

1 like

Zijn er hier meiden die een borstverkleining hebben gehad en misschien ook al langere tijd geleden? Bij mij is het nu ongeveer 10 jaar geleden, maar ik merk dat mijn borsten toch wel weer flink gegroeid zijn en ik baal daar eigenlijk echt van. Ik zat na de operatie op cup C en zit nu denk ik wel weer op een flinke E. Ik heb vooral de keus gemaakt vanwege de esthetische kant, heb gelukkig geen lichamelijke klachten, maar ik vind dit toch wel ronduit k*t. Ik ben wel een paar kilo aangekomen en dat gaat wel vaak meteen naar mijn borsten toe. Ik weet ook niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, maar is het misschien herkenbaar voor iemand? Destijds was ik nog best wel jong, maar ik zie het echt niet zitten om binnen een x aantal jaar nogmaals te laten opereren.

3 likes

Ik heb er zelf eentje gehad een paar jaar geleden, geen 10, maar ken ook wel meiden die er wel zo lang geleden één gehad hebben. Ikzelf let héél streng op mijn gewicht én ben ondanks veel afvallen nooit cupmaat verloren, mijn vriendinnen zijn aangekomen in de tussentijd en bij heeft aankomen/afvallen wel altijd effect op cupmaat dus bij hun is de verkleining ook eigenlijk “teniet” gedaan als je dat zo mag zeggen, bij mij is de cupmaat exact hetzelfde gebleven al die jaren. Het heeft er mee te maken of je borsten uit vooral vet of klier weefsel bestaan, als je aankomt in gewicht en je hebt borsten met veel vetweefsel dan zal afvallen dus ook zorgen voor een kleinere cupmaat. Lekker lang verhaal dit.

1 like

Wel duidelijk verhaal. Bedankt voor je reactie. Ik was 18 bij de operatie, dus ik denk dat ik in die tien jaar 5-7 kilo ben aangekomen en ik vind dat wel acceptabel, maar het zou inderdaad heel goed kunnen dat mijn borsten vooral uit vet bestaan en dat veel van die kilo’s dan toch weer beland is bij mijn borsten. Ik ga dan toch maar eens goed m’n best doen om er weer wat af te krijgen, dat liever dan weer op een dag me laten opereren. Welke cup had jij en heb je nu? Als je dat wilt vertellen natuurlijk. En is dat toeval dat je vriendinnen hebt die ook een verkleining hebben gehad? Ik ken eerlijk gezegd niemand. Mensen zijn altijd nogal verbaasd als ik het ze vertel.

Ik hoop rond het najaar een borstverkleining te krijgen! Zit nu op cup I

Ondanks mijn klaagzang hierboven, echt de beste beslissing van mijn leven. Nog steeds zo blij mee, want mijn borsten zijn nog steeds veeeel kleiner dan ik voor mijn verkleining had. Cup I lijkt me wel heftig zeg. De tijden dat ik stond te huilen bij het passen van BH’s zal ik nooit vergeten, wat was dat verschrikkelijk zeg. Vind je het spannend of kijk je er vooral naar uit? Heb je ook fysieke klachten?

Oh ik ken je natuurlijk niet maar IK BEN ZO BLIJ VOOR JE.

1 like