Podcasts (Deel 1)

Ik kan de podcast ‘man man man’ aanraden! Is een podcast met Domien Verschuren en nog twee andere dj’s of sideskicks dat weet ik niet precies. Elke twee weken bespreken ze een onderwerp en bespreken hoe mannelijk (meestal totaal niet)ze hierin zijn. Ik vind ze echt hilarisch en veel dingen zijn erg herkenbaar. Lekker om te luisteren bijvoorbeeld tijdens het opruimen/schoonmaken. Helaas hebben ze nu even een winterstop

2 likes

Ik vind de krokante leesmap echt zo grappig. Vooral omdat ze zo fucking droog tegen elkaar doen. Ook lekker geouwehoer

1 like

@Matilda vergeet niet het ‘… leerde mij dat je van niets iets kunt maken’
Dat kon ik ook niet meer horen.

1 like

HAHAHA

1 like

Ik luister het vaak onderweg naar m’n werk en dan ben ik of net wakker of ik wil de werkdag van me afzetten, dus ik vind het fijn als het gewoon in het Nederlands is en niet te moeilijk.

Ik luister:

  • De man met de microfoon - hele basis journalistiek eigenlijk, gewoon een man met een microfoon die verhalen in de buurt gaat halen. Klinkt saai, maar het is echt een leuke en verrassende podcast.
  • Man man man, de podcast - Drie dj’s die aan de hand van thema’s kijken hoe mannelijk ze zijn. Gewoon grappig geouwehoer.
  • Echt gebeurd - Misschien wel m’n favoriet. Korte waargebeurde verhalen, verteld door degene die het is overkomen.
  • De eeuw van de amateur - Hele fijne (lange) podcasts over van alles en nog wat (ligt eraan wie er te gast is). Paulien Cornelisse is hier ook bij betrokken.
  • Universiteit van Nederland - Korte colleges over verschillende onderwerpen. Dit vereist wel wat meer focus, maar soms erg interessant.
5 likes

Superveel leuke podcasts hier! M’n lijst is aangevuld met dingen die ik moet uitproberen. Ik ben zelf net begonnen met Revolutions. Ik luister nu eerst naar het seizoen over de Franse Revolutie, omdat ik dit semester een vak heb over de 19e eeuw, maar ik ga hierna ook nog naar de andere seizoenen luisteren, want het is heel interessant.

1 like

Iemand hier eigenlijk ervaring met het maken van podcasts? Is iets wat me al langere tijd aanspreekt om zelf ook eens uit te proberen.

1 like

Nee helaas niet. Maar het lijkt me zo leuk! Zullen we een FF podcast maken?

2 likes

@instantramen Jaa dan wil ik ook meedoen!

Nee het lijkt me al een tijdje heel leuk en ik ken ook wel mensen bij wie ik kan aankloppen, maar ik heb nog geen gouden idee. Of nou, ik heb wel een idee met mijn vriend maar dat moet hij eigenlijk doen. Als ik een keer iets verzin wat heel goed bij me past ga ik het misschien wel proberen.

3 likes

Als je een lezer bent: Bloedfraude is dan ook een aanrader! Geschreven door de journalist die haar ontmaskerd heeft, John Carreyrou. Ik vond het echt een bizar boek en ik dacht constant dat ik fictie aan het lezen was door de ‘twists’ die erin zaten. Ik zat bijna letterlijk zo te lezen soms: :scream:

Er komt ook een verfilming van met Jennifer Lawrence in de hoofdrol, al vraag ik me af of dat niet uitgesteld gaat worden, want dacht ergens gelezen te hebben dat ze zwanger is?

Maar goed. Lekker offtopic.

Ik ben in ieder geval blij met alle tips! Ik krijg bijna een auto (nou ja, ‘krijg’, ik moet er gewoon voor betalen) en ik heb nu al zin om dan lekker podcasts te luisteren.

1 like

Kun je met de Apple podcast app ook afleveringen downloaden? Ik ga echt te snel door m’n data heen maar ik kan niet overweg met die app :mad:

Volgens mij is ze recent verloofd, niet zwanger.

Ja kan wel! Je moet dan eerst bewaar aflevering klikken en daarna kan je ze downloaden.

Leuk ! :blush:

1 like

Thanks dat je deze hebt gedeeld! Ben nu bij aflevering vijf en is idd erg interessant!

Ik ben hier dinsdag mee begonnen en ik heb nu 6 afleveringen geluisterd. Inderdaad erg leuk!

1 like

Heb gisteren de eerste geluisterd. Fijne podcast inderdaad! Jammer dat de afleveringen zo kort zijn

1 like

De podcast van LauraH eerder al genoemd hier heb ik in 1 dag uitgeluisterd.

1 like

Gaat ie in elke aflevering zijn theater show pluggen?

Ik vrees van wel :frowning: (ben bij aflevering 5) behoorlijk storend vooral als je aan t bingen bent…