Podcasts (Deel 1)

Ben deze nu aan het luisteren!! Super meeslepend en spannend :grin:

Ik weet niet zeker of iemand hier al over heeft gepost. Maar ik heb deze week allebei de seizoenen van “in the dark” geluisterd en vind het echt zo goed! Het is een true crime podcast (seizoen 1 over een vermist jongetje waarbij het 27 jaar duurde voordat de daders is gepakt en seizoen 2 over moord waar iemand al zes keer voor heeft moeten voorkomen). Het gaat vooral over de justice system in Amerika en wat er allemaal mis mee is (kwaliteit opsporing, racisme, etc.). Echt zo bizar, niet te geloven. Ik vond seizoen 1 goed (soms een beetje veel herhaling), maar seizoen 2 is zo goed en zo bizar als je hoort hoeveel tijd en energie de reporters erin hebben gestoken. Echt heel fascinerend, dus zeker een aanrader!

2 likes

Nog een tip!! Kreeg hem vandaag door en ik weet zeker dat mensen hem hier ook te gek vinden. Als je Brand in het Landhuis tof vond, vind je dit ook gaaf. De Moord op Patrick heet het en gaat over een nederlandse cold case. Van een Nederlandse journalist van Argos. De zaak loopt nog en er zijn al 4 afleveringen! Aanrader!!

11 likes

Aanrader inderdaad! Echt bizar hoe ze met die zaak zijn omgegaan…

Nou, ik heb De Brand in het Landhuis afgeluisterd. Ondanks mijn irritatie over alles wat hierboven al benoemd is (naaimetaforen, die tenenkrommende brief) plus het feit dat die Simon steeds zo’n geforceerde zachte G opzette wanneer hij met Brabanders praatte, was het toch wel een goede podcast. Wel soort van raar/jammer dat (spoiler laatste aflevering) hij de hele tijd research aan het doen was, allemaal bronnen raadpleegde, en dan opeens in de laatste aflevering tot de conclusie komt dat het zo gegaan moet zijn omdat die kunstdetective dat van iemand heeft gehoord? Ik geloof wel dat het zo gegaan is, het lijkt mij ook het meest aannemelijke scenario, maar het voelt toch een beetje afgeraffeld of zo.

2 likes

Is het misschien een idee dat we in de beginpost, of in google docs een lijst maken met podcasts? Het kost best veel tijd om alles hier terug te lezen :slight_smile:

7 likes

Ik heb net Rabbits afgeluisterd, wel een leuke fictieve thriller-podcast! Ik ga nu maar eens Tanis luisteren van dezelfde makers, ook weer fictie/mystery.

Zij zijn toch ook van the Black Tapes? Ben nog steeds benieuwd of daar nog een vervolg op komt.

Ja! Ik heb het allemaal pas net ontdekt (nav Limetown zocht ik meer dit soort podcasts), en TBT eindigde inderdaad zo abrupt!

Wat jij in die spoiler zegt had ik precies hetzelfde. Doet weet ik veel hoe lang onderzoek en dan opeens: iemand zegt dat het zo is gegaan, dus ik weet eindelijk de waarheid!?

2 likes

Ga ik die jij nu noemt ook maar eens proberen. (Als ik helemaal bij ben met de Magnus Archives.) Hoorde niet zoveel positiefs over die podcasts maar jij vond ze wel de moeite?

Ik ga hier nu aan beginnen in de trein, ben benieuwd!

Ik heb na de podcast, het boek geleend in de bieb.een tip als je de podcast goed vond! Staat ook nog veeel meer info in

2 likes

Ooh vond je het nog een toevoeging? Ik dacht dat het misschien veel herhaling zou zijn!

Ja , het is ook echt een heel dik boek! Stond veel nieuwe informatie in (de rode draad van het verhaal is natuurlijk wel hetzelfde)

2 likes

Help! Ik wil weer podcasts gaan luisteren en heb aan de hand van dit topic een lijstje gemaakt met titels die me leuk/interessant lijken maar nu kan ik niet kiezen waar ik mee wil beginnen. Wat moet ik eerst luisteren?

  • Caliphate
  • Death in Icevaley
  • In the Dark
  • Limetown
  • My Favourite Muder
  • S-Town
  • The Black Tapes

0 stemmers

Ik zou dit wel fijn vinden! Misschien kunnen we dan kolommen maken met de naam van de podcast, het genre, een korte omschrijving, en een kolom waar je je naam bij kan zetten als je het een aanrader vindt?

Ik wil alleen zelf het document niet aanmaken omdat je dan geloof ik kunt zien welk account de eigenaar is? En ik wil anoniem blijven hahah

2 likes

Argos, maar die ken je waarschijnlijk al?

Jaa ik ben er aan begonnen vandaag en vind m so far heel fijn!

1 like

Ik ben Laura H inmiddels echt aan het bingeluisteren (is dat een woord? Haha). ZO interessant

2 likes