Podcasts (Deel 1)

Er staan een nieuwe podcast online in de trant van kasteelmoord/brand in het landhuis. Het gaat om De kofferbakmoord. Podcast is gemaakt door twee journalisten van Dagblad van het Noorden, dus wel enigszins Drents accent. Zie hier voor meer info.

5 likes

Ik lees hier vaker over Invisibilia en vraag me af of ik gewoon de verkeerde episodes heb geluisterd? Vond het toen ontzettend saai, maar misschien heb ik net de saaiste afleveringen gepakt. Zijn er nog specifieke afleveringen die jullie aanraden? :upside_down_face:

2 likes

Ik ben begonnen bij Seizoen 1 aflevering 1 en nu halverwege seizoen 2!

1 like

Moet sinds kort lange stukken met de bus naar mijn werk en heb Disgraceland ontdekt.

Disgraceland is a podcast about musicians getting away with murder and behaving very badly. Thirty-ish minute episodes that trace the most insane criminal stories surrounding our most interesting and infamous pop stars.

Heb die van kurt cobain geluisterd en gister die van snoop dogg en het was super interessant!

3 likes

Hebben jullie die nieuwe podcast van twee kanten al geluisterd van de Volkskrant? Ik vind het erg leuk!

Ik ben afgehaakt omdat die man maar “Kurt CO-bain” bleef zeggen, kom dat echt niet aanhoren haha.

2 likes

Klinkt als een super interessant concept! Ik ga hem in mijn lijstje zetten

Ja was heel interessant de eerste aflevering! Echt een aanrader.

1 like

Bedankt voor de tip! Echt een aanrader als je van de kasteelmoord of de brand in het landhuis interessant vond

iemand bekend/fan van de podcast Yous & Yay? Van Sef en Pepijn Lanen
https://www.vpro.nl/programmas/yous-yay.html

8 likes

Ik ben dankzij dit topic ‘Wat ik wou dat ik wist’ gaan luisteren. Ik vond het eerst wel lekker weg luisteren maar het lijkt een beetje alsof ze door de onderwerpen heen is of zo? De laatste 2 afleveringen voelen voor mij echt alsof ze maar een beetje in de ruimte aan het filosoferen is


Heeft iemand tips voor podcasts door vrouwen van ongeveer eind 20?

1 like

@soleado Damn honey! Maar ben er zelf ook naar op zoek. Dus als iemand nog wat weet


Ook weer eens een linkje naar het document van @Vaiana want die is inmiddels best wel lang!

1 like

Oh jee ik moet binnenkort maar even alles gaan sorteren zie ik :see_no_evil:
Hopelijk ben ik mijn excel skills niet helemaal kwijt

1 like

Bekend ja, fan soms. Ligt een beetje aan de gast, Joris Bijdendijk vond ik heel cool maar soms zijn ze zooo laid back dat ik het niet meer aan kan horen haha.

1 like

Voor de fans van ‘de moord op patrick’: aankomende zaterdag komt er weer een nieuwe aflevering online!

6 likes

ja ik heb t zelfde! voor en nadeel van de vorm van de podcast denk ik. die vrije spontane vorm van ze zorgt vaak voor goede gesprekken, maar soms werkt het niet helemaal

1 like

Ik vond die met Achmed Akkabi een beetje vervelend omdat het echt precies klonk als een gesprek tussen mannen die zichzelf super tof vinden. Ik luister dat soort mannen vaak af op het terras.

2 likes

Oh ja die zag ik wel aankomen dus die heb ik overgeslagen :smiley:

1 like

Ben ik scheel of staat brand in het landhuis niet op Spotify?

Ik ben net klaar met Laura H, vond het echt een toevoeging aan het boek om haar ook te horen praten. Had van mij veeel langer gemogen dan 4 afleveringen, alleen dan koopt niemand het boek meer denk ik haha!

Ja soms zitten ze ook wel erg in hun creatieve randstadbubbel vind ik. Soms zeggen ze dingen alsof het de waarheid is en dan denk ik ‘ja alleen in de Randstad’ (terwijl ik daar zelf ook woon maar ik vind mezelf toch wel wat meer bewust van het feit dat Amsterdam niet zoals de rest van NL is.) Het lijkt soms net alsof zij dat niet beseffen of zo.

1 like