Podcasts (Deel 1)

Ik ben door de vlogs van Monica aan de podcasts van Ruud de Wild begonnen, Rauw. Heel fijn en telkens maar 30 minuten!

Oh leuk! Misschien vind je dan de brand in het landhuis ook wel leuk, die werd hierboven al getipt.

Ik ben nu bezig met “the teachers pet”, weten jullie nog meer goede cold case/ true crime podcasts? (die niet hier al genoemd zijn?)

1 like

Ik heb het bestand met de podcasts een beetje aangepast. Nederlands en Engels zitten nu in aparte tabbladen. Ook kan alle tabbladen gesorteerd worden, zodat jullie nog makkelijker een leuke podcast kunnen vinden. Als jullie nog suggesties hebben dan kunnen jullie die erbij zetten. Oh en volgens mij moet er wel eerst gevraagd worden of je mag bewerken. Don’t worry, ik heb geen fotografisch geheugen en zal dus jullie mailadres niet onthouden

14 likes

Thnx voor de tips! Het hoeft ook niet per see moord, maar juist dat je mee gaat denken over hoe dingen zouden kunnen zitten en dat je mee gaat in dat proces vind ik heel erg tof. net als s-town werd ik echt in meegezogen.

1 like

Heb je in the dark seizoen 2 al geluisterd? Dat is echt de beste true crime podcast die ik tot nu toe heb geluisterd. Je wordt er zo in meegezogen en je valt echt van je stoel van verbazing hoe bizar het rechtssysteem kan functioneren in Amerika. En het proces is nog bezig dus dat maakt het ook wel spannend!

2 likes

Wat fijn! Dankjewel.

Edit: Ik ga dit weekend even kijken of ik er nog een paar kan inzetten. Maar ik vergeet altijd namen/titels, dus moet dat even wat beter gaan bijhouden.

1 like

Oh die ga ik op m’n lijstje zetten! Thnx!

Het podcast luisteren naakt fietsen/ schoonmaken/ haken zoveel leuker :slight_smile:

Edit: maakt.

6 likes

Hahah ja dat wordt vast ook wel leuker met een podcast, nog niet geprobeerd :joy::joy:

Weten jullie hoe je op een Samsung apparaat het beste podcasts kan luisteren? Het is voor mijn moeder (ze luistert nu De Bramd in het Landhuis) en die heeft geen iTunes of Spotify. Iemand tips?

Een podcast app! Als je in de app store zoekt, vind je er wel een paar!

1 like

Oh gewoon zo makkelijk dus :slight_smile: dankje, dan zal ik dat straks es doen.

1 like

Ik gebruik castbox, vind ik heel fijn maar wel ff de instellingen zo zetten dat die niet automatisch al je abonnementen downloadt.

1 like

Ik ben wel benieuwd naar deze podcast (Waarom):
https://www.vpro.nl/programmas/Waarom.html
In 1997 kiezen de 17-jarige Tom en de 18-jarige Bjorn ervoor een einde aan hun leven te maken. Bjorn sterft, Tom overleeft de poging. Bij de familie en vrienden van Bjorn slaat zijn dood in als een bom. Hoewel zij nooit van die Tom hadden gehoord, zijn ze hem de jaren daarna nooit gaan opzoeken. Beter nog: twintig jaar lang is er geen woord gerept over dit voorval… Maker Eva Moeraert doorbreekt de stilte en gaat op zoek naar het waarom van Bjorn.

Ook heel heftig lijkt me.

13 likes

Vandaag begint er een nieuw seizoen van Dissect! Ben heel benieuwd.

1 like

Jaaa zin in!

1 like

Ik hoorde hier gisteren over op de radio. Heb van heel dichtbij zelfdoding meegemaakt, dus weet niet of ik het ga trekken om dit te luisteren…

1 like

Jaaaaaa, dit was geweldig :smiley: heb ook zo gelachen!

2 likes

Gister begonnen aan dipsaus, echt heel leuk en goed!

Gister ook alle afleveringen van ‘domme vragen bestaan wel’ geluisterd, echt een aanrader!

1 like

Ik luisterde naar de Kofferbakmoord, maar het houdt op na aflevering 4? Vindt het zo’n raar einde. En ik vond elke aflevering een soort herhaling, wat mij betreft had het allemaal in 1 aflevering gezegd kunnen worden, of desnoods 2. Maar goed, misschien ben ik iets te gewend aan de wat meer dramatische Amerikaanse podcasts zoals In the Dark en Someone Knows Something etc, dit was een soort van domper.

2 likes

Vanaf 6 mei komt er een nieuwe podcast van de VPRO die mij ook leuk lijkt: de Blankenberge tapes. Dit staat op de site van de VPRO:
“In 2013 wordt de 27-jarige Hannah Rentmeester vermoord. Haar vriend, Robert Josse, is direct hoofdverdachte, maar hij lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen. Pas als er een link wordt gelegd met een moordzaak die zich tien jaar eerder afspeelde, vallen de puzzelstukjes langzaam maar zeker op hun plek. Puzzelstukjes die één beeld lijken te vormen, dat van een grauwe kustplaats in België: Blankenberge.
In De Blankenberge Tapes komen twee moordzaken en één prille liefde samen tot een lugubere ontknoping aan de Belgische kust. Rechercheurs en directe betrokkenen vertellen in drie afleveringen hun kant van het verhaal.”

14 likes