Podcasts (Deel 1)

Lijkt me leuk! Ben benieuwd

Ik snap het nog steeds niet zo want het gaat nergens echt over maar ik vind die 2 mannen zo grappig haha echt als twee dametjes altijd kibbelen

Superleuk dit topic! Gisteren heb ik tijdens het fietsen De Kofferbakmoord geluisterd. Ik heb inmiddels ook de NPO app op mijn telefoon gezet zodat ik ook Brand in het Landhuis kan downloaden en luisteren.
Al wil ik eerst De Moord op Patrick afluisteren.
Bedankt voor alle tips iig, zonder dit topic was ik blijven hangen bij Echt Gebeurd, ook heel leuk trouwens!

1 like

Ik heb nu twee afleveringen van death in ice valley geluisterd. Echt super intrigerend! Ik vind de muziek alleen erg hysterisch :sweat_smile:

1 like

Ja wordt het nog wel leuker? Ik was begonnen met de eerste aflevering maar ik kreeg het idee dat ze er allemaal 100% geen zin in hadden om die podcast op te nemen

Ik luister nu telkens de nieuwste en vermaak me uitstekend. Heb nog hardop gelachen vandaag haha. Maar de tegenzin is juist wel een sfeertje wat aangezet wordt geloof ik

De moord op Patrick:

Het is toch wel duidelijk nu dat de ex van zijn vriendin verantwoordelijk is voor zijn moord?hij reed met Patrick mee naar zijn huis op de bewuste avond, Patrick heeft dat zelf bevestigd in een telefoongesprek met iemand?

Hmm ja maar er zou wel meer bij betrokken kunnen zijn. Zoals die shoarmazaak en die twee auto’s die weggereden zijn die nacht.

Ja uiteindelijk verantwoordelijk denk ik wel, maar of hij echt zelf de moord heeft gepleegd, daar ben ik ook nog niet van overtuigd. En natuurlijk heeft de politie ook nog wel meer nodig, naast dat telefoongesprek. Als familie zou ik het denk ik ook echt pas kunnen afsluiten als er ‘echt’ bewijs is gevonden.

HĂ© de blur-functie werkt niet bij mij :thinking:

De moord op Patrick

Ik denk inderdaad ook dat die ex, evt. met hulp van anderen, het heeft gedaan/iemand opdracht heeft gegeven het te doen. Maar anderzijds benadrukken ze in de podcast de hele tijd dat iedereen (de politie etc.) vast zit in die tunnelvisie en dat het daardoor juist vast is gelopen. Dus misschien toch nog iets anders?

Ik vind het trouwens zo vreemd dat ze dat DNA op die kogelhuls hadden getest en dat daar uit kwam dat het van iemand van Turkse afkomst was, maar dat ze nu zeggen dat het DNA-verwantschapsonderzoek niets heeft opgeleverd, omdat dat DNA waarschijnlijk van die buurman Elmer was. Maar hij is toch helemaal niet Turks? Dit lijkt me echt een heel onlogische verklaring.

Ik ben n.a.v. dit topic helemaal in de podcasts gedoken en heb de kofferbakmoorden (viel tegen), de moord op Patrick, de kasteelmoord en brand in het landhuis geluisterd (allemaal spannend/interessant). Nu heb ik voor de komende tijd ‘waarom’ van de VPRO en ‘tante Jos’ van KRO/NCRV gedownload, eens kijken of dat wat is.

2 likes

Patrick:

het schijnt dat alle DNA sporen uit het huis zijn opgemaakt dus geen DNA meer om daders te linken

Ah, ik vind het juist wel mooi gedaan! Maar het hele idee van “neerslachtige puber die iets te veel waarde hecht aan duistere muziek” lijkt op mijn eigen adolescentie, dus misschien zit het 'm in die herkenbaarheid :smile: Die eigen liedjes zijn wel iets minder ja, haha.

Waar heb je de kasteelmoord geluisterd? Ik luister via de apple podcast app, maar daar vind ik ‘m niet?

1 like

Ik heb het voor de zekerheid nog even voor je opgezocht, maar daar moet hij wel op staan. Even voor de zekerheid: je gebruikt de paarse podcasts app van apple?

2 likes
2 likes

Zie hierboven, inderdaad via de apple podcasts.
Vond het interessant om als Nederlander te luisteren en wat meer inzicht te krijgen in hoe zoiets is gegaan in Belgie. Aanrader dus!

1 like

Hiermee is het gelukt, dankjewel! Als ik zelf op kasteelmoord zocht dan vond hij niks, heel raar.

Ik heb trouwens ook de moord op Patrick en de brand in het landhuis geluisterd na het lezen van dit topic, bedankt voor de aanraders!

Jij komt uit Limburg toch? Is het een moordzaak die daar veel speelt? Ik kende hem nog niet. Maar ik kom zelf uit Overijssel en de Deventer moordzaak en de moord op Hugo Bootsma zijn twee zaken die veel voorbijkomen. O en de Posbankmoord natuurlijk. Maar kan me voorstellen dat anderen daar dan misschien nog nooit van gehoord hebben.

1 like

Ik ben ook begonnen aan De moord op Patrick en al bij aflevering 5. Ik vind het wel nu al lastig te verdragen dat er geen dader uit de podcast komt.

2 likes