Podcasts (Deel 1)

Ja dit vind ik eigenlijk het irritante aan al die podcasts over onopgeloste zaken. Aan het eind van de podcast is het nog steeds niet opgelost en zijn er nog allemaal weer losse eindjes. Ik vond de moord op Patrick eerst wel leuk maar nu heb ik zoiets van oke ja pff hier zit echt geen progressie in ofzo. De Kofferbakmoord vond ik ook echt een grote anticlimax.

3 likes

De blankenberger tapes staan er ook op nu. Ik heb een deel van de eerste aflevering geluisterd en het klinkt behoorlijk tof tot nu toe

Heb nog een aantal podcasts over verschillende onderwerpen die ik graag luister en hier volgens mij nog niet zag voorbij komen

  • Terrible, thanks for asking: mensen over de moeilijkste momenten in hun leven, maar op een hele mooie en hartverwarmende manier verteld
  • Small Doses: Podcast van Amanda Seales waarin ze elke week over een ander onderwerp spreekt. Een combinatie van self-help, humor en reflecties over de maatschappij
  • Why wonā€™t you date me: Podcast van Nicole Byer waarin ze elke week met een gast praat over (online) daten en waarom ze nog single is. Deze is wel nogal specifiek, Nicole is soms nogal schreeuwerig maar als je je hier over kan zetten is het best een grappige, openhartige podcast
  • WTF with Marc Maron: goede interviews, love Marc Maron
  • Well-fed women: voor wie bezig is met body-image, inuitive eating etc
  • I, Survor: Hierin vertellen mensen hoe ze een ramp/misdaad/ā€¦ hebben overleefd. Beetje dramatisch/amerikaans geproduced en ik erger me soms aan de hosts maar er zitten heel mooie afleveringen tussen
  • Ask Iliza Anything; Comedian Iliza Schlessinger beantwoordt elke week de meest random vragen van luisteraars. Misschien ook niet iedereens ding maar ik vind haar best grappig.
  • Hidden brain: over fascinerende psycholigische/sociologische/antropologische dingen. Heel interessant!
  • Smalltown dicks: true crime podcast waarin de politierechercheurs aan het woord zijn die bij de besproken zaken betrokken waren
  • The daily: korte podcast van de New York Times over actuele themaā€™s
  • Ask a manager en Dear HBR: Advies over werk-gerelateerde problemen
12 likes

Ik vind Terrible, thanks for asking ook zo goed. Vind haar verhaal ook zo verdrietig en knap hoe het ze leven oppakt. Maar ik kan het niet altijd luisteren, als ik al wat emotioneler ben dan anders (maandelijkse periode) huil ik aan voordat ik er aan begin.

1 like

Ik kan dit dus niet vinden :frowning:

Jaaaaaa dat einde, kriebels.

1 like

Dankjewel voor deze tip! Vind het echt een leuke podcast!

1 like

Ik heb de podcasts van Yous en Yay ontdekt, van rapper Sef en Faberyayo van de jeugd. Erg vermakelijk en lekker lang!

Ik vind Rauw ook echt top, alleen soms net te kort. Ik hou dus echt van gesprekken, en dan liefst in Nederlands.

3 likes

Als ik podcasts luister, doe ik het meestal via Spotify. Denk dat dat misschien ook handig is als internationaal publiek hebt!

2 likes

Ik luister altijd via castbox! Maar ik luister alleen Nederlandstalig

1 like

Ik vind eigenlijk dat het overal moet zijn, als ik het op 1 plek niet vindt, merk ik dat ik niet ergens anders heen ga om te luisterenā€¦

Dus de standaardapps zoals Spotify, iTunes, etc. maar ook Pocketcast, castbox, enzo :slight_smile: weet niet of je dat misschien gecentraliseerd kan doen, maar dat zou wel makkelijk zijn.

1 like

Ik ook de standaard podcast app.

1 like

Ik ook!

1 like

Wat leuk!
Ik luister via pocketcast

1 like

@Pantalones Ik luister nu ook meestal nog via de standaard app op mijn iphone, maar heb hier toevallig niet lang geleden een gesprek over gehad met vrienden, en we kwamen wel tot de conclusie dat spotify volgens ons wel de standaard zal worden uiteindelijk, omdat 1 app voor muziek en podcasts gewoon het makkelijkst is natuurlijk. Dus als je het maar op 1 plek kunt/wilt publiceren zou ik daarvoor gaan.

1 like

Wat een leuke uitdaging zeg, lijkt me een heel leuk project! Ik luister altijd via Acast, en bij uitzondering via Spotify (als het niet op Acast staat)

1 like

Ik had door jullie reacties een heel spannend einde van de Blankenberge Tapes verwacht of een twist ofzo, maar ik vond er niet zo veel aan haha. Wel leuk om te luisteren op zich maar ik denk dat dat soort verhalen meer indruk op me maken als het echt gebeurd was ipv verzonnen. Aan de andere kant had vind ik dit geacteerde ā€˜trueā€™ crime concept ook wel leuk voor een keer.

1 like

Ik vind dit dus helemaal niet. Ik vind het heel fijn dat ik meldingen krijg van nieuwe podcasts en zou geen meldingen willen van nieuwe albums of liedjes.
En ik vond het ook een zootje om mā€™n muziek en podcasts door elkaar te heb e. :stuck_out_tongue:

2 likes

Wat leuk! Ik luister alles via Stitcher

1 like

Ja ik heb precies hetzelfde. Ben helemaal into crime podcasts opeens

1 like