Podcasts (Deel 1)

Ik luister ‘waarom’ van VPRO. Fascinerend: over de zelfmoord van een jongen 20 jaar geleden. Een vriendin gaat op zoek naar antwoorden.

1 like

Welke aflevering ben je? Ik ben wel gegrepen door het verhaal op een of andere manier.

Ik gebruik wel een sleeptimer bij Spotify…
Ik heb een abo… weet niet of jij dat ook hebt? Maar dan klik je op waar je naar aan het luisteren bent, dan op het maantje en dan kun je verschillende tijdsperiodes aanvinken… weet niet of je dat bedoelt?

Ik heb deze vandaag geluisterd! Vond 'm heel tof, vooral hoe alles samenkwam.

Ik laat even achterwege dat ik de hele tijd dacht dat dit echt gebeurd was, maar mocht van mezelf pas googelen tot ik alles af heb. Was dat even een plottwist :joy:

4 likes

Net afgeluisterd, vond alles al zo toevallig. Dacht ook écht dat het echt was :sweat_smile:

Edit: heb het even geblurred, excuus voor degene die het vervelend vonden!

2 likes

Ah shit ik ben daar ook mooi ingetrapt :joy:

2 likes

En bedankt voor de spoiler…

Dat het niet echt is blijkbaar. Of iig dat er iets niet echt is, waardoor ik nu niet meer van de podcast zal kunnen genieten maar me constant zal zitten af te vragen wat er wel en niet echt is.

Ga nou maar gewoon die podcast luisteren. Wat maakt het nou uit wat wel of niet echt is.

1 like

Voor mij maakt dat uit, het wordt ook niet voor niets in van die blurspoilers besproken toch?

Ik weet niet zeker of je begrijpt wat ze bedoelt? Er zijn in ieder geval geen spoilers over het verhaal gegeven buiten de blurs/spoilers

1 like

Er is gezegd dat iets niet echt is, en nee, er is dus inderdaad niet letterlijk iets gespoiled als in Snape kills Dumbledore, maar het is voor mij toch een soort spoiler, want zoals ik al zei ga ik nu dus niet echt meer van de podcast kunnen genieten omdat ik me constant zal zitten af te vragen wat er wel en niet echt is.

1 like

Oke @kika ik ga even een spoiler plaatsen wat volgens mij geen spoiler is maar volgens jou mogelijk wel dus openen op eigen risico (of pas als je hem af hebt?) :stuck_out_tongue:

Samenvatting

Volgens mij denk jij dat we bedoelen dat er ‘iets’ niet echt is in het verhaal, dus dat de moord niet echt is gepleegd of dat die meid van het begin liegt of zo, maar ons punt is is dat het hele verhaal fictie is. Dus het zijn allemaal acteurs zoals iemand hiervoor al zei. En dat hadden een aantal mensen hier (waaronder ik overigens hahaha) eerst niet door, we dachten dat het een soort docu was over een echte moord. Daarom stond het denk ik ook in een spoiler, omdat @Fisk zich dom voelde denk ik)

3 likes

Heeft iemand hier de nieuwe podcast van dr Phil (hahaaa) al geluisterd met Gypsy Rose Blanchard? Ik vind het zo interessant om te haar kant van het verhaal te horen, en dat haar leven in de gevangenis nu 200x beter is dan wat ze thuis had.

Huh, geniet jij nooit van fictie dus? Dit is echt zo’n rare discussie hahaha.

Anyway, ik vond hem wel leuk! Jammer dat het maar 3 afleveringen zijn maar wel mooi gedaan. Ik ben eigenlijk vorig jaar pas begonnen met vaker fictie-podcasts te luisteren en vind het wel een mooi genre (ook vooral omdat ik de 13 in een dozijn waargebeurde misdaadpodcasts die veel te lang doorgaan en niet lekker vlot lopen wel zat ben). Voor mij was Limetown de gateway drug, en heb daarna allerlei podcasts geluisterd die erop lijken. Volgens mij heb ik dit vaker gezegd maar het lijkt me zooooo leuk om ook zoiets te maken.

4 likes

Oh ik zie nu pas dat dezelfde schrijvers nog een podcast hebben, deze: https://www.vpro.nl/dorst/producties/babylon.html Ga ik straks mee beginnen!

1 like

Doordat ik deze luisterde kwam ik er pas achter dat de Blankenberge Tapes ook niet echt waren. Ik vond Babylon wel gaaf om te luisteren, maar ook daar jammer dat het zo snel alweer voorbij was. Geniet ervan!

Los van of er nu gespoilerd is of niet, ben ik wel ook een beetje afgeknapt nu ik weet dat het fictie is :smiley: zo raar, maar blijkbaar heb ik dus alleen in interesse in ‘zulke’ verhalen als het echt is. Ik ben een mega Netflix-kijker, maar op de een of andere manier heb ik de stap naar fictie-podcasts nog niet kunnen maken.

Misschien toch maar eens proberen, want hier zijn zooooveel mensen enthousiast over…

3 likes

Snap ik, het leek mij ook niks! Maar ik kan Limetown dus echt aanraden als je normaal fan bent van een beetje Serial achtige misdaad-podcasts :slight_smile: Dat heeft mijn idee over ‘wtf is dat dan, een hoorspel ofzo?’ echt veranderd.

1 like

Ah jeetje, ik had daar helemaal niet zo over nagedacht. Ik bedoelde het inderdaad zoals @hanson en @Krabsalade
Hopelijk kan je nog wel genieten van de podcast want hij is super!