Podcasts (Deel 1)

Enigszins gerelateerd aan dit topic - is jouw avatar het logo/huisstijl van Trees?

Ik luister nu Mangiare (over koken) , best kneuterig maar heerlijk voor op t strand.

Wat ik graag luister:

  • Argos: mijn all time favoriete radioprogramma, is onderzoeksjournalistiek
  • Trees: in hetzelfde straatje als bovengenoemde, maar dan wat jonger
  • Dear Sugars: van de New York Times, waarin twee mensen reageren op brieven van mensen over waar ze tegenaan lopen in hun leven.
  • Harry Potter and the Sacred Text: behoeft geen nadere uitleg als ik het zo zie
  • Dipsaus: podcast van drie vrouwen van kleur in Nederland, veel over racisme/seksisme maa rook over veel andere dingen, hebben vaak interessante gasten en zijn dingen die ik niet snel ergens anders hoor.
  • Stuff Mom Never Told You: behoorlijk Amerikaans, maar wel heel leerzaam en leuke thema’s
  • Opgejaagd: over een Zweedse vrouw met een half-Nederlands gezien die kijkt naar het Nederalndse schoolsysteem en daar vrij kritisch op is
  • Yous & Yay: interviews door Faberyayo en Sef met allerlei mensen
2 likes

Nee! Ik ken t niet, even opgezocht en lijkt er wel op inderdaad :slight_smile: Het is van een Tumblr die gradients maakt, geen betekenis/verwijzing

1 like

Vind jij de uitzendingen over de moordzaak ook zo interessant? Ik voel me altijd soort naïef dat ik dan denk dat de politie zoiets wel zal oplossen, of op z’n minst een dossier na nieuwe aanwijzingen gaat heropenen i.p.v. 5 jaar op de plank laat liggen. Maar ook hulde voor al hun verdere uitzendingen.
En ik zie weer een paar leuke andere podcast staan. Ik ga tijd tekort komen.

Oja, voor de wielerfans, Live Slow Ride Fast is de podcast van o.a. Laurens ten Dam. Verschijnt onregelmatig maar geeft kijk in de wielrenwereld, ook tijdens wedstrijden.

2 likes

Oh die wielerpodcast klinkt interessant! Thanks!

Oh ja die moet ik nog even verder luisteren, gisteren deel twee toch?
Ik ga vooral heel goed op alle klokkenluidersachtige afleveringen moet ik zeggen. Die van vorige week, over huiselijk geweld na gezinshereniging vond ik ook zo heftig, zat echt te janken op de fiets toen

Oh ja, die was ook erg heftig. Ik schoot vol toen er eindelijk agent was die heel eerlijk was over dat de Nederlandse politie andere culturen niet kende en daarmee de problemen ook niet goed begreep.

From the heart,conversations with yoga girl van Rachel Brathen.
Misschien alleen leuk als je haar kent/volgt maar ik vind het altijd heel inspirerend om te luisteren.

Verder ‘Burnt Toast’ voor mensen die van eten/koken houden.

Ik heb nu in een paar dagen 8 afleveringen van And that’s why we drink geluisterd en het is zo leuk, het voelt alsof je je tijd nuttiger besteed ofzo

ik ga hem ook opzoeken! Ben benieuwd

Ik vind presidential en constitutional ook aanraders! Zijn allebei podcasts van de Washington Post. In de eerste behandelen ze iedere aflevering een president, heel interessant omdat je tegelijkertijd de Amerikaanse geschiedenis meekrijgt. In de tweede gaan ze in op de Grondwet en de Bill of Rights, vond ik ook heel interessant!!

2 likes

Ik luister de laatste tijd veel naar ‘best of the left’ een podcast over (voornamelijk) de huidige Amerikaanse politiek maar ook over racisme, het slavernijverleden en dergelijke.
Het wordt allemaal behoorlijk droog gebracht maar na een tijdje wen je daar wel aan en ik vind het echt super interessant.

Ik zou eigenlijk wel zo’n podcast willen vinden over Europa/EU.

1 like

Ah Thanks voor de tip dit ga ik sowieso luisteren, ben gek op dit soort verhalen

Ik luister zelf wel eens POLITICO Europe / Europe confidential, maar moet zeggen dat dat ook wel vaak de waan van de dag is. Volgens mij heeft een van mijn profs ooit een goede podcast aangeraden, zal eens kijken of ik dit nog kan vinden

1 like

What we said vind ik op dit moment heel leuk! Twee vriendinnen in de twintig die, tot nu toe, over luchtige onderwerpen praten en beide een hele fijne stem hebben. Tussen de 45 en 110 minuten :slight_smile:

2 likes

Ik heb door het vele wandelen twee nieuwe, leuke podcasts ontdekt. Ik luister nu veel Stuff You Missed in History Class en Based on a True Story. De eerste podcast heeft veel afleveringen, dus die kan je lekker bingen. De tweede gaat over films die “based on a true story” zijn. Er wordt dan gekeken wat de overeenkomsten en verschillen tussen de film en het echte verhaal is. Geen idee of ze hier al gedeeld zijn.

5 likes

Deze lijken me beiden echt leuk! Thanks for sharing :raising_hand_woman:

1 like

Het verbaast me dat de podcasts van De Correspondent en Rudi & Freddie Show nog niet genoemd zijn. Vooral van die laatste ben ik erg fan, wordt gemaakt door Rutger Bregman en Jesse Frederik (ook van de Correspondent), ze hebben brede onderwerpen (poltitiek, ontwikkelingshulp, klimaat maar ook nog bredere onderwerpen) en ik vind het vaak fascinerend. Deze week was Rob Wijnberg te gast en de titel ‘hoe het klimaat links werd en veiligheid rechts’ en het is echt een van mijn lievelingsafleveringen geworden denk ik.

5 likes

@Mimir Heeeel erg leuk, ik ben gelijk verslaafd! Ik ga af en toe helemaal stuk. Maar ik ga ook stuk om Rob Wijnberg omdat hij altijd in de zeik genomen wordt in de podcast over media (nog steeds mijn favoriet, ookal is Alexander Klopping blijkbaar een lul :cry: @En_17_Anderen )

En ik ben ook hooked aan Reply all door @Kamerbreed , echt een toffe podcast. Ik vind die gasten echt heel leuk.

Ik vind het wel jammer dat er geen “droge” NL podcast is waarin vrouwen praten. Gewoon onderbouwd geouwehoer zeg maar. Ik denk dat dat mijn favoriete genre is.

2 likes