Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

  • CDA
  • D66
  • GroenLinks
  • PVDA
  • SP
  • CU
  • SGP
  • VVD
  • 50plus
  • FvD
  • PvDD
  • Anders, namelijkā€¦

0 stemmers

Ik stem op de eerste vegan vrouw buiten het aantal verwachte zetels. :stuck_out_tongue: Lekker specifiek.

@Banananana hierzo! Stukje naar beneden scrollen.

3 likes

Ik kijk het debat ook maar vind het soms zo ongemakkelijk om te kijken? Haha

1 like

Buma komt hier niet echt lekker uit :sweat_smile: Hij zegt 10 keer hetzelfde en reageert gewoon totaal niet op wat ze zegt?

1 like

Nee precies, ā€œkom erbijā€ is zijn start- en eindzin

1 like

Ik ook, ze lullen allemaal zo om elkaar heen en veel dingen zijn zo ingestudeerd.

1 like

Misschien dom hoor, maar als je op een vrouw stemt die net buiten het aantal zetels volgens de peiling valt, zodat ze met voorkeursstemmen toch gekozen wordt, dan gaat dat ten koste van iemand anders zijn/haar plek toch? Dus het kan zijn dat er een vrouw daardoor afvalt en een andere ervoor in de plaats komt?
Ik vraag me even af wanneer dat dan echt zin heeft. En ik vind een mix van man/vrouw en verschillende culturen juist wel belangrijk, het hoeven niet alleen maar vrouwen te zijn voor mij.

Ik heb altijd op vrouwen gestemd, maar dit jaar kies ik voor een veganist en weet dus nog niet wie (van de pvdd wel uiteraard).

2 likes

Ja klopt volgens mij hoor. Als er 5 zetels voorspeld zijn en je stemt op de eerste vrouw en die zit op plek 6, dan ā€˜jatā€™ die vrouw de plek van man 5.

2 likes

Ja hij had misschien niet moeten zeggen dat hij het was vergeten maar gewoon eroverheen moeten lullen. Dan had niemand het gemerkt denk ik.

Edit: ben nu wel benieuwd naar Carolien

1 like

Hahah ja! En dat hij niet begreep waarom Marijnissen de zorg in Nederland niet goed vond enzo. Eh dat zei ze niet?

1 like

Ik dacht bij Marijnissen meteen: oei die wenkbrauwen :see_no_evil:

Ik ga nog ff even feministisch boek lezen.

4 likes

Mij viel het ook op, slecht

YAAASSS JETTEN

2 likes

Ik ben niet echt Rob Jetten fan, maar ik vind hem wel lekker fel tegen Geert. Volgens mij kookt hij echt vanbinnen haha.

4 likes

Ja haha, wel knap hoor. Zo rustig blijven als je het totaal niet met iemand eens bent.

1 like

YES. Ik ben ook fan, maar durf het niet meer te zeggen omdat ik echt met vieze blikken wordt aangekeken :disappointed:

Doe mij maar een topic vol Jetten aanhangers, liever hij dan Baudet hoor

7 likes

APPLAUS!

4 likes

Volgens de poll hierboven zijn er wel een paar FvD stemmers. Maar ik denk dat je sterk in je schoenen moet staan wil je dat hier eerlijk durven toegeven.

3 likes

Ik heb Jetten alleen horen praten bij Jinek en soms op het nieuws maar ik vind niet dat er iets mis met hem is?
Waarom is het schaamtelijk om hem prima te vinden? :stuck_out_tongue:

3 likes