Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Ik herken dit heeeeel erg ja wtf man ken mezelf niet terug :")

1 like

Nu gaan ze dus waarschijnlijk ‘als een gek’ mensen aannemen? Ik weet niet of dat positief of negatief is

Open http://www.isFvDalmislukt.nl

In lijn met https://isereenvvderopgestapt.nl/

8 likes

Ja weet ik niet. Ik weet niet hoe dat precies werkt eigenlijk. Of je mensen mag aannemen als je meer zetels dan mensen hebt aangezien ze dan niet op de lijst hebben gestaan of dat het een lege zetel wordt.

1 like

“Ik heb hier zo ontzettend veel van geleerd, van de hele discussie, dat ik mezelf ontzettend goed ga inlezen als er een volgende verkiezing is.”

Je hebt de belangrijkste les al geleerd :slight_smile:

8 likes

Positief denk ik? Hoeveel echt goede kandidaten zitten daar nu tussen, bij zo’n haastig samengestelde lijst? Ik hoop inderdaad lekker negatief op wat schandaaltjes her en der zoals bij de pvv en lpf ook het geval was.

@Kryptonite thanks voor het delen! Geeft ook wel iets van hoop dat er dus wel mensen tussen zaten die niet helemaal door hadden waar ze op stemden. Misschien kun je nog wat zieltjes winnen in je omgeving door je bevindingen te delen?

1 like

Oee er is wel al een https://www.isereenfvderopgestapt.nl/

10 likes

EasygoingBoldHoneyeater-size_restricted

5 likes

Ik denk dat de Smolders-stemmers sowieso wel op de PVV of FvD zouden hebben gestemd.

2 likes

Wat was jouw overweging dan? Zat je er aan te denken op hem te stemmen puur omdat hij, zoals je nu schrijft, zo’n sympathieke man is?

Super sympathiek dit ja.

Stond de microfoon wel aan?

2 likes

Mee eens!! Even ter verduidelijking, in mijn gemeente ging het om extreem christelijk qua hoeveelheid stemmen voor CDA, niet voor de partijen met extreem christelijke standpunten. Partijen als CDA en VVD staan vrij ver af van mijn ‘ideale’ wereld maar die afstand is maar klein vergeleken met hoe eng ik FVD en bv SGP vind. Ik had nooit gedacht ‘blij’ te zijn in zo’n CDA bolwerk te wonen, dat is wat ik bedoelde.

2 likes

Standaard riedeltje van dat soort partijen en mensen. Zij mogen alles zeggen maar als iemand wat over hen zegt mag het niet, is het demoniseren etc. Oh ze halen ook de moord op Pim Fortuyn erbij.

2 likes

Smolders sympathiek. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

14 likes

Ik krijg een heel erg Taylor Swift in “Look What You made me do” gevoel van al die FvD stemmers.

Het zijn allemaal van die iets te bange mannen die ineens een manier hebben gevonden om heel hard Fuck You te roepen, nu ze eindelijk zijn omringt door een cirkeltje van gelijkdenkende bange mannen, maar in hun eentje dat stiekem al jaren dachten maar dat enkel boos op wat obscure fora zette. En nu hun groepje succes heeft gehad zich de koning te rijk voelen nu hun bangemannengedachtegoed ineens breed gedragen wordt, en eindelijk onder hun volle naam op twitter hun ware gevoelens te durven uiten met vooral veel “Jankie jankie doen linkse gĂŒtmenschen” en “hahahhahaha linkse tranen” uitspraken en dan contant het vingertje te wijzen naar anderen “jaaaa dit komt door jullie hoor”.
Het volk heeft immers gesproken.

afbeelding
(Zo zie ik Jeroen uit Medemblik van de zaterdag zaalvoetbalcompetitie vandaag voor me)

25 likes

Je mag me best taggen :blush: Ik heb hem een paar keer ontmoet en aan de telefoon gehad en ik kan niets negatiefs over die man zeggen. Van zijn standpunten weet ik echter niets, maar daar doelde ik ook niet op.

1 like

Heh huh wat, ik had mijn stadje hier niet op het forum verwacht tegen te komen.

(also je hebt wel compleet gelijk)

2 likes

Oh maar als je geen idee hebt van zijn standpunten dan neem ik aan dat je dus alleen maar overwoog op hem te stemmen omdat hij een sympathieke man is?

Maarja, uiteindelijk heb je het (gelukkig) niet gedaan natuurlijk!

Edit: Oh @anon95960165 typt net hetzelfde

2 likes

Dan is het toch nog steeds een vreemde? En vreemde mensen zijn over het algemeen gewoon vriendelijk tegen elkaar als ze elkaar niet kennen en over koetjes en kalfjes praten.

3 likes