Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Ja ik ook en voel je irritatie helemaal…

2 likes

Nee dat bleek nergens uit. Misschien heb ik iets gemist maar ze profileerde zichzelf gewoon als groenlinkers. Kan me ook niet voorstellen dat GL iemand op de kieslijst zet die eigenlijk Volt steunt.

De andere kant van het verhaal. Heb nu wel begrip voor haar actie.

2 likes

Ze heeft in het NOS artikel aangegeven dat het racisme niets met haar huidgie actie te maken had, dat die kwestie voldoende afgehandeld was.

Ging er nu om dat ze niet geaccepteerd werd in de huidige fractie omdat ze met voorkeursstemmen is gekozen en ze haar niet echt welkom hebben laten voelen / netjes hebben behandeld itt collega’s bij Volt.

Gek verhaal van alle kanten

Dissident GroenLinks-Statenlid Fernald heeft spijt van stem op Volt - Dissident GroenLinks-Statenlid Fernald heeft spijt van stem op Volt

3 likes

GroenLinkser hiero. De fractie heeft echt moeite gestoken om Debora aan de hand te nemen en alle ondersteuning te bieden, maar het moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Wat mij betreft had ze nooit op de lijst terecht moeten komen, maarja, ook dat is politiek. Ik denk dat vooral haar optreden bij Jinek wellicht ook wat inzicht kan geven waarom ik daar zo over denk.

Aanvulling:

Praktisch de hele fractie was met voorkeurstemmen gekozen btw.

1 like

Vind het ook vrij gênant om jezelf verkiesbaar te stellen als je niet eens de basis van de basiskennis hebt. Prima om geen expert te zijn, maar weten dat de provinciale statenleden de Eerste Kamer kiezen is toch wel les 1 maatschappijleer (of iets waarover je je inleest als je de politiek in wil of al jaren zit).

Eerder zei ze ook spijt te hebben en het te willen terugdraaien, nu toch weer geen spijt. Echt een hallucinant gesprek bij Jinek.

1 like

Debora vertelt dat ze eigenlijk vanaf het begin al is buitengesloten door de partij en niet op de juiste manier is behandeld. Vind jij dat ze daarover liegt?