Rammelende eierstokken topic

Wat een leuk, gek moment lijkt me dat! Gefeliciteerd!

1 like

Ik zei weleens:

voor elke keer dat iemand dit vraagt doen we er een maand bij. Dus we gaan ervoor in januari 2034.

Heb op dit forum weleens gelezen: je bestelt het niet bij bol.com he

Maar ik heb ook weleens serieus gevraagd of ze het zelf niet onbeschoft vonden.

12 likes

Hele goede antwoorden! Ik vind het ook herkenbaar die vragen/opmerkingen altijd. Maar meestal gaat het zo van: 'begint het hij jullie niet al te kriebelen? ’ dat is minder direct maar wel met dezelfde nieuwsgierigheid denk ik, zijn lastige dingen.

1 like

Mijn lievelings antwoorden zijn:
Nee jij?
Wat een rare vraag om te stellen
Vind je dat een gepaste vraag?
Wat zeg je, ben je zwanger? Wat leuk! Gefeliciteerd.

10 likes

Hee jongens ik zou graag ook meelezen/posten in het Kinderwens topic maar ik kan m niet zien. Is dat omdat ik nog niet genoeg Posts/actieve leestijd heb? Zit op 202 posts en 2 dagen leestijd, maar weet niet of dat voldoende is voor de members only dingen

Fijn thanks hier was ik naar op zoek! :clap:t3:

1 like

https://www.instagram.com/p/CHCOHsHhzcE/?igshid=5034ybz7q8pw

Dit filmpje had me like… :sob::sob::heart_eyes:

3 likes

Mijn vriend en ik hebben al jaren een kinderwens maar het leek steeds niet het goede moment, en we wilden ook graag eerst trouwen. Nu de kans groot is dat onze bruiloft in het water valt door Corona hebben we besloten de natuur z’n gang te laten gaan, haha, en ik vind het zo moeilijk om er níet mee bezig te zijn. We hebben het er ook vaak over en ik weet zeker dat hij zo’n leuke vader zou zijn. Ik kan niet wachten :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Wij zijn nog lang niet aan kinderen toe, maar mijn vriend maakt het me wel moeilijk door bij elk klein kindje op straat etc stil te staan en te zeggen ahh zie je dat kindje. Een paar waren aan het janken in een winkel en toen ging hij gekke bekken trekken en waren die kiddos stil :’).
“Kinderen krijgen” is alleen een beetje een ding tussen ons dus soms denk ik waarom leg je er nou nadruk op want ik probeer het onderwerp juist te laten rusten.

1 like

Waarom is het een ding tussen jullie?

Hij zou het pas veel later willen dan ik!

Hier ook rammelende eierstokken. Maar ook vooral een ik moet nu anders geen kans meer. Ben 31 en al ruim 10 jaar samen. Getrouwd. Hij vaste baan. Ik veel gezondheidsproblemen en momenteel werkloos. Hij nog een forse studieschuld. Weinig spaargeld. Geen droomsituatie dus.

Veel uitgesteld en steeds niet gewild. Nu ineens paniek omdat ik bang ben te laat te zijn. Ook afhankelijk van m’n gezondheid en nu gaat het ok en heb ik groen van de arts. Hoelang blijft dat zo?

Huis is ruim, maar weinig kamers (twee kamer woning maar wel 85 vierkante meter). We gaan nu binnen een half jaar een auto kopen (wilde we niet, grote stad en ov bereikbaar en milieu enz.). We willen over een half jaar beginnen met proberen en dan ook gaan zoeken naar een meer kamer huurhuis.

Ergens voelt het als falen dat ik m’n shit niet op orde heb. Egoïstisch dat ik dan perse een kind wil.

Ik ben mijn baan verloren tijdens mijn zwangerschap. Ik ben over twee maanden uitgerekend en we hebben nog geen auto, we zitten in een huurhuis, ik heb een studieschuld, en zo zijn er nog duizend punten waarop het niet ideaal is. Ik wil niet zeggen dat je aan kinderen moet beginnen als je denkt dat je het financieel écht niet redt, maar ik denk dat een kind vooral liefde en goede verzorging nodig heeft en daarvoor hoeft niet alles 100% perfect te zijn.

21 likes

Een kindje heeft in de basis weinig nodig. Vooral heel veel liefde, zorg, slaap, enz. Misschien kun je, wanneer het zover zou zijn, meubelen overnemen van vrienden/familie? Of leuke opknappers via marktplaats/de kringloop? Dat hebben wij ook gedaan, vooral omdat ik het milieutechnisch een goede zaak vindt. Als je maar er voor kan zorgen dat je je financiën op zich op orde hebt (voldoende € voor je -aanvullende- zorgverzekering, luiers, eten, etc).

2 likes

@Hedwig en @Nefertiti, ik denk dat we het financieel wel moeten redden. Maar ben veel bang voor de wat als. Heb zelf een heftige jeugd gehad en wil mijn toekomstige kindje dat besparen.

Qua spullen zouden we dus niet een eigen kamertje hebben, maar wel ruimte voor het kindje. Financieel moet het kunnen maar ergens wil ik het niet onderschatten.

1 like

Is er zicht op een baan voor jou? Eventueel tijdelijk? En kans op verhuizing binnen nu en twee jaar? Wij hebben wel een babykamer maar ik denk niet dat hij de eerste zes maanden en misschien wel langer daarin slaapt. Genoeg ouders die dat zo doen, dus een eigen kamertje is niet meteen nodig.

Ik zou alvast beginnen. Voor hetzelfde geld duurt het nog een tijdje voordat je zwanger bent

1 like

Wij hebben maar 1 extra slaapkamer en daar slaapt onze dochter. Zolang wij geen nieuw huis hebben (waar we pas vanaf januari naar op zoek kunnen en gezien de huizenmarkt, zal t wel een tijd duren ) betekent dit dat ons 2e kind (ben nu zwanger) op onze kamer moet of bij zijn zus. Niet ideaal maar ook geen onoverkomelijk probleem. Als ik iets geleerd heb; kinderen laten zich niet plannen en een situatie zal nooit 100% ideaal zijn…

2 likes

Ben bezig met een baan vinden. Maar door Corona en gezondheidsproblemen werd dat even tricky. We kunnen een duurder huis betalen. Maar willen nog hier blijven zolang ik niet zwanger ben. Dan kunnen we sparen voor de verhuizing zelf.

@Lara, ik mag niet zomaar beginnen. Ook al heb ik groen van de arts moet ik eerst nog onderzoeken laten doen. Zeker nu met Corona gaat dat niet zo flot allemaal. Dus echt start is nog even afwachten.

1 like