Rammelende eierstokken topic

Zou vooral je partner in Alles betrekken. Ik heb een chronische aandoening waardoor ik ook met periodes erg moe ben. Zonder m’n partner had ik denk ik nooit kinderen kunnen krijgen en grootbrengen. Hij geeft mij ook voldoende ruimte om mijn carrière achterna te gaan.

2 likes

Lol ik droomde vannacht dat ik zwanger was, en heb de hele 9 maanden meegemaakt en daarna ook de bevalling en de eerste week van de kraamtijd. En toen werd ik wakker en dacht ik: “oh moet nog ff op het forum vertellen dat ik bevallen ben” en daarna dacht ik “jeetje wat is het snel gegaan; heb er niet van genoten en kan me de bevalling helemaal niet goed herinneren?” En pas toen besefte ik dat het een droom was geweest :joy:

En oja, we hadden een jongetje gekregen en hem dezelfde naam gegeven als het zoontje van mijn zus woehahah

16 likes

Hebben jullie hier nu, nu het net een nieuw jaar is, ook meer last van?

4 likes

Jep! Mijn vriend en ik willen heel graag kinderen maar op dit moment is het nog niet heel handig qua timing. We hebben een tijdje geleden met een drankje op seks gehad zonder condoom omdat ze op waren. Niet slim, I know. Maar nu denk ik bij elk dingetje dat ik voel in mijn lichaam of ik dat voel omdat ik zwanger zou kunnen zijn. Terwijl ik echt vaak hoofdpijn, buikpijn en last van vermoeidheid etc. heb en dan denk ik daar helemaal niets bij. Nu hoop ik het toch stiekem wel een beetje

1 like

Al sinds de kerstdagen wel ja. Ik lijk ook steeds minder geduld te hebben ofzo :joy:

Wat doen jullie in de tussentijd? Lezen jullie juist wel veel over zwangerschap/kinderen of juist niet?

Herkenbaar! Het komt voor ons nu ook echt niet uit, hoe stom dat ook klinkt. Toch blijft het steeds zo door mijn hoofd spoken.

4 likes

Op de een of andere manier gaat mij instagram algoritme er vanuit dat ik een moeder ben dus ik lees / zie er wel veel over. Soms vind ik day irritant maar soms ook interessant. Hoe sta jij er in?

4 likes

Over het algemeen vind ik het leuk om te lezen, alleen soms word ik een beetje sad dat ik nog niet echt een uitzicht heb op wanneer wij starten met proberen en dan ben ik vooral bang de we “te laat” gaan zijn en dat allemaal niet lukt.

2 likes

Vervelend is dat hé? Ik heb dan het gevoel alsof iedereen in een trein is gestapt die ik gemist heb ofzo. Wel fijn om te weten dat we niet alleen zijn!

4 likes

Ja!
Ik vind het fijn om aan het begin van een jaar een beetje stil te staan bij wat we het komend jaar allemaal willen doen en bereiken. Ik vind mijn vriend soms een beetje ‘clueless’ wat baby’s maken betreft - hij is het zegmaar wel met me eens dat we zo rond ons 31e graag ons eerste kindje zouden willen krijgen maar beseft zich niet dat het best een tijdje kan duren voor je zwanger bent, en dat zo’n zwangerschap ook 9 maanden duurt, dus dat we dan eigenlijk deze zomer al moeten beginnen met proberen haha.
We zijn ook net verhuisd naar een huis met 3 slaapkamers en dat is natuurlijk ook met het oog op kinderen, en nu kan ik onze studeerkamer echt alleen maar zien als de babykamer haha.
Daar komt nog bovenop dat mijn vriend een zwaar medicijn slikt (methotrexaat) en dat moet je minstens 3 maanden niet slikken voordat je kan gaan proberen.

3 likes

Like voor de herkenbaarheid! Ik ben ook zo bang dat het ons niet direct lukt en dat we dus niet meer te lang moeten wachten met proberen. Ik wil soms zo graag, maar mijn vriend wil nog wachten. En soms ben ik bang dat hij überhaupt niet wil en me dat dan pas over een jaar ofzo vertelt

5 likes

Ik heb echt exact hetzelfde ja 🥲 ook omdat ik een tante heb die dat is overkomen en dus nooit kinderen heeft gekregen.

Ik ben er inderdaad ook erg veel mee bezig sinds januari (eigenlijk al langer), omdat dit hét jaar gaat worden waarin we gaan beginnen met proberen. Dus januari voelt echt als een nieuw hoofdstuk waarin ik eindelijk met m’n droom bezig kan zijn.
Zo herkenbaar wat jullie allemaal posten, over dat het nog even kan duren tot het lukt, de angst dat het dan überhaupt niet lukt. En bij ons is het ook zo dat mijn vriend wat langer wilde wachten dan ik.
Ik heb het het afgelopen jaar best moeilijk gehad met het feit dat ik er maar geen duidelijkheid over kreeg, m’n leven voelde een beetje nutteloos aan me voorbij gaan, als een soort wachttijd.

Nu eindelijk na veel geduld en af en toe erover praten (het voelde soms als zeuren :stuck_out_tongue_winking_eye:) hebben we het rond de kerstdagen concreet kunnen maken. Dat geeft me echt echt meer rust. We willen vanaf juni ongeveer beginnen met proberen, dus hebben we allebei nog een aantal maanden om ons hierop voor te bereiden. Ook lichamelijk iets fitter worden zou niet verkeerd zijn. In juni ben ik net 31 jaar.

Pff oké wachten tot juni vind ik nog steeds best lang duren :joy: elke maand is nu aftellen. Maargoed, hopelijk gaat alles voorspoedig tegen die tijd. Ik houd nu al mijn cyclus app in de gaten voor tegen die tijd en denk ik m’n hoofd stiekem al aan een datum waarop we kunnen proberen als het zo uitkomt haha. Erg eigenlijk.

2 likes

Oja ik ben er in de tussentijd met vlagen wel veel mee bezig en met vlagen juist even niet.
Ik zoek geen specifieke informatie op over bevallen o.i.d., maar mijn social media algoritme laat idd ook best wat jonge moeders voorbij komen en dat vind ik dan wel weer leuk om te volgen. Daar heb ik onbewust de afgelopen jaren ook best veel van geleerd denk ik. En soms schrijf ik leuke kindernamen op. En ik moet zeggen dat ik er ook steeds meer over praat met de mensen om me heen, haha. Dus die weten ook wel dat het er ooit aan zit te komen.

3 van mijn goede vriendinnen (en wat kennissen) hebben inmiddels ook een kind, waardoor ik er ook meer mee bezig ben.
Ik besef me ook dat in mijn vriend zijn vriendengroep nog niemand kinderen heeft, die zijn net iets jonger dan wij, waardoor hij er mogelijk ook nog niet zo snel aan toe was.

2 likes

Ons eerste kindje is nu een jaar oud en ik begin steeds vaker te fantaseren over een tweede. En dan vooral een tweede keer zwanger zijn, bevallen etc. De eerste kwam 7 weken te vroeg dus voor mijn gevoel heb ik het nooit helemaal af kunnen maken. Mijn vriend daarentegen wil absoluut geen tweede en als ik er (grappend) over begin wordt het altijd afgekapt. Ik heb me voorgenomen om het komende half jaar er in ieder geval niets meer over te zeggen zodat hij ook de ruimte heeft. Vind het zelf ook nog veel te vroeg voor een tweede, maar ik zie ons gezin wel voor me me twee kindjes. Zit iemand hier in een soortgelijke situatie waarbij de partner nog niet toe is aan tweede of dit uberhaupt niet wil?

2 likes

Ohhh jongens kijk nou dit pakje

Groetjes van the.rebel.club en een groot glas wijn :wine_glass:

4 likes

Oke lol ik leef geloof ik als enige in dit topic, maar ik heb al drie keer met dezelfde rompertjes in maat 50 in de HEMA in mijn handen gestaan :sweat_smile::joy:

10 likes

Ergens heb ik ook rammelende eierstokken, maar ik vind het ook spannend. Laatst met mijn vriend erover gesproken en hij snapt het, maar zou het ook heel leuk vinden. Dus ben nu wel helemaal blij dat hij aangaf het eventueel al te willen. Al wachten we nog wel. Vriendinnen zijn zwanger en ik ging een cadeautje kopen en vond het allemaal fantastisch. En dan het idee dat je het hopelijk ooit voor ‘jezelf’ kunt kopen😍

Edit: het hier posten maakt het officiëler, omdat ik het nog met niemand heb gedeeld (wil ik bewust ook niet) dat mijn eierstokken beginnen te rammelen.

1 like

Ik had geen rammelende eierstokken maar ik zie dit na drie glazen wijn en nu twijfel ik

3 likes

Ik leef hier ook nog steeds maar er wordt niet zoveel gepost hier :rofl:

Wij stonden laatst bij de Hema bij super schattige slaapzakjes en mijn vriend vond het ook heel schattig allemaal terwijl hij dat verder nooit zegt :smiling_face_with_three_hearts: dus er gebeurt wat :rofl:

3 likes