Rammelende eierstokken topic

Ik heb helaas geen tips voor je, sorry :kissing_heart:
Maar wil wel even zeggen dat ik het heel herkenbaar vind. Ik was er op een gegeven moment ook zo mee bezig dat de rest van m’n leven bijna nutteloos voelde. Ik kon moeilijk meer genieten in het moment omdat het voelde alsof ik alleen maar aan het ‘wachten’ was.

Maar, nu ben ik eenmaal zwanger en vergeet je die tijd (de afgelopen jaren) ook snel weer. Als je middenin dat gevoel zit is het kut en lijkt de tijd zo traag te gaan. Maar tegelijkertijd, voor je het weet kijk je erop terug als iets van lang geleden en ben je alweer in een nieuwe fase. Gewoon nog even doorzetten dus!

Bij mij hielp het ook wel om er met mijn vriend over te praten. Ook al maakte dat niet dat hij het ineens ook wilde, het was toch fijn om gehoord te worden. Dat ik niet compleet eenzaam was in mijn gevoel.
En voor mijn vriend hielp het ook wel erg toen we praktisch alles geregeld hadden (koophuis, meer ruimte, stabiel leven etc). Toen was hij ook redelijk snel om.
En ik had al jaren benoemd dat ik begin 30 wel wilde beginnen aan kinderen, dus denk dat hij daar wel altijd al rekening mee heeft gehouden.

1 like

Even een reactie op mezelf… Ik heb onwijze rammelende eierstokken, helaas dus in april een miskraam en helaas 4 weken geleden ook weer een miskraam…
Ik hoop dat we dit jaar nog met een gezonde zwangerschap mogen afsluiten.

Voor iedereen die ook hoopt zwanger te raken nu of in de nabije toekomst heel veel succes!

9 likes

Oh wat lastig dit! Geeft hij ook aan waarom geen derde te willen? En heeft hij ook ruimte voor jouw verdriet om geen derde?

1 like

Ik weet niet welk topic dit is? Dankjewel voor t meedenken.

Man o man ik heb zulke rammelende eierstokken. Ons eerste kindje wordt bijna twee en ik wil zo graag een tweede. Maar mijn man staat er totaal anders in. Wel iets positiever dan eerst maar zijn voorkeur heeft geen tweede kindje. Iemand met dezelfde soort situatie hier?

1 like

Ik merk ook dat ik soms wel nu een kindje wil omdat mijn ouders nu nog fit zijn. Dat ik bang ben als ik nog te lang wacht dat dit niet meer het geval is. Dat zou ik echt wel jammer vinden. Ik ben zelf ook niet echt opgegroeid met grootouders en nu zie ik bij vriendinnen bijvoorbeeld dat hun ouders echt zo genieten van hun kleinkind(eren).

9 likes

Herkenbaar! Dit lijkt mij ook echt zo leuk, hoop ook heel erg dat ze dit mogen meemaken.

2 likes

Had je man wel rammelende eierstokken bij de eerste?
Mijn man heeft recent aangegeven dat hij in zijn toekomstbeeld wel twee kinderen ziet, maar ik heb totaal de drang niet. Bij mijn eerste had ik echt mega rammelende eierstokken, maar dat gevoel heb ik nooit meer gehad. Vind het wel lastig dat hij het ideaalplaatje dus anders ziet.

3 likes

Nee ook helemaal niet. Hij zag het leven wel voor zich met kind(eren) maar wist niet wanneer hij eraan wilde beginnen. Voelde geen drang zoals ik dat wel voelde. Dus hebben toen samen het besluit genomen om eraan te beginnen.

@anon3219017 Ik snap helemaal wat je bedoelt. We hebben nu in ieder geval besloten dat we het onderwerp laten rusten tot ons kind 2,5 jaar is. Ik heb wel gezegd dat als het een nee wordt ik wel van hem verwacht dat hij er heel goed over heeft nagedacht. En dat het niet uit gemak/onverschilligheid is. Bedankt voor je aanbod!

@Ovenschaal Zo sta ik er ook in inderdaad, ik wel hem absoluut niet dwingen om een kind op de wereld te zetten. Wat is voor jouw vriend de reden om geen tweede kind te willen (als je dat wil delen)?

Misschien moet ik dit verplaatsen naar het bij 1 kind houden topic, maar hoe kijken jullie dan naar ‘later’? Stel je krijgt nooit meer rammelende eierstokken, zoals ik. Aan de ene kant zou ik het allemaal nog een keer willen meemaken, maar aan de andere kant weet ik niet of ik het aankan. Maar de gedachte dat ons zoontje dan enig kind is, vind ik ook lastig. Ik heb het altijd fijn gevonden om een zus en broers te hebben om te kunnen omgaan met mijn ouders en ook als ze ziek waren bijvoorbeeld.
Mijn vriend staat er gelukkig relaxt in, hij zou een 2e leuk vinden, maar als ik nee zeg, dan is dat ook goed.

2 likes

Ik dacht na de geboorte van mijn zoon best wel een tijd dat ik het wel best vond om het bij 1 te houden. Hij is makkelijk, er zijn altijd wel opa’s/oma’s/ooms/tantes die kunnen en willen oppassen en ook een weekendje weg kon hij makkelijk mee. Echt rammelende eierstokken heb ik overigens voor hem ook niet gehad.
Zelf merkte ik op enig moment dat er steeds meer vriendinnen om mij heen een tweede kregen en daardoor gingen wij er meer over nadenken en praten en voelde ik wel echt dat ik toch wel nog een kindje zou willen.
Als ik dit gevoel niet had gehad, dan waren wij denk ik ook bij 1 gebleven en dat was dan prima geweest. Natuurlijk is het leuk als er een broertje/zusje zou zijn, maar ik vind dat niet een overtuigende reden om voor nog een kind te gaan.

Wat ik wil zeggen is: luister naar je gevoel. Als het zo goed en fijn voelt en er ook echt geen behoefte is aan nog een kindje, waarom zou je dit dan rationeel toch als optie houden, enkel omdat het wellicht fijn is om een broertje/zusje te geven aan je zoon? En wie weet verandert je gevoel over een tijdje wel zodanig dat er ruimte is om te voelen of je een 2e wil?

2 likes

Hier zo’n geval waarbij het dus absoluut niet klikt tussen mijn broer en mij. We zien elkaar op verjaardagen en daar blijft het bij. De meeste van de mensen dichtbij mij vergeten dat ik een broer heb en ikzelf soms ook eerlijk gezegd. We vinden elkaar niet leuk, we kunnen niet lachen samen en hij is de laatste die ik bel als ik iemand nodig heb. Daarom is voor mij een kind nemen voor het andere kind echt een dooddoener. Wie weet doe je ze er helemaal geen plezier mee🙈 Mijn vrienden zijn echt heilig voor me, en daar haal ik zoveel meer uit dan uit een broer of zus.

17 likes

Nee het is zeker waar dat de kans groot is dat ze elkaar niet mogen. Zielig is niet voor mij een reden, het is meer dat ik het hem gun om een zus/broer te hebben in het geval dat ze wel wat aan elkaar hebben.

We hebben sowieso besloten om pas te beslissen als A. 1.5 is of 2. Misschien dat ik dan andere gevoelens heb. Misschien ook niet en is het gewoon prima zo.

1 like

Ja, ik zou zeggen dat dit het belangrijkste is. Gun jezelf en je partner de tijd om na te denken en te kijken hoe het leven loopt en wat jullie voelen/willen.

Pas toen mijn zoon bijna 2 was begon het bij mij een beetje te kriebelen voor een tweede. En ik heb een vriendin waarbij het nooit meer heeft gekriebeld en zij hebben nu een zoon van 6 en zijn hartstikke gelukkig als gezin.

2 likes

Haha nee dat is ook zo, maar ik ben niet meer de jongste, dus als ik er nog één wil, dan niet al te laat.

1 like

Ik heb in heel mijn leven nog nooit rammelende eierstokken gehad. Ik was ook zo overtuigt dat ik nooit van mijn leven kinderen zou krijgen, en nu 31 heb ik zo’n intense last van rammelende eierstokken.
Nu heb ik er last van, omdat ik de afgelopen 10 jaar alleen maar in slechte relaties heb gezeten, waardoor ik direct wist ‘jij word geen vader, dat kan jij niet want je kunt X en Y niet eens laat staan een kleintje opvoeden’. Mijn laatste ex net zo, zijn agressie, mentale en financiële problemen waren zo aanwezig dat ( door mezelf) mentaal en lichamelijk het idee van kinderen uitgesloten had en daarnaast nooit het echte gevoel van ‘rammelende eierstokken’ ervaren heb.
Nu ik deze vicieuze cirkel in mannen heb doorbroken heb, heb ik last gekregen van rammelende eierstokken.
Nu heb ik net een nieuwe vriend en alles schreeuwt echt ‘papa’ bij hem, heerlijk! Uiteraard is daar nu niet de tijd voor, maar zou wel enorm graag kinderen met hem krijgen, dat gevoel is echt onbeschrijfelijk. Als in, ik heb dit nog nooit voor iemand anders gevoeld, dat ik iemand bekeken heb met het idee ‘jij gaat de vader zijn van mijn kind’ en ik weet niet, vind het ergens een heel mooi, fijn en geruststellend gevoel.
Sorry beetje onsamenhangend verhaal.

36 likes

Herkenbaar, de vader van mijn kind gaf mij echt al na 2 weken dat gevoel. Nu heb ik de meest leuke vader die ik maar kan wensen voor mijn kind, ze zijn zo gek op haar dat ik er soms gewoon van moet huilen

3 likes

Mijn vriend en ik hebben besloten dat ik me komend jaar ga melden bij de POP-poli en ga stoppen met de pil om mijn ovulatie in kaart te brengen (eerst nog beschermd, alles in overleg met de pop poli). En ik vind het zo leuk en spannend! De rammelende eierstokken zijn er al jaren maar ik vond het heel belangrijk dat ik zelf stabiel zou zijn voordat ik een kinderwens ging verkennen. Dus die kinderwens hebben we een beetje uitgesteld, en het is leuk om nu een concreet punt te hebben om naar uit te kijken :grin:

14 likes

Mijn vriend wil geen kinderen meer en ik wil het graag nog 1 x meemaken, de keuze is gemaakt en het is prima zo maar ze rammelen zo erg! Mijn dochtertje is nu bijna 1 dus het idee geen baby meer te hebben maakt mij verdrietig maar wat ik al zei, we zijn goed zo.
Ik ben alleen extra verdrietig omdat vorig jaar kerst het zo warm was met elkaar en de komst van een baby, het was zo’n bijzondere periode.

9 likes

Sgat hou het lekker bij 1.
De combi kindertekenfilm en “op zich”. Brrrr. Mannen hebben makkelijk lullen. Met hun lul.

8 likes