Rammelende eierstokken topic

Joe, hai, ik!
Ik werk nu fulltime (36 uur) en man ook (40+ uur), hebben allebei echt een goede baan en zijn allebei vrij ambitieus. En ben 13 weken zwanger van ons eerste kindje. We zijn hier nog over in gesprek maar waar we waarschijnlijk op gaan uitkomen is dat ik 32 uur ga werken (4 dagen dus), en hij of 40 uur blijft of gaat proberen naar 36 uur te gaan. Twijfel zit hem nu vooral in het feit dat we net een nieuwbouwhuis hebben gekocht dat 2020 wordt opgeleverd, maar waarvoor we dus al wel binnenkort voor moeten gaan betalen, naast onze bestaande hypotheek. Waarschijnlijk wil ik wel wat langer verlof opnemen dan de gebruikelijke 16 weken. En ik wil met mijn manager overleggen of ik bijv de eerste 1 of 2 maanden ook extra verlof kan nemen zodat ik begin met bijvoorbeeld 28 uur (3,5 dag). Maar ik moet dit nog helemaal berekenen en voorleggen hoor!

Ik vind mijn baan ontzettend leuk en weet dat de ‘groei’ er uit is als ik minder dan 4 dagen ga werken. Plus, we hebben de luxe dat allebei onze ouders al hebben aangeboden om een dag in de week op te passen, waardoor ons kindje nog maar 2 dagen naar de opvang zou hoeven als ik idd 4 dagen ga werken en man 5 dagen.

4 likes

Ik werk nu 40u en wil naar 32u gaan als de tweeling er is. Mijn vriend werkt voor zichzelf en is heel flexibel, hij wil 2 dagen bij de kinderen zijn en ook iets van 32u werken (uren in avonden en weekenden meegerekend). We hebben dan voor 2 dagen kinderdagverblijf.

Ik ben heel benieuwd of ik 32u ga trekken met een tweeling. Daar komt bij dat het bedrijf waar ik werk onderwerp is van een grote overname dus heb ook geen idee hoe/of mijn baan er uit ziet in de zomer. Merk dat het me allemaal wat minder boeit nu, eerst die 2 eens gezond op de wereld zetten en daarna zie ik wel. Mijn ambitie is wel grotendeels waargemaakt dus ik zou het niet erg vinden een stapje terug te doen de komende jaren

2 likes

Zijn er ook zelfstandigen hier? Ben erg benieuwd hoe jullie dat willen gaan doen, wat betreft werk en verlof.

Heb net voor het eerst in mijn leven een test gedaan, met een early predictor,4 dagen voordat ik ongesteld moet worden. Helaas… :slightly_frowning_face: Dacht toch maar eens proberen, maar helaas weer niet raak. Ik ben doodsbang dat ik te laat ben ofzo.

Ik heb ze een aantal jaar gehad, maar nu zijn ze behoorlijk weg. Ze hebben meer plaats gemaakt voor angst. Ik droom niet over babies, maar ik heb nachtmerries over hoe ‘ons kindje’ uiteindelijk stil geboren wordt of het kindje wordt bij mij weggehaald na de geboorte, de bevalling gaat mis etc…

1 like

Jezus ik kreeg een foto van mijn vriend met een baby vandaag en ik wil er of nu (NU!) eentje samen met hem
Of tenminste die foto als achtergrond instellen. Beide echt not done op dit moment maar oooooh wat lief :heart:

4 likes

Ik heb ook last van rammelende eierstokken. Echt uit het niets lijkt het. Het is alsof iedereen om me heen zwanger is of net bevallen. En die babietjes oh my… ik smelt helemaal. Ik wil ook echt een baby, maar dab wel NU, niet eerst die 9 maanden en dan ook nog die bevalling.
Ik ben bang wel heel erg bang voor hoe mijn lichaam na een baby zal uit zien, maar de babywens is op dit moment sterker.

1 like

Hey leuk dat dit topic weer omhoog komt. Ik heb de laatste weken (maanden?) ook enorm rammelende eierstokken. Jeetje ik schrik soms van mezelf hoeveel ik eraan denk?! Ik Google ook van alles en lees alle zwangerschapstopics… Helaas wil mijn vriend nog niet☹️

3 likes

Ik ben (voor mijn gevoel) al heel lang gestopt met anticonceptie (7 maanden). Het duurt me gewoon te lang allemaal. Terwijl ik gewoon weet dat ik geduld moet hebben. Kan ook zomaar nog 2 jaar duren…

Edit: ik heb tussendoor wel een miskraam gehad, dus misschien dat ik het daardoor helemaal lang vind duren. Want anders was ik nu al paar maandjes zwanger.

2 likes

Oh snap het helemaal. Ik zit in een vergelijkbare situatie, en een paar andere meiden op dit forum ook. Lijkt me zo rot om er ook nog een miskraam tussendoor te hebben! Hoop dat je dat goed kan verwerken. We moeten inderdaad geduld hebben, maar dat is nooit mijn sterkste kant geweest…

1 like

Ahh allemaal in hetzelfde schuitje haha. Ja, ik heb het naar mijn idee wel goed verwerkt en wil des te grager opnieuw zwanger worden. Lijkt me zo fijn! Mijn ouders en familie beginnen er ook (voorzichtig) weer steeds vaker over en de ouders van mijn vriend ook. Vind ik alleen maar leuk, het idee dat ze er ook echt achter staan is zo fijn.

1 like

@Jetlag hè wat rot dat je een miskraam hebt gehad. Hier hetzelfde maar ben inmiddels opnieuw zwanger.

Mocht je er behoefte aan hebben en frustraties kwijt willen dan mag je me altijd een berichtje sturen.

1 like

Heel erg lief van je! En gefeliciteerd! Hoe ver ben je ondertussen? :blush:

18 weken!

Ah zo leuk! Geniet ervan.:two_hearts: Ik zal een beetje op de forumnaam letten in dit soort topics. Dan hou ik beetje bij hoe het met je gaat, vind ik leuk!

2 likes

Als je het nog niet hebt, dan heb je het niet. Je moet niks he… laat je niet opjagen terwijl jij er nog niet klaar voor bent. Jij bent degene die het kindje 9 maanden in de buik heeft, je vriend niet.

1 like

God ik weet het echt niet. Ik heb wel zo iets van dat het eigenlijk wel ‘moet’. En ik hou ook super veel van mijn nichtje, maar ik zie het mezelf gewoon niet doen op dit moment. En ook ben ik gewoon doodsbang van bevallen en de zwangerschap in het algemeen

2 likes

+1

Ik ben momenteel met een opleiding bezig en als dat klaar is (eind van het jaar) hoop ik dat we een kindje mogen krijgen. Op dit moment heeft mijn vriend nog harder rammelende eierstokken dan dat ik zelf heb :sweat_smile: het liefst zeg ik: we gaan ervoor maar rationeel is dat het nu niet.

Laat ik t zo zeggen: door mijn werk kom ik vaak genoeg casuïstieken tegen die zich gedurende de zwangerschap niet goed voelen. Mocht mij dat overkomen dan betekend dat uitstel en dat is iets wat ik niet wil. Ik wil alle rust en tijd hebben voor een zwangerschap (als dit mocht lukken) maar ook voor mijn opleiding.

Omg ook nog ff een sjekkie rollen terwijl je het over je tienerzwangerschap hebt…

3 likes

:scream::scream::scream:

2 likes