Ah oke super tof!! Nu volgt een vrij lang verhaal haha:
Ik heb de Kiwi Experience twee jaar geleden gedaan, reisde alleen en had geen rijbewijs dus werd lastig om zelf een camper/auto te huren!
Vond het zelf wel makkelijk, je leert snel mensen kennen en je ziet toch veel van het land in korte tijd. Bij elke stop is er wel een activiteit die leuk is maar het wordt wel duur als je alles wilt doen dus zou van te voren even goed kijken wat er allemaal is en dan een keuze/schatting maken!
Je kan voor buspassen kijken bij o.a. Stray of Kiwi Experience, allebei hebben altijd goede aanbiedingen en een pas is een jaar geldig dus zou dat goed in de gaten houden! Eigenlijk moet je een pas dus nooit voor de volle prijs kopen. 40%-50% kortingen zijn vrij normaal dus bij een korting van 10% zou ik eventjes afwachten haha. Oja en houdt er rekening mee dat de boot van Noord Eiland - Zuid Eiland 40eu is ofzo. Sommige buspassen beginnen in Auckland en eindigen in Auckland. Weet niet op welke stad je vliegt maar het kan ook handig zijn om een buspas te doen van Auckland > Christchurch en dan te vliegen van Christchurch naar Auckland aangezien er vrij weinig stops zijn tussen Christchurch en Auckland. Vliegickets zijn best wel goedkoop dacht ik!
Het hele hop on hop off is helaas niet echt waar! Het is niet zo dat je de dag zelf nog kan beslissen of toch wel of toch niet mee te gaan. Het staat van tevoren redelijk vast, je zit wel buiten het drukke seizoen dus misschien zijn ze iets flexibeler maar vond dat wel een beetje een minpunt. Maar iedereen heeft meestal toch ongeveer dezelfde planning dus het is wel leuk om met dezelfde mensen door te reizen!
Het land zelf: FANTASTISCH! Nog steeds mijn favoriete land waar ik tot nu toe geweest ben! Vooral de combinatie van super mooie natuur, activiteiten, mensen, steden etc. Helaas is het weer heel erg onvoorspelbaar dus daar moet je wel geluk mee hebben.
Je moet sowieso naar Milford Sound! Noorden (Bay of Islands, Cape Reingha) is ook heel leuk! Tongariro Crossing bij Taupo (als het weer mee zit) is echt fantastisch, een van de beste day hikes ter wereld en vond het best meevallen met hoe zwaar het was!
Helaas heb ik geen glacier hike kunnen doen vanwege het weer! Heb wel gebungyjumped in Queenstown en raad je wel aan als je budget het toe laat om een bungyjump of skydive te doen!
Voorderest heb ik nog wel wat tips voor andere activiteiten en restaurants enzo maar die kan ik altijd later nog voor je uittypen! Maar onthoudt Fergburger in Queenstown iig!
Als je vragen hebt, ook over boeken van de Kiwi Experience enzo, kan je me altijd PB’en!