Reizen / Vakantie (Deel 1)

Heeft iemand tips voor fijne campings bij de duitse alpen? Wij willen met onze eigen tent en zoeken een rustige camping, waar je niet hutje mutje op een groot grasveld staat, maar je een beetje beschut je eigen plekje hebt.

Inmiddels jaren geleden maar als ik het me goed herinner moet je parkeren (verplicht) in een grote parkeergarage (betalend dacht ik) net voor venetie en vandaar verder per boot tot in venetie zelf. Houd er rekening mee dat het in de zomer bloedheet kan zijn en je er soms moeilijk aan de hitte kan ontsnappen, neem mss een kamer met airco.

1 like

Ik had vorig jaar dit plan en heb gewoon geparkeerd in een grote garage naast het centrum. Daar wandelde je zo heen. Betaal je wel 20€ voor een dag parkeren maar verder was het chill.

edit: misschien dat het voorbeeld van @Classique idd geldt tijdens de ‘normale’ toeristendrukte - vorig jaar kon ik dus wel gewoon dichtbij parkeren :blush:

1 like

Café alsur lluria heeft echt de beste lunch vond ik.

Oh kan goed verschillen dan inderdaad. Toen was het ook echt enorm druk wel.

1 like

Thanks voor de tips! @soleado ook bedankt!
Had daar inderdaad iets over gelezen, ga even kijken of je van tevoren een plekje kan reserveren in die parkeergarages. En een Airbnb of hotelkamer idd filteren op airco :hot_face: voor hoeveel dagen zouden jullie Venetië aanraden?

Ik sla je tips op! Super!!

1 like

Ik denk dat het alsnog heel druk gaat zijn haha, maar wel minder druk dan tijdens andere zomers. Zoek vooral ook de stille steegjes en rustige pleintjes in de wijken waar minder toeristen komen zoals Giudecca of Cannaregio. Ik ben er een paar keer geweest en altijd in een wat rustigere wijk geslapen. Als je rondom San Marco en de Rialto brug enzo komt, is het altijd mega druk, maar het valt me altijd op in Venetië hoe snel je een paar bochten om slaat en opeens in de stilte staat.

Het is verder leuk om Fondaco Dei Tedeschi in te gaan naar boven voor gratis uitzicht. Als je vanuit Dorsoduro helemaal door loopt naar het einde van het eilandje, kom je bij Santa Maria Della Salute, is ook wel een chille plek om even wat te eten en drinken met uitzicht op de drukkere kant van de stad. Burano bezoeken is ook wel leuk, met de gekleurde huisjes. Kan gewoon met de vaporetti. Maar goed ik vind vooral dat de charme van Venetië is om rond te dwalen en uiteraard heel veel aperol spritz drinken en cicchetti eten haha.

2 likes

Je kan ook nog overwegen om niet in Venetië zelf te overnachten, maar in een aangrenzende stad. En dan met de trein/metro kun je heel makkelijk het centrum in. Dat heb ik een aantal jaar geleden gedaan. Dan heb je ook meteen meer opties qua accommodatie en parkeren.

We zijn toen 3 dagen in Venetië geweest. Dat vond ik wel prima want we konden lekker door de stad slenteren en wat highlights opzoeken, lekker op ons gemak. Ik ben er nooit in het hoogseizoen geweest, ik kan me indenken dat het dan altijd wel vol is in de stad.

Ben er 3 jaar geleden geweest, toen hebben we geparkeerd in een grote garage vlakbij het centrum die redelijk betaalbaar was, en vanaf daar lopen. We hebben intens veel gelopen die dag en het was druk (eind okt) , maar het was wel tof om een keer te zien! Bijzonder hoe je op mega drukke plekken staat en 1 afslag verder is het compleet stil

Vond Bologna wel leuker. Prachtige stad, overzichtelijk, heerljjk eten en niet zo hyper toeristisch

1 like

Mijn vriend en ik overleggen gewoon wat we ongeveer per nacht willen betalen en meestal zoek ik dan een hotel/appartement uit. Verder hangt het er vanaf waar je zit. In een appartement kun je zelf eten dus dat is wat goedkoper, als je in een hotel zit moet je uit eten dus dan wordt het gelijk weer een stuk duurder. Meestal zitten wij voor een week op 1000 euro pp, want mijn vriend wil liever uit eten dan zelf koken op vakantie, dus dat loopt altijd wel lekker op.

1 like

Dankjewel voor je tips!! Ik noteer alles :raised_hands:
klopt, mega druk zal het nog steeds zijn :woozy_face:

@appa dankjewel voor je reactie! Ik heb daar wel over nagedacht, maar vind het altijd wel fijn om op vakantie gedurende de dag terug naar de kamer te kunnen gaan om even te slapen/op te frissen/om te kleden dus dan lijkt het me wel handig om in de buurt te zitten.

@itakepictures thanks! Gaat wel lukken met daar parkeren dan denk ik. Ben jij er één dag geweest? Kan me voorstellen dat andere plekken zoals Bologna leuker/rustiger/onontdekter zijn, maarja toch een keer Venetië met eigen ogen zien is ook bijzonder :grin: de andere dagen van de vakantie kiezen we gelukkig voor een rustigere bestemming

Ja 1 dag, we waren bij Italiaanse vrienden op bezoek en die hebben ons Venetie laten zien. We zijn overigens nergens naar binnen geweest want er stond een enorme wachtrij voor de kathedraal, alleen veel rondlopen en restaurantje etc.

Bologna ligt maar op 1,5u rijden van Venetie, dus als je in de buurt bent… echt een aanrader.

2 likes

Ik wil binnenkort een weekendje naar Antwerpen (met de trein en blijf minder dan 48 uur daar). Wil ook niet te ver vooruit plannen want het kan natuurlijk zo veranderen (zat te denken aan eind deze maand). Wat zijn op het moment de regels qua restaurants en mondkapjes?

Van Wat zijn de huidige maatregelen? | Coronavirus COVID-19

1 like

Oh merci!! Ik heb niet lang genoeg doorgeklikt zie ik al haha.

1 like

Het is nu inderdaad best moeilijk om iets te zoeken. Normaal zou ik zeggen: Lissabon, Praag en Boedapest zijn hele leuke én goedkope bestemmingen maar twee van de drie zijn niet zo’n verstandig idee met corona. En de andere lijkt me qua politieke toestand op het moment ook niet helemaal een fijne optie (en volgens mij kom je Boedapest ook niet eens in op het moment). Dan blijven er niet veel opties over ben ik bang, of ik zou heel erg last minute gaan boeken (zit hier zelf ook aan te denken om dat gewoon te gaan doen). Of misschien Griekenland? Qua kosten denk ik dat het niet heel veel uitmaakt op welk moment je boekt door corona. Als ik kijk naar de Thalys bijv. kun je nu ook al boeken voor over een maand voor het goedkoopste tarief. Normaal is dat 90 dagen als je voor de goedkoopste optie wil gaan.

Heb vorig jaar september airbnb geboekt in The old Gemeinde House in Brauneberg, heel schattig plaatsje met genoeg wijnvelden om je heen! Airbnb zelf was enorm fijn, met geweldige badkamer en alles lekker ruim.

1 like

Heb je al gekeken bij een reisorganisatie zoals Tui? Dan zie je gelijk een totale prijs voor vervoer en verblijf en kun je makkelijk selecteren op een maximale prijs. Ik heb wel vaker een stedentrip geboekt via Tui en dat vind ik altijd prima geregeld.

1 like

Handig voor jou maar ook anderen, op de website van ANWB staat per Europees vakantieland ook een heel duidelijk overzicht van de regels daar omtrent Corona. Hier bijvoorbeeld van België: