Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wat lief dat je alles hebt uitgeschreven! Ik hoop dat je tips over natte spullen niet nodig zijn, eerlijk gezegd verwacht ik geen regen :wink:

We hebben een auto die altijd naast ons tentje kan blijven staan, dus onze koffers kunnen daar in blijven (m.u.v. waardevolle spullen). En er is overal standaard een picknicktafel en een soort vuurkorf/barbecue.

1 like

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een vakantie voor ongeveer 2 weken eind augustus/september. Ik wil graag natuur maar ook strand. En het moet een beetje cheap zijn.
Zelf zat ik al te kijken naar Slovenië, is iemand hier een keer geweest? Of zijn er nog andere tips voor andere landen?

Ik ben afgelopen zomer naar Slovenië geweest! Wij gingen 9 dagen, omdat het land niet zo groot is. Ik kan je wel onze route pb-en?

Ik vond Indonesie fantastisch! Ik was er 5 weken toen.
Wat ik echt een aanrader vind is Karimunjawa (vlak boven Jakarta, eiland) en Sumatra (jungle trekking oerang oetans).

1 like

Ik ga denk ik 2 weken naar Sevilla om een Spaanse cursus te doen. Iemand tips voor een talenschool of de stad zelf?

Lone rock beach vind ik ook echt een aanrader! Het kan daar wel heel erg waaien, dan is het net alsof je in een zandstorm op het strand zit. Sowieso zijn er heel veel van die primitieve campings waar je gewoon je tent neer kunt zetten waar je wilt.

Bij Walmart hebben wij inkopen gedaan toen we aankwamen. Een koeltas die we vulden met ijs. 2 pannen, bestek en borden enzo. We hebben ook stoelen gekocht maar die hebben we achteraf vrijwel niet gebruikt. Na onze vakantie hebben we alles weggegeven aan een random persoon, die was er heel blij mee.

Wij hadden een tent, matjes en slaapzakken mee vanuit huis.

Hele fijne tips allemaal! Ga het allemaal opslaan :relaxed:
@Parasol ook bedankt!

We zijn vorig jaar mei naar het Zuidwesten geweest, maar hebben toen alleen in hotels geslapen. Yosemite hebben we toen niet gezien. Nu hebben we een retour SF en gaan we naar boven, via de kust van Oregon richting Portland en dan via het binnenland naar Lake Tahoe, Yosemite en dan via Big Sur naar SF. Page en Grand Canyon doen we nu dus niet. Mocht het lukken met de camping in Yosemite dan gaan we in totaal 10 van de 21 nachten kamperen!

2 likes

Zijn er hier mensen die met een camper door Canada hebben gescheurd? Wij willen volgend jaar met 4 volwassenen + klein kind (1,5 jr) naar West Canada

Ok, ik lees al een tijdje mee maar ik heb jullie hulp nodig. Ik ga aankomende zomer voor het eerst een verre reis maken. Ik ga alleen en wil heel graag naar Azië. Maar, juist die hele toeristische plekken trekken mij minder. Hebben jullie tips? Het lijkt me wel leuk om andere mensen te ontmoeten maar ik heb geen zin om alleen maar tussen de toeristen te lopen.

Heel erg bedankt voor je reactie! Sri Lanka is ook echt een van mijn favorieten met wat ik tot nu toe tegengekomen ben.

1 like

West canada afgelopen zomer!

1 like

Met camper, hoelang, budget ongeveer, welke route, highlight? Vertel me allessss :heart:

Sorry had over het camper gedeelte heen gelezen hahah, wij hebben huurauto en hotels gedaan. Hebben zelf thuis een camper dus we zouden het niet doen voor de ‘camper’ ervaring en het kostte gewoon een stuk meer. Ook vindrn we altijd met een camper een stad bezoeken lastiger is, omdat je ‘m minder makkelijk kan parkeren dan een auto. Zelfde geldt voor drukke bezienswaardigheden.

Budget vind ik lastig want ging nog even met pappie en mammie mee :innocent:. Maar voor avondeten waren we met 3 zo’n 90 cad kwijt met drankjes, wel uit eten gaan.

Wij zijn naar calgary gevlogen en daar de stampede meegemaakt wat zoooo tof was. Kan dat echt aanraden! Toen Banff (mn favoriet), Jasper, 100 mile house, whistler (vond ik heel gezellig, wel tering druk met restaurantjes dus zou iig reserveren daar), tofino (heeeel leuk alleen zo ver weg, maar kan t toch aanraden en dan vooral Rainforest trail), victoria (super leuk stadje), vancouver (1 van mn favoriete grote steden ooit) en toen zijn we een beetje langs de Amerikaanse grens teruggegaan naar Calgary maar durf echt niet te zeggen hoe die plaatsjes heetten (iets van nelson geloof ik).

We hadden 3 weken en dat vond ik wel goed eigenlijk! Als je verder mog vragen hebt, let me know!

2 likes

Weet niet of je hier al antwoorden op hebt gehad want js al even geleden, maar huur een auto of een scooter, fiets is echt te warm en afstanden te ver om te fietsen als je ergens heen wilt.

1 like

Bedankt voor je reactie! Dan gaan we maar even een auto huren denk ik. Ik zag dat een auto en scooter behoorlijk bij elkaar in de buurt komen qua prijs, dan lijkt een auto me net iets handiger ivm diefstal.

zo leuk, mijn familie woont in vancouver dus kom er graag en word altijd blij van enthousiaste canada ervaringen :rofl:

banff is ook mijn favo, vlakbij ligt canmore, ook leuk en mooi om te bezoeken.

de highlights in west canada zijn toch wel de parken met zn hiking trails en de meren. favo meren: maligne (spirit island), moraine, peyto, louise, minnewanka.

1 like

En ook qua warmte en de zon. Auto lekker airco aan en je verbrandt niet.
Als je meer Bonaire tips wil, laat maar weten! Ben er vrij bekend.
Beste tip; doe de auto niet op slot haha is even wennen maar moet je juist niet doen omdat er gedacht wordt dat er iets waardevols in je auto ligt als die op slot zit.

Ahh thanks, dat voelt denk ik wel even gek! Wat zijn de leukste restaurantjes? Ik ben ook echt gek op pizza haha. Dus als er een goede pizzeria is hoor ik dat ook graag! En wat zijn de beste en mooiste stranden? Als je verder nog leuke aanraders hebt of toffe dingen om te doen dan ben ik daar ook benieuwd naar.

Ik vond Liverpool echt heel leuk!

2 likes

Oeh heb geen pizza gegeten daar haha. Heb wel heel lekker gegeten bij Rum Runners. Zit je heerlijk aan het water, daarvoor happy hour :cocktail:
En het restaurant bij Caribean Club Bonaire heeft lekkere spareribs, niet heel druk maar wel goed eten.

Bonaire heeft niet super veel stranden, niet zoals curacao bijvoorbeeld. In Kralendijk is Coco beach leuk en buiten Kralendijk is Sorobon Beach heerlijk, ondiepe baai en lekker liggen op de bedjes, kan je ook heel lekker lunchen.

Als je een auto huurt, huur dan een auto waarmee je het Nationaal Park in kan. Lekker dagje met de auto door heen rijden, stoppen bij de mooie punten op de kaart, mooie snorkel punten daar. Neem vooral de lange route ipv de korte route.

Rij een rondje over het eiland langs de kust, langs de zoutpannen en terug via de westkust naar Kralendijk.
Langs de ezel opvang is heel leuk! Dan rij je door hun verblijf heen en de ezels rennen op je af voor wortels haha koop die dus vooral.

Gaan jullie snorkelen? Ik raad Seacow aan! Lieve mensen, lekker eten op de boot en rum punch drinken haha.

Lekker ijsjes eten in Kralendijk doe je bij Luciano, heerlijke smaken.

Wij zijn ook bij het asiel/dierenopvangcentrum geweest en hadden vanuit NL dingen meegenomen voor de dieren. Wellicht kan je zelfs vluchtbegeleider zijn voor een hondje dat geadopteerd wordt naar Nederland, als je dat leuk vindt dan.

Koop bij de supermarkt meteen een aantal goede muggen sprays! Ze zijn fel oranje en staat iets van fit op geloof ik, die werken het beste.

Ik ben jaloers haha zou heel graag weer willen gaan, ben gek op het eiland.

1 like