Canggu is echt m’n favoriete plek op Bali, daarnaast vind ik Uluwatu en Nusa Ceningan ook heel fijn
Mijn vriend en ik willen in november graag nog een weekje op vakantie en we zitten te denken aan de Canarische Eilanden. Heeft iemand tips voor een bepaald eiland? We zijn geen feestbeesten of strandmensen, houden vooral van rust, natuur, wat rondkijken, maar zijn ook niet de allergrootste sportievelingen (hele dagen hiken etc).
Ik zat te kijken naar La Palma, maar de andere eilanden lijken me ook erg mooi! Iemand tips voor La Palma of juist één van de andere eilanden?
Ik weet niet wat je budget is maar ik kan je Pelan Pelan aanraden. Midden in de rijstvelden iets buiten Canggu.
Denk dat la palma echt top is voor jullie dan! Wel echt een auto huren, anders kom je nergens. Maar het is vol met natuur en het is heel rustig omdat er niet echte toeristenstranden zijn, maar vooral zwarte lavastranden. Maar je kan tof door de bergen rijden, naar roze zoutvlaktes, door de lavarotsen rijden en stukjes wandelen, geisers bekijken, naar bananenplantages, kleine dorpjes. Gran canaria, fuerteventura en tenerife is een stuk toeristischer en la gomera is weer weinig te doen.
Wat vinden jullie leuk om te doen? Wij zijn er in september 12 dagen geweest, superleuk eiland! We zijn het eiland rondgereden met een huurauto en hebben in verschillende hotels/airbnb’s/agriturismo’s geslapen. We vlogen op Catania en zijn een paar dagen aan de voet van de Etna verbleven waar we echt geweldige wijnproeverijen hebben gedaan. De Etna zelf beklimmen vonden we ook leuk, het is echt een maandlandschap heel apart. Via het noorden zijn we richting Palermo gereden wat ik ook zo’n leuke stad vond. We hebben daar op aanraden van de airbnb een streetfoodtour gedaan (streaty heet de organisatie geloof ik), was echt super leuk! Zou er graag nog eens teruggaan. Mocht je meer tips willen, let me know!
Ik ben alleen op Tenerife geweest maar vond dat prachtig. Vooral het gebied rondom de Teide (vulkaan en nationaal park, echt heel mooi) en ik wilde eigenlijk ook nog graag naar Masca (ik bedoel kijk dan:
) maar ik had toen geen huurauto dus heb dat even gelaten. Maar je kan daar of wandelen of gewoon naartoe rijden.En ik heb een boottocht gedaan, je kunt dan wilde dolfijnen bekijken.
Volgens mij kan je ook nog schildpadden spotten in omgeving Los Gigantes.
Een collega van mij komt al een aantal jaren op La Palma om precies de redenen die jij noemt. Zelf ben ik op La Gomera en Tenerife geweest, waarvan ik La Gomera veruit het mooist/fijnst vond (vooral veel op strand gehangen en gewandeld/wezen hiken). Tenerife viel voor mij wat tegen, maar ik denk dat dat ook vooral lag aan de plek waar we zaten (je moest echt met de auto weg wilde je de deur uit, toeristischer en drukker).
Ik weet niet of je nog aanraders zoekt, maar ik vind Dinant (Franstalig BE) heel leuk! Het is de thuisstad van de uitvinder van de saxofoon (overal vind je beschilderde saxofonen), en er is een mooi kasteel tussen de rotsen. Je kan met een soort zetellift naar beneden afdalen, en een boottochtje langs de Maas doen. Ideaal om in 1 dag te doen, en de andere dag kun je naar Namen/Namur (half uur rijden), ook een erg leuke stad. Ik ga er vaak met mijn vriend picknicken op het citadel, en op de groentenmarkt kun je gezellig iets drinken.
Gent is ook een aanrader (nog leuker dan Brugge vind ik)
Over twee weken ben ik een weekendje in Milaan. Heeft iemand nog tips om te doen of qua eten??
Je kunt naar de moskee in het vijfde lopen, daar kun je heel fijn thee drinken, met mooi weer in de tuin. Rondom rue mouffetard zitten wel veel cafeetjes dat is ook loopafstand, en in het stukje china town kun je ook lekker eten. Verder kom je vast wel een fijne buurtbistro tegen!
@Rozevarken @Evenveel Thanks! Ik denk dat het dan La Palma wordt, past dan toch het meest bij onze wensen.
@Lethe Wow! Ondanks dat het nu dan waarschijnlijk La Palma wordt, zet ik Tenerife ook absoluut op mijn lijstje haha, prachtig!
Heeft iemand een tip waar m’n vriend en ik deze zomer heen kunnen? Auto of vliegen maakt niet uit. We willen vooral natuur en dan eigenlijk graag bergen om te hiken. We hoeven niet aan het strand te liggen of te winkelen… Een redelijk actieve vakantie dus. Mocht er iemand iets weten, dan hoor ik het graag
Oostenrijk! Kärnten.
Ierland? Zeer mooi om te wandelen/hiken!
Slovenië!!! Pls
Edit: google even Lake Bled, Soca Valley, Triglav nationaal park (gebergte), Skocjan caves. Zó mooi allemaal.
Ja en als je even naar een stad wil ben je zo in Ljubljana en zelfs een dagje naar het strand is mogelijk. Topland.
Ben je zelf met de auto gegaan of met het vliegtuig? Ziet er heel mooi uit!
Auto! Niet als bestuurder overigens. Denk trouwens zelfs dat het met de trein wel te doen is, maar een auto geeft je daar wel ontzettend veel vrijheid. Beetje ongepland roadtrippen daar is juist heel leuk.
Heeft iemand nog tips om te zien/doen/eten in Marrakech?
Ik had de Lonely Planet van Marokko, daar staat een wandeling door de medina in, dan kom je langs vanalles zonder dat je totaal verdwaald raakt. Ze hebben in de medina ook verschillende routes (boven de straat aangegeven met gekleurde borden), die beginnen op verschillende plekken aan de rand van het centrum en leiden je dan langs alle poorten, of alle souks, of alle ambachten, of alle parkjes, ik weet het niet meer precies, maar bij elk punt op de route hangt dan weer een bord met uitleg, dat geeft je ook weer wat houvast in het doolhof.
Ik was aan het eind van 2 weken door Marokko reizen in Marrakech, wij waren een beetje klaar met de couscous en kip, dus hebben 2 avonden (heel goed) Italiaans gegeten (Mamma Mia en Catanzaro in de ville nouvelle). In de medina zit Café Clock, ik ben in hun vestiging in Fes geweest en die vond ik heel relaxed, beetje studentikoos, geen gezeur of gepush om meer/sneller te bestellen. Ook in de medina zit Beats Burgers, heel hippe burgertent (zei ik al dat we klaar waren met de couscous :P) waar je op het dakterras in de zon de steegjes in kan kijken naar alle drukte.
Qua zien/doen: Wij zijn in Bahia Palace geweest, was allemaal prachtig, maar zonder gids is het lastig je te oriënteren, in ons boekje stond vanalles over wat er op de ‘grote binnenplaats’ of ‘kleine binnentuin’ oid te zien was, maar er hangt nergens een bordje om te zien of je dan ook echt daar staat. De Saadian tombs zijn ook heel erg mooi (jarenlang dichtgemetseld geweest en nu prachtig gerestaureerd), maar zelfs in november stond je daar drie kwartier in de rij om de mooiste ruimte te zien, ik wil eigenlijk niet weten hoe dat in het hoogseizoen is. Het koninklijk paleis kun je omheen lopen en op de foto met een hele grote poort, maar je kan er niet in. Daarnaast is de Joodse wijk, vond ik zelf niet heel anders dan andere wijken, maar misschien had ik me er ook niet genoeg in verdiept. Een stukje buiten het centrum ligt het Mamounia Hotel, de enige plek in Marokko waar ik me echt een tokkie voelde, je kan er gewoon naar binnen lopen en dan aan de achterkant door de tuin (of eigenlijk meer prachtig park) struinen, je kan er ook slapen voor €1000.