Ik weet niet of dit het geschikte topic is, maar bij mijn zomerbaan op een natuurcamping in Zuid-Europa zoeken ze nog hulp voor minimaal 4 weken. Vliegtickets worden vergoed, daarnaast krijg je kost en inwoning (huisje) en zakgeld. Dus mochten er nog mensen zijn die graag naar het buitenland willen maar krap bij de kas zitten, dan is dit misschien een leuke oplossing. Stuur me een pb voor de naam e.d.!
Ik heb dit met de bus gedaan en dat was prima. Voor beide steden vond ik twee dagen genoeg (ik ben er langer geweest maar als je het tempo erin houdt kan je met twee dagen wel het meeste gezien hebben). Maar het ligt eraan wat je wil doen. Je kan in malaga ook heel goed aan het strand liggen. En je kan uitstapjes maken naar omliggende (kust)plaatsen. Maar beide steden zijn niet groot, alles is wel op loopafstand.
Als je toch in die hoek zit zou ik je ook aanraden om naar granada te gaan, daar vind je het Alhambra en dat is echt prachtig.
Vliegen heb ik op malaga gedaan gewoon omdat dat toen het goedkoopste ticket was. Het wordt trouwens wel echt fucking heet in de zomer. Ik was er in september en toen was het nog 35 graden en klaagde de bevolking ook dat je in de zomer eigenlijk niks kan doen.
Oja en Cadiz vond ik ook mooi, voor een dagje.
Wat tof dat je dat doet! Ik heb al een vakantie gepland en kan niet meer vrij krijgen met werk maar anders zou ik het wel weten
Wauw Wat een fijne tips! Bedankt.
Helemaal niet erg! Ik ga op zoek naar de pizzeria hahaha.
Wat leuk trouwens van je werk! Heel veel plezier daar☺️
We willen een rondreis maken in Kroatië, Dubrovniks, Split en Zadar. Kunnen we het best een auto huren of alles met de bus (of trein) doen? Iemand ervaring met 1 van de twee?
Ik vond Icelandic Streetfood in Reykjavik echt een leuk tentje en best betaalbaar. Er staat allemaal lekkers om te proeven ook zoals brownies enzo . En ze vragen altijd of je een refill wilt bij bijvoorbeeld de soep.
Oh, en Cafe Loki vond ik ook echt fantastisch!
Thanks! Ik sla het op:)
Hoii ik wil samen met een vriendin ergens in zuid europa op vakantie haha. (Liefst GEEN Griekenland of Frankrijk) We zoeken een klein stadje met strand en uitgaan gelegenheid en alles op lool afstand of ov.
Plekken waar we al zijn geweest.
Barcelona
Valencia
Mallorca
Malaga!
Split?
Budva (Montenegro)
Malta
Odessa
De Algarve! Lagos is prachtig, misschien wel te klein hoor, vergeleken met wat je opnoemt. Maar heerlijk eten en dit is daar vlakbij:
Porto? Of is dat teveel stad en te weinig strand.
Porto is wel tof. Alleen we gaan in augustes en dan is zuid europa heel heet haha. Dus liever iets meer strand .
Heeft er nog iemand tips voor noord Spanje? We denken aan een rondje Santander, Bilbao en San Sebastian en willen ook nog graag wat natuur zien. We gaan sowieso een auto huren
Iemand tips voor Cala d’or op Mallorca? Weet dat het veel massatoerisme is maar ben oa opzoek naar een leuke en unieke activiteit om m’n vriend mee te verrassen
Heeft er iemand nog leuk tips voor Thailand? Voor het noorden en het zuiden? Ik ga voor de eerste keer backpacken dit jaar. En ik ben ZO excited!
Ik weet niet wat je zoekt, juist toeristisch of niet? Het noorden is wat ‘chiller’ en rustiger dan het zuiden en heeft een mooie omgeving.
Bangkok zelf is natuurlijk bijna niet te vermijden maar vooral heel druk en vond ik lang niet zo indrukwekkend als andere Aziatische grote steden die ik heb gezien.
Dan heb je het zuiden met de eilanden, waar de eilanden die ik gezien heb wel heel toeristisch waren (denk aan: overal toeristenwinkeltjes, hotels en restaurants zijn veeel duurder, meer kans om opgelicht te worden als je bijv een scooter huurt).
Ik kom net terug van in mijn eentje backpacken in Thailand, Chiang Mai en Pai vond ik echt heel leuk! Chiang Rai schijnt ook heel tof te zijn maar heb ik zelf gemist. Als je het leuk vindt is het echt een aanrader om in Pai een scooter te huren en er lekker zelf op uit te gaan naar de watervalletjes in de buurt!
Het fijne aan Thailand vond ik dat het heel goed te bereizen is dus dat je in relatief weinig tijd heel veel verschillende plekken kan zien! En er zijn suuuuperveel andere backpackers dus als je wil hoef je geen seconde alleen te zijn! Heel veel plezier en als je nog specifieke vragen hebt mag je me PM’en hoor.
Sicilië! Mijn vriend en ik zijn er net 2 weken geweest en het was fantastisch. Al het mooie van Italië op een eiland. En heel betaalbaar.