Reizen / Vakantie (Deel 1)

Iemand ervaring met een road trip door noord portugal? Algarve was eerst ons idee maar het is toch best druk daar denk + dure hotels/airbnbs :frowning:

Nu het hier toch onder andere over Korea gaat, stel ik ook maar even mijn vraag: ik heb een vliegticket naar Seoul geboekt voor 3 weken in het najaar. Ik dacht eerst 3 weken rond te reizen in Korea, maar nu bedacht ik mij (o.a. door mijn Terrace House-verslaving) dat ik misschien liever 1 week Seoul en omgeving en 2 weken Japan wil doen! Heeft iemand misschien advies wat het leukste zou zijn? :grinning: Ik hoor graag persoonlijke ervaringen! Misschien ook handig om te vermelden dat ik alleen ga reizen.

2 likes

Eten bij Bouillon Chartier :heart:

1 like

Niet het Noorden van Portugal, maar wij hebben in 2014 een kleine rondreis gemaakt door het zuiden.
We vlogen op Lissabon en gingen naar een paar dagen door naar Alcacér do Sal, daarna naar Beja en als laatste zaten we een aantal dagen in Sagres om nog even van de zon te genieten. Het was echt een hele mooie vakantie, dus dat kan ik je wel aanraden! Alcacér is vrij klein, dus daar zaten we dan weer wat korter. De natuur is in ieder geval overal prachtig!

Ik ben een maand naar Korea geweest waarvan 6 dagen naar japan(kansay regio) en het ligt eraan hoe leuk je Korea vind. Mijn tijd was propvol en ik heb super veel gedaan. 1 week zou ik echt te kort vinden!

1 like

Barcelona of Valencia!

1 like

In Parc Andre Citroën is er een luchtballon (die vastzit met touwen dus je gaat niet de hele stad door, alleen uitzicht). Vond ik erg leuk en er waren maar weinig mensen in het hoogseizoen.

oh gaaf! Kijken of ik mijn hoogtevrees hiervoor kan overwinnen want het lijkt me wel erg tof haha!

1 like

Dankjewel!

1 like

Little red door, candelaria, la resistance

1 like

Ik ga over twee weken een maand naar Vietnam en heb me nog nergens in verdiept/nog niks voorbereid
 Lijkt al zo snel nu ineens. Als iemand aanraders heeft, graag!

Ik wil misschien deze zomer naar een waddeneiland toe. Wat denken jullie dat het leukst is? En hoeveel dagen kan je je daar vermaken?

Ligt er denk ik heel erg aan waar je naar op zoek bent. Ik ben alleen op Texel en Schiermonnikoog geweest. Als je jezelf goed kunt vermaken en rust en kalmte wilt zou ik naar Schier gaan, als je wat meer opties voor entertainment wilt zou ik Texel kiezen. Ik weet niet of Terschelling in de zomer nog steeds zo’n jongerenparadijs is (denk 16-18 jaar die bierkratkastelen bouwen), maar dat zou ik voor herfst of lente bewaren

1 like

Dankjewel! Ik weet eigenlijk niet wat ik wil. Ik wilde eerst gaan interrailen, toen wilde ik naar Berlijn en nu denk ik hmm een waddeneiland. Hahaha er is zoveel keuze dat ik er stress van krijg. Ik vind musea leuk, fietsen, terrassen, beetje winkelen, lekker eten. Dus vrij basic

Denk dat je je dan op elk waddeneiland wel vermaakt. Mijn vader zat vroeger vaak een week of twee op Schier in de herfst en ik ging hem dan wel eens opzoeken, vond het heerlijk. Inderdaad lekker wandelen en fietsen, veel lezen, lekker eten. Alleen winkelen is wat beperkt wel denk ik, maar dat geld vermoed ik voor alle eilanden.

1 like

Ik ben alleen wezen kamperen op Terschelling en er is niet heel veel te doen als je niet op het strand kan liggen :stuck_out_tongue: daarnaast is kamperen ook niet de manier om een beetje contact te krijgen met andere. Ik vond het een prima vakantie, maar je moet je wel instellen op veel alleen en idd kalmte.

Ik heb vorig jaar een roadtrip door Portugal gedaan en ik vond het noorden nog veel mooier dan het zuiden! Ik weet niet tot hoe ver je wil gaan, maar Serra da Estrela vonden wij erg mooi, dat is ongeveer in het midden van Portugal. Je kan tot heel hoog komen en je hebt enorm mooie uitzichten. In het noorden heb je Parque Nacional Peneda-GerĂȘs, ook erg leuk om door heen te rijden en er zijn mooie watervallen te vinden. Verder zijn in het noorden veel leuke kastelen als GuimarĂŁes. Ook in het midden van Portugal dichtbij de Spaanse grens heb je het dorpje Monsanto. Enorm leuk authentiek dorpje met bovenop een kasteelruĂŻne. Het allermooiste vond ik misschien nog wel Estrada do Portal do Inferno. Het is de naam van een weg door de bergen heen. Supersmal, op sommige punten wil je daar echt geen tegenliggers tegenkomen haha.
Ik had van te voren een kaart gemaakt met wat punten die we wilden zien, maar onderweg kom je ook zoveel leuke dingen tegen! Mocht je de kaart willen hebben, kan ik je wel een link sturen via pb!

2 likes

Bonnie (boncolor) is er nu en zij heeft veel tips gehad van haar volgers op insta. In haar stories kun je vinden onder welke foto de tips staan.

Thanks!!

Ja! Geweest en qua restaurants niet heel veel bijzonders gevonden maar ik vind cafe designum toch wel een topper. De lekkerste milkshake ooit gedronken en ze heeft ook heerlijke zelfgemaakte taarten. Echt de klim waard!

1 like