Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ben as we speak alles aan het omboeken zodat we maandagavond in Duitsland zijn i.p.v. donderdag, maar ik vind de treinprijzen nog wel meevallen (ok we moeten wel een nachtje doorhalen, maarja)!

1 like

Dat is toch goed? 1 vaccinatie en herstel is toch volledig gevaccineerd? Het vreemde is dat bij mijn internationale qr code dosis 2 van 2 staat, terwijl ik alleen mijn eerste heb gehad.

Oh wat gek!

Ja in principe wel, maar Nederland is volgensmij wel de enige die dit hanteert. Verder moet je overal gewoon 2x Pfizer. Dus ben een beetje bang dat ze dan moeilijk gaan doen. Maarja, staat verder nergens dus zal wel gewoon goed gaan.

Het staat er nu wel duidelijk

Pffff echt balen

Gezien alle veranderingen steeds in regels en voorwaarden hebben wij besloten in Nederland te blijven. Nu hebben we voor volgend weekend een aantal nachten geboekt in een hotel aan het Veluwemeer bij Putten. Tips voor activiteiten/dagjes weg om daar in de buurt te doen?

Ik vind Harderwijk en Elburg leuk om doorheen te wandelen. Ik weet niet of je ook met de auto op pad wilt, maar de ANWB heeft wel een leuke route om te rijden. Nationaal Park de Hoge Veluwe ligt ook op een half uurtje rijden en is ook heel mooi!

Er is trouwens ook een Weg in eigen land topic, daar staan misschien ook nog wel tips in!

@o0Lin0o

Ja de nieuwe boulevard in Harderwijk is ook erg mooi geworden. In Harderwijk zitten ook een aantal goede restaurants!

Dagje Amersfoort is ook leuk, mooie oude binnenstad waar je bijvoorbeeld een rondvaart kan maken. Ook veel mooie natuurgebieden in de buurt.

Strandjes daar zijn ook wel leuk, zoals strand Nulde. Je kan vanaf daar heel leuk langs het water naar Harderwijk fietsen.

Als je van wandelen houdt, google dan eens naar Klompenpaden. Dit zijn leuke wandelpaden door boerenlandschappen. Soms gezellig tussen de koeien door.

1 like

Oh wow, ik zou over een week naar Dinant gaan, maar ik zie nu net die beelden van het water daar :flushed:

1 like

Is hier iemand recent vanuit Duitsland (Düsseldorf international) naar een ander land gevlogen?

Ik ga pas over 8 weken haha maar ik kan eigenlijk nergens op internet vinden of ik ergens rekening mee moet houden? Dingen voor het land waar ik heen ga vind ik wel, maar niet of het Duitse vliegveld nog andere/aanvullende eisen stelt. Ben sowieso volledig gevaccineerd.

Ik zag ze ook op Facebook voorbijkomen. Echt niet normaal wat een hoeveelheid water er daar staat, veel auto’s meegesleurd enzo… Ik vrees dat het volgende week nog niet allemaal opgeruimd zal zijn.

Ik vlieg komende week vanuit daar! Dus ben ook benieuwd. Kan je daarna in elk geval mijn ervaringen vertellen.

1 like

Ik ga echt 25 sept pas :rofl: jij ook pas najaar toch? Ik ga echt super mega hard janken als het niet door kan gaan :frowning_face:

Oeh thanks alvast! Waar ga je heen?

Iemand een tip voor een goed hotel in Sardinie dichtbij de luchthaven Olbia? We willen graag op een plek blijven en dan zelf uitstapjes maken met de auto. Gratis parkeren, zwembad en airco is een pre :blush:

Edit: of is er een leukere plek om als basis te hebben? Het wordt de 1e keer Sardinie.

Olbia zelf vond ik een beetje tegenvallen. Wij zaten in Castelsardo en was een goede plek om van daar andere plekken te bezoeken! Leuk dorpje op een heuvel aan de kust. Elke kust is trouwens anders op Sardinië, super mooi daar.
Sardinië is wel echt heel groot, dus als je op 1 plek blijft, kun je nooit het hele eiland zien (wat wij niet erg vonden, omdat er aan de noordkant al zoveel te zien was). Maar is wel goed om rekening mee te houden!

1 like

Dank je! Ja we hoeven niet het hele eiland te bezoeken aangezien we ook maar rond de 7 a 10 dagen zullen gaan. We willen ergens een redelijk centraal hotel hebben vlakbij het vliegveld en dan vanaf daar uitstapjes doen :blush:

1 like

Ik ben alleen in Split geweest en dat vond ik een hele leuke stad! Genoeg te doen in de omgeving (Krka watervallen, er is een soort berg die je op kan lopen en genoeg te doen in de stad zelf), leuke eettentjes, mooie stad. En als je een beetje in het centrum een appartementje/hotel hebt, ben je ook zo bij het strand.

Mijn zusje is afgelopen dinsdag vanaf Dusseldorf naar een ander land gevlogen. Ze moest alleen een mondkapje op op het vliegveld en verder waren er geen eisen. Ze vroegen om een testbewijs bij de paspoortcontrole en dat was. Jij zal dan dat vaccinatiebewijs moeten overleggen. Ik ga zelf volgende week vliegen dus als er iets verandert kan ik je wel laten weten.

2 likes

Ik vond Dubrovnik leuker! Wel heel toeristisch, maar dat is Split ook.

In Dubrovnik is naar mijn idee meer te beleven en het heeft meer leuke terrasjes en dat soort dingen. Bij Dubrovnik zelf is een prima strand, maar in de omgeving zijn nog veel meer mooie stranden te vinden!

Je kunt vanuit Dubrovnik met de boot naar Lokrum, ook leuk voor een dagje.

1 like

IJsland!

2 likes