Reizen / Vakantie

Wel een hotel in Manhattan maar in een rustigere wijk: Club Quarters Hotel Wall Street. Voor 2 personen rond de 110 euro p.n. in juli. We hadden een luxe (en nieuwe) kamer en ik geloof van 6-7 was er happy hour met gratis wijn en snacks.

Neem in ieder geval alles mee in canvas tasjes. Dat scheelt met het inpakken van je tas en daarin kan je makkelijk was achterlaten bij een wasserette.

Ik had mee: 3 weken Indonesië

Samenvatting

Losse lange broek (aan in vliegtuig)
Dik vest (aan in vliegtuig)
Long sleeve
Fleece vest (daar gekocht voor vulkaanbeklimming)
Panty en legging
2 rokjes
1 korte broek
2 jurkjes
1 broekje voor onder rokje
1 playsuit
3 t-shirts
3 topjes
Blouse
2 bikini’s
2 bh’s, 10 paar sokken en onderbroeken
teenslippers en gympen

Was meer dan genoeg! Ik zou de volgende keer minder meenemen, want ik heb niet alles veel gedragen.
We hebben in drie weken 2 keer moeten wassen.
Stofjes iets dat je lekker vindt zitten. Als je thuis al twijfelt over een stofje, niet meenemen, want dan ga je het waarschijnlijk niet dragen.
Als je van plan bent lange wandelingen te maken zijn wandelschoenen eventueel nog handig. Anders zijn goede gympen ook prima.

Ga je ook naar het berg gebied ? Zo ja, dan moet je er rekening mee houden dat het daar een stuk kouder is.
Ik ben er 2x geweest dus mocht je nog tips willen hebben dan hoor ik t wel!

Mijn vriend en ik willen in september op vakantie. We twijfelen nog tussen zelf rijden met de auto (eventueel langs verschillende plekken) of vliegen, maar willen niet langer dan drie uur vliegen.
Wat zijn leuke bestemmingen met genoeg activiteiten te doen (dus niet alleen zonnen), maar waar je ook lekker kan ontspannen?

Vrienden zijn naar Macedonië geweest en dat klonk echt goed, maar ze zeiden dat je er wel veel moet lopen en ik kan dat helaas nu niet en waarschijnlijk tegen september misschien ook nog niet vanwege een hardnekkige blessure, dus zou rot zijn als daardoor allemaal activiteiten afvallen.
Ik vind mooie natuur wel belangrijk of bijvoorbeeld een bootreis, maar monumenten of winkeltjes en lekker eten ook.

Er zijn zoveel mogelijkheden en krijg echt keuzestress haha dus weten jullie een land of plek die je echt kan aanraden? :smiley:

Wij zijn in november in Athene geweest en ik vond het echt super leuk, veel leuker dan ik van te voren had gedacht. Wanneer ga jij?

Wij waren er door een schemawijziging van Ryanair een volle week. Van te voren dacht ik dat dit veel te lang was maar we hebben ons prima vermaakt. We hadden een appartement in een prima wijk, maar wel 25 minuten lopen naar het centrum. Ik zou voor een hotel/appartement op een iets centralere locatie gaan omdat je toch al heel veel loopt elke dag.

Het leukst vond ik toch de akropolis en de andere opgravingen. Wij hebben de akropolis zonder gids gedaan en hebben de volgende dag een walking tour gedaan. Onze gids liep ook langs alle opgravingen en rondom de akropolis en wist ons heel veel te vertellen. Er zijn superveel lekkere restaurantjes in de verschillende buurten. Ik had van te voren een aantal plekken opgeslagen maar je loopt ook tegen genoeg leuke restaurants aan. Aanrader is Nikitas, daar zijn we uiteindelijk 2 keer geweest. Ligt in een hele leuke buurt.

Omdat wij een volle week in Athene waren zijn we een dagje naar het eiland Aegina geweest. Was in november niet per se heel leuk. Het was nogal verlaten. We hadden het idee om een scooter te huren en zo het eiland rond te crossen maar alle verhuurbedrijven zaten dicht. In de zomer is dit misschien wel leuk hoewel het er vrij toeristisch uit zag.

In Athene kun je overal wijn van Griekse bodem drinken dus als je er van houd is een wijnproeverij of een middagje in een wijnbar hangen ook zeker een goed idee!

@Tokio ik lees jouw berichtje nu ook. Sri Lanka was voor mij ook de eerste keer Azië en de eerste keer backpacken en ik heb me toen wel vergist in hoe bedekt vrouwen daar gekleed aan. De hemdjes en korte broekjes die ik mee had heb ik alleen op hele toeristische plekken gedragen (aan het strand en in Ella kan het ook wel) en ik baalde dat ik niet wat mooie bedekte jurken bij me had omdat ik steeds overal een sjaal om moest slaan. Kan een mooie midi jurk met een mouwtje dus wel aanraden! Qua stofjes is het daar warm en vochtig dus zweten ga je toch wel. Wij hebben daar ook 2x gewassen geloof ik.

@traveljunkie thanks voor de lijst, ik vind 't echt heel weinig haha, maar goed om te weten dat dit dus meer dan genoeg is!

@sovereign ja daar gaan we ook heen, ik wilde eigenlijk een soort windjackje kopen voor dit soort dagen als het kouder is. Alle andere tips over wat meenemen of waaraan denken (of natuurlijk over Sri Lanka zelf) zijn welkom!

@ketel ja ik was van plan om ipv korte broeken/rokjes juist dunne lange broeken en rokken mee te nemen. En een sarong/sjaal is dus ook handig

De Cote d’ Azur! Ik raad het hier geloof ik vaak aan, maar echt zon leuke omgeving! Mooie natuur en stranden, leuke dorpjes en steden. Gorges du Verdon bijvoorbeeld is de grand canyon van Frankrijk, erg mooi. St tropez, Antibes, Menton, Nice, Monaco, allemaal echt leuke plaatsen!
Je kan met de auto of vliegen op Nice en daar een auto huren, maar ik heb ook gehoord dat er ook goede treinen rijden tussen de plaatsen.

Ohh leuk! Wij dachten erover om ook naar Peleponnesos te gaan. We hebben nog niks geboekt, ik dacht aan voorjaar/najaar. Een scooter huren en wijnproeverij zijn ook leuke ideeen!

Ik raad Praag/Tsjechië aan! In september kan het daar nog heel mooi weer zijn, en in Praag is echt genoeg te zien & doen om je voor een langere tijd te vermaken. Een boottocht over de Vltava, of waterfietsen huren bijvoorbeeld. Veel monumenten en cultuur natuurlijk en ook kun je er heel lekker eten!
Ik heb zelf ooit een auto gehuurd en door Tsjechië een roadtrip gemaakt. Er is echt hele mooie natuur en leuke plaatsjes om te bezoeken! Aanraders die wij toen hebben bezocht: Cesky Krumlov, Karlovy Vary & Hřensko. In Cesky Krumlov hebben we een mooie kanotocht gedaan, in Karlovy Vary rondgelopen en van alle hotsprings gedronken (is een route door de stad) en in Hřensko een wandeling gemaakt door het natuurpark en met een bootje teruggevaren.

I know… :wink: neem ik voor lief haha

Heeft er iemand tips voor Noorwegen? Mooie routes, must sees? Mijn vriend wil daar graag naar toe en ben zelf nog nooit in Scandinavië geweest. We hebben twee weken. Lees wel overal dat de afstanden groot zijn en het rijden langzaam gaat, dus misschien dat we dan het beste een route door het zuiden kunnen doen?Willen er in ieder geval graag met de auto naar toe. Wat zou dan het handigst zijn, via Zweden of met de boot via Denemarken?

Ik neem meestal genoeg kleding mee voor een week en zorg ervoor dat ik het meeste met elkaar kan combineren, zodat je wat meer keus hebt. Als het wat kouder is waar je heen gaat ook een vest of zo mee. Een grote dunne sjaal die je om kan slaan is altijd handig, kan je ook als dekentje gebruiken in de bus of om doen als je iets bedekter gekleed moet. Iets dat lekker zit voor in je hotel/hostel als je gewoon ff wil chillen is ook een goed idee. En kijk uit met stofjes die snel kreuken, dat krijg je er natuurlijk nooit meer uit daar. Neem ook geen kleding mee die op een speciale manier gewassen moet worden of waar je erg aan gehecht bent, de kans is er dat ze alles daar in de wasserette bij elkaar gooien op 60 graden en je mooie zijden topje dus naar de klote is. Of dat ze iets kwijt raken, gebeurt ook vaak genoeg. Neem vooral kleding en ondergoed mee dat lekker zit, anders doe je het waarschijnlijk toch niet aan en dat is zonde

Iemand nog tips voor Boekarest?

donderdag vlieg ik naar de Filipijnen, ahhh yessss, zoveel zin in!

@traveljunkie goeie lijst, ga ik ook gebruiken👌🏻

Boekarest is vet!!!

• Rondleiding door het Parlementspaleis moet je zeker doen, een van de grootste gebouwen ter wereld
  • Een concert bijwonen in het Athenaeum
  • Een strudel eten in restaurant Caru cu Bere
  • Een fietstour door de stad! En dan een die ook door het grote Herăstrăupark gaat
  • Lipscani is the place to be voor restaurants, bars en clubs
  • Kulturhaus en Bordello Bar waren mijn favoriete bars
  • Als je tijd hebt: ga een dagje naar Sinaia en/of Braşov in de bergen!

Braşov staat ook op onze lijst! En een tour door het parlementsgebouw. Die fietstour lijkt me erg leuk! Die gaat zeker op de lijst. Thanks voor de tips!

Ik ga morgen voor het eerst naar Hamburg! Nog tips! Ik ga met een vriend en we houden van musea, mooie gebouwen bekijken, kunst. Tips voor leuke eettentjes en uitgaan heb ik wel nodig. We gaan met de auto.

Geen eettip, maar als het kan, ga naar een concert in de Elbharmonie. Het is zo’n ongelofelijk mooi gebouw, zowel van buiten als binnen.

Heeft iemand ervaring met tennisvakanties? Is allemaal mega luxe en dus duur, maar het lijkt me wel leuk.

Ja woow daar ga ik zeker heen! Thanks!