Reizen / Vakantie

Ik ga begin maart naar israel met een vriendin! Iemand tips voor een trip van 10 dagen? Is petra erbij nog te doen? We willen ook wel een auto huren, is autorijden daar een beetje fijn?

Ik heb hier laatst ongeveer dezelfde vraag gesteld, ga alleen 3 weken, en kreeg leuke tips! Denk dat als je in dit topic op Noorwegen of mijn accountnaam zoekt en meest recent je het wel zou moeten kunnen vinden!

Wij gaan met de boot via Denemarken, maar voornamelijk omdat ik het kut vind om op een vaste tijd op een vaste plek moet zijn. Ik word er absoluut geen leuker mens van, superzenuwachtig ook dus daar hadden we geen zin in. Daarnaast vind ik het een fijn idee dat mocht Denemarken heel mooi/leuk zijn, we daar ook een extra overnachting zouden kunnen doen, en scheelt het heel weinig qua reistijd. Gaan jullie kamperen trouwens? Misschien weet je het al maar je mag wildkamperen in Noorwegen, zou me daar zeker even over inlezen!

Dankjewel, ik ga even zoeken! Kamperen weten we nog niet zeker. Zou wel een hoop geld besparen denk ik, als ik zo zoek zijn overnachtingen best duur. Ga jij wel kamperen?

Ik heb niet heel veel tips want ben er zelf maar 3 dagen geweest, maar mocht je naar de akropolis willen; ga 's avonds! Mijn vriend en ik slenterden een beetje rond en kwamen er toen langs en bleek nog open te zijn (denk uurtje of 7/8?) Super mooi laag hangende zon en bijna niemand daar. We konden zo om de puffende amerikanen heen lopen (je moet een paar trapjes op haha). Er was een soort groene straat met overhangende bomen, met allemaal leuke barretjes en restaurantjes en daar kon je super leuk eten maar kan de naam even niet meer terugvinden. Oh en als je nog een studentenkaart (zonder jaar erop) hebt neem die mee want ik heb alles gezien in heel griekenland voor 0 euro. Ze googlen de universiteit wel dus je middelbare schoolpas of basic fit kaart gaat niet werken. Op mijn pas staat geen vervaldatum oid, en daar deden ze soms wel moeilijk over maar aangezien ik 21 ben geloofden ze me vaak toch wel.

Wij zijn aan het kijken voor een vakantie dit jaar en mijn oog is gevallen op Fuerteventura, maar los hotel en vlucht boeken is echt kapot duur (500 eu voor een retourvlucht) alleen bjj sunweb enzo kun je een complete reis boeken voor 700/800 euro (12 dagen). Ik heb dit echter nog nooit gedaan en ben een beetje huiverig om opgelicht te worden door zo’n vakantiesite, heeft het wel echt voordeel om zo’n compleet pakket te boeken? Heeft iemand hier daar ervaring mee en misschien tips waar ik op moet letten of wat echte instinkers zijn van deze reisbureau’s? Dit klinkt miss een beetje sullig maar ik ben gewend om alles zelf te regelen

Ohh goeie tip! Ik heb ook een pas zonder jaartal maar ik weet niet of ze me nog zullen aanzien als student :p. Kan hem wel meenemen sowieso, je weet het nooit.

Haha misschien kun je ze wijsmaken dat je een masterstudent bent. Zo niet is het niet giga duur hoor, ik geloof 30eu om alles te zien in de hele stad. Maar ik vond het wel een leuke bijkomstigheid

Yes, wij gaan kamperen inderdaad! Het speelt ook mee dat we 3 weken weggaan met laag budget maar ook als we meer te besteden hadden gehad zou ik alsnog voor kamperen kiezen denk ik. We kamperen altijd maar hier lijkt het me helemaal prachtig, midden in de natuur. En dan af en toe een camping of zo’n hutje om een keer te wassen enzo.

Wij kamperen eigenlijk nooit dus dan zouden we wel het een en ander moeten aanschaffen. En wildkamperen lijkt me prachtig maar ook wennen haha. Gaan jullie ook in de zomervakantie?

Ah ja dat is wel even wennen dan. Lijkt kamperen in het algemeen je wel leuk of totaal niet? Het moet natuurlijk niet afdoen aan je vakantie, hoe mooi het ook is. En misschien ook de afweging of je voor de toekomst ook andere bestemmingen hebt waar je zou willen kamperen zodat je die spullen vaker gebruikt. Aan de andere kant kan je natuurlijk ook alles van Marktplaats plukken en/of lenen (ik heb nog nooit een nieuwe tent gekocht en we lenen altijd gasstel, tafel en stoelen van m’n ouders haha). Wij gaan ook in de zomervakantie inderdaad, langer dan een paar dagen kamperen als het koud is doe ik niet aan :sweat_smile:

Het vrije van kamperen vind ik wel heel leuk. Heb met mijn ouders vroeger één keer gekampeerd, maar wat ik wel irritant vond was s nachts naar de wc. Ik moet vaak plassen namelijk :sweat_smile: we gaan er nog even over nadenken. Zou je jullie route willen delen? Als je 'm al hebt natuurlijk!

Ja dat is wel minder, al hoef je met wildkamperen natuurlijk niet helemaal naar het toiletgebouw te lopen haha. Ik geloof ook dat het 's nachts niet superkoud wordt dus dat scheelt. Route hebben we nog totaal niet, weten alleen dat we ongeveer tot Ålesund willen met de tijd die we hebben. Maar tegen de tijd dat we een idee hebben kan ik het nog wel delen hier! :slight_smile:

Nee dat is waar regen is het enige waar je dan nog mee kan zitten haha. Maar als je wilt delen tegen die tijd, graag :slightly_smiling_face:

Iemand tips voor een hotel of Airbnb in Krakau?

Boom Apartments!

Ik wil rond kerst 2019 een groepsreis door China maken via tui. Het liefst wil ik nu al boeken. Ik vraag me af wat “normaal” is. Hoe lang boeken jullie een (verre) reis van te voren?

Heeft iemand een tip voor een vakantie van 1,5-2 weken in juli/augustus voor twee personen? Mijn vriend en ik houden van bestemmingen waar genoeg te doen is qua cultuur, maar waar ook strand is en een leuk centrum om te shoppen/drankje te pakken. Wij huren ook altijd graag een auto om de omgeving te verkennen. Budget is max 1000 pp. Ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer…

Kefalonia is een mooi Grieks eiland! Wij zaten zelf in Argostoli. Een heel gezellige stad en strand dichtbij. Ook heel veel mogelijkheden met een auto, want het eiland is klein!

Ik boek nooit lang van te voren, het langste is denk ik 3 maanden geweest omdat we naar een camping wilde in een gebied wat snel vol raakte. Ik vind het fijner om flexibel te zijn en te bepalen hoe/wat/waar als het al dichterbij is, of om op de bonnefooi te gaan. Maar het is super persoonlijk, dus als jij nu al zeker weet dat jij die vakantie wil doen in die periode zou ik gewoon nu al lekker boeken! Dan weet je zeker dat je een plekje hebt op de reis die jij wilt!

@Robin_Sparkles Ik vond Madeira heel erg leuk! Super mooi, mooi weer, veel te doen, leuk stadje! En anders een Grieks eiland misschien? Zelf ben ik alleen op Zakynthos geweest en dat zou ik niet perse aanraden als ik jou wensen zo lees, maar een van de andere eilanden is vast geschikt. Ik hoor ook veel goeds over Malta!

In April moet vriend een paar dagen in Rimini zijn, ik wil graag mee met baby. Is het daar (of in Bologna, want daar vliegen we op) leuk? We kunnen er eventueel wat dagen aan vast plakken namelijk. Iemand tips?

Bologna vond ik echt heel leuk!
Vooral heel gezellig en heerlijk eten (tsja, waar niet in Italië). Daarnaast beetje shoppen, beetje sightseeing… prima voor een dag of 2.