Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik heb m’n tablet meegenomen, vond ik handiger met series kijken en ook wat overzichtelijker met op internet surfen/accommodaties en activiteiten boeken. Had ook prima op m’n telefoon gekund achteraf, maar zo’n groter scherm was soms wel even prettig.

1 like

Oeh ja, hier ben ik ook wel benieuwd naar! :slight_smile:

Ik heb je bericht!

Ik wil in mei naar Malta of Mallorca. Wie is er wel eens op deze eilanden geweest? Welke is geschikter voor strand/party/relaxen en beetje cultuur snuiven?

Ik denk Mallorca. Ik heb gehoord dat Malta vrij klein is en je daar snel alles hebt gezien.

1 like

Heb ook laptop mee, maar meer voor het backuppen van foto’s enzo. En soms serie kijken.

1 like

Strand/party denk ik eerde Mallorca, voor relaxen en cultuur zou ik dan wel weer Malta aanraden. Er zijn ook wel een aantal mooie stranden trouwens, maar het meeste is inderdaad eerder kiezels zoals hierboven al gezegd. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan, maar ik ben er zes dagen geweest en had langer willen blijven. Het is ook minder toeristisch-toeristisch dan Mallorca. Maar misschien ben ik ook wel erg bevooroordeeld over “Malle” omdat ik in Duitsland woon en het op Mallorca voor mijn gevoel echt een soort Salou maar dan met Duitsers is, en ik niet meer zo de behoefte heb aan tussen de 18-jarige dronken Duitsers vakantie te vieren.

1 like

Wie heeft aanraders voor een leuke bestemming begin juni binnen Europa(evt leuke hotels)?
Ik wil graag een rustig en mooi plekje aan de kust, waar toch ook nog iets te doen is qua cultuur en dorpjes dichtbij. Belangrijk is wel dat ik tegen dan 24-25 weken zwanger zal zijn dus enig comfort wordt op prijs gesteld :slight_smile:

Ga je alleen (nou ja, met baby in buik)?

Vraagje voor de Praag-kenners (en ik weet dat jullie met veel zijn :face_with_monocle:):
Hoeveel ga ik ongeveer kwijt zijn voor een dinertje voor 3 personen (3 gangen incl paar drankjes)? Ik weet dat het afhangt van welk restaurant en welke gerechten gekozen worden enzo, maar hoop op een beetje een gemiddelde. Even duur als in NL? Goedkoper?
Ik heb nu echt geen flauw idee en ik wil graag trakteren maar ik wil ook graag weten of ik me dat kan veroorloven :upside_down_face:

Ik vond Porto zooo leuk! Nog bedankt voor jullie tips, volgens mij ben ik uiteindelijk nergens geweest wat door jullie werd aangeraden omdat we dan net niet in de buurt waren ofzo. Maar ik ga zeker nog een keer terug! Hier mijn tips:

  • Eten bij La Ricotta, heeeeeel goed Italiaans eten en niet heel duur.
  • Cocktails drinken en dansen bij Porto Tonico
  • Cocktails drinken bij Base, zit in een park, chille muziek en sfeer (wel hippe mensen haha). Maar hele goede cocktails voor weinig geld!
  • Tapas eten bij Tapas & Friends
  • Ontbijten bij Zenith (gaat iedereen heen volgens mij, staat altijd een rij maar je bent snel aan de beurt en het eten is lekker en VEEL)

Wij hebben vooral gelopen en wat langere afstanden gedaan met Uber, heel chill. Oh en de gondel over de rivier zou ik niet aanraden, duurt maar 5 minuten en kost 6 euro en het uitzicht van bovenaan is net zo mooi.

5 likes

Een Grieks eiland?

  • Samos heeft hele mooie stranden en daar kan je ook de gezelligheid van de hoofdstad opzoeken. Wij zaten in Scorpios appartementen, 5 minuten met de auto naar de ‘stad’. Heerlijk rustig, fantastisch ontbijt, tuin met hangmatten + zwembad en ontzettend lieve eigenaresse.

Andere eilanden waar ik het echt heerlijk rustig vond: Karpathos, Kefalonia, Thassos en evt. het zuiden van Kreta (maar kan daar wel bloedheet zijn, misschien niet zo lekker met dikke buik😉)

1 like

Ja ik associeer Mallorca ook alleen met m’n examenreis hahaha

Nee met mijn vriend!

Mallorca! Voor cultuur autootje huren en richting het oosten van het eiland. Soller, Valldemosa en Deia :two_hearts: en Palma is ook mooi!

Woah vet goed onthouden, stond inderdaad op mijn interrail planning. Die hebben we uiteindelijk alleen door tijdgebrek iets in moeten korten en we zijn dus niet meer naar Bratislava gegaan :frowning: sorry!

ik ga over 2,5 week met mn werk/collega’s maar praag. we zijn er maar vrij kort en hebben weinig vrije tijd. we gaan al een stadstour doen maar wie heeft de ultieme tip voor mij? :smile: waar moet ik echt heen? en waar moet ik echt eten?

help this girl out

Heb jij aanraders voor Turijn? Ik ga er binnen 2 weken heen, is mijn eerste keer Italië :smiley: Is een “roadtrip” comomeer - milaan - genua - turijn

Ik heb geen tips maar zou ooit nog wel eens ook het noorden van Italië doorreizen dus ben benieuwd naar jouw ervaringen bij terugkomst!

Heeft iemand (restaurant)tips voor Sevilla?