Reizen / Vakantie

Dankje!

Ja Bologna is heel leuk! Prima te doen ook met baby. Er is alleen weinig groen (wel een park maar dat is beetje smerig, met veel daklozen/junkies vond ik). De trein naar Rimini is trouwens ook prima te doen, ook met baby denk ik!

Ik heb in sri lanka alles met lokale bussen gereisd en voelde me veel prettiger met knieen+schouders bedekt, is ook de cultuur daar.
Kijk ook eens naar anuradhapura en mihintale, vooral mihintale vond ik super mooi!

Ik vond Rimini gezellig en Bologna ook trouwens!
Super treinverbinding tussen beide steden.

Hier al eens iemand naar de volgende eilanden geweest;

Fiji
Cook Islands
Tonga
Tasmanië

Tips zijn welkom!!!

Ik ken wel mensen die op Tasmanie wonen/hebben gewoond. Vooral dat museum (Mona) wordt vaak aangeraden. En er is Mona/Foma, dat is een festival maar dat is net geweest.
Ik wil heel graag een keer naar het eiland, lijkt me heel mooi!

Je moet echt naar de soca rivier gaan en wandeling bij tolminska korita maken! Ga je kamperen is kamp vili wel heel grappig en hippie achtig

Agadir!

Corsica en Sardinië

Super! Bedankt voor de tip; ik prop 'm in het schema. We gaan inderdaad kamperen, ga vanavond ff naar de camping kijken. Super lief van je, thanks!

Ik wil graag naar malaga eind februari, heeft iemand nog tips voor hotels/restaurants/musea?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar heeft iemand tips/ervaringen met Portugal? Ik wil er deze vakantie met mijn vriend heen en vinden t niet erg om van plek naar plek te gaan. Ik zat te kijken naar Porto, maar mijn vriend heeft wel graag een strand of andere afkoelmogelijkheid in de buurt. Ik dacht miss om met de trein van porto naar een ander plaatsje te gaan en dan daar verder te blijven, maar is dat een beetje te doen? En hoe vervelend is het om niet midden in het centrum te zitten van Porto/andere steden?

Er is een strand bij porto kun je heen met het trammetje. Vond het verder heel leuk om daar paar dagen te verblijven

Porto is leuk! Je kan van daaruit prima met de trein naar bijvoorbeeld Miramar (wat rustiger) of Espinho (wat drukkere kustplaats, heeft een grote markt in het weekend en kan je heerlijk vis eten). Coimbra is ook een erg leuke stad, dan zit je nog wat meer in het binnenland. Wat steden betreft is Lissabon ook superleuk maar wel wat verder. Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Portugal met de auto maar ik geloof dat Porto-Lissabon iets van 4 uur is met de trein dus in principe wel te doen. Van daaruit kan je ook nog naar Sintra, is ook leuk!
Edit: Porto heeft geloof ik een prima metronetwerk, dus als je enigszins in de buurt van een metrostation zit ben je overal zo en hoef je denk ik niet perse midden in het centrum te zitten. Zou er misschien wel op letten dat het in theorie te lopen is, anders moet je daar zo op letten als je s’avonds nog wat wil drinken in het centrum. Oh en neem goede schoenen mee!

En @lipkip thanks voor jullie antwoorden! We zijn er nog niet helemaal uit wat we precies gaan doen maar afgelopen jaar gingen we eilandhoppen dus een beetje reizen vinden we niet erg. Het idee was om in iets van 2 plaatsjes te blijven. Faro leek me ook wel leuk.
Wat zouden jullie eerder aanraden? 1 plaats uitkiezen voor verblijf en van daaruit uitstapjes maken of van plek naar plek reizen?

Tip voor een restaurant: Casa Lola!

Ik ben deze zomer van Porto met verschillende tussenstops naar Faro gereden. Is heel goed bevallen! Omdat we een auto hadden, konden we naar plekken gaan waar je normaal niet snel komt. Bussen schijnen in Portugal ook goed te zijn, misschien is dat nog een optie?

Qua stad was Faro niet bijzonder, als je voor één plek kiest zou ik Porto eerder aanraden.

Heeft iemand een tip voor een hotel in Praag? Liefst rond de €150 voor 2 nachten en centraal gelegen of naast een tramhalte is wel prettig. Hoeft niet superdeluxe want verwacht niet dat ik er veel zal zijn maar wel gewoon netjes en schoon enzo.

Ik ben een paar dagen op vakantie geweest naar Faro maar op zich had ik de stad in 1 dag wel gezien. Zou als je daar bent 1 dag uittrekken voor de stad en 1 dag om een ferry naar 1 of 2 van de eilandjes te nemen en daar beetje rond te wandelen en op het strand te liggen, dan heb je het wel gezien. Faro is leuk, maar niet voor heel lang per se.

Geen hotel, maar heb in deze airbnb geslapen, echt prima, en heel centraal, genoeg ontbijttentjes e.d. in de buurt ook: https://www.airbnb.com/rooms/6445579?guests=1&adults=1