Reizen / Vakantie (Deel 1)

Heeft iemand een idee voor een vakantie/reis in december? We willen vooral rondreizen (vnl natuur en cultuur), maar ook wel een beetje relaxen. Dit dan in totaliteit voor 4 weken en met sowieso mooi weer. We hebben niet echte budgetrestricties. Ik ben al in Costa Rica, Panama, Colombia, Zuid-Afrika en groot gedeelte van ZO-Azië geweest.

1 like

Mexico? Yucatan schiereiland valt genoeg te zien (cultuur en natuur), mooie eilandjes (Isla de Mujeres bv) om te relaxen en lekker weer :ok_hand:t3:

1 like

Mensen die nog tips hebben voor een roadtrip door Ierland? :grin:

Ga je ook naar Noord-Ierland? In Noord-Ierland vond ik zelf Belfast en (London)Derry erg leuk (o.a. om over de Troubles en de Titanic te leren). Voor natuur: The Gobbins clif-path (de tour was bij ons helaas volgeboekt) en Giant’s Causeway. In Ierland zelf het Glenveagh National Park en de kliffen van Slieve League.

Ja we gaan een rondje langs de kust van Ierland en Noord-Ierland doen. Thanks voor de tips! Ik ga ze eens even bekijken. :grin:

1 like

Leuk :slight_smile: In Belfast vond ik het Titanic museum een echte aanrader + een taxitour over de Troubles. Wij hebben toen zelf een rondreis gedaan door Noord-Ierland en een klein stukje Ierland, vandaar mijn focus op Noord-Ierland.

Ik ga eind april naar Lissabon. Hebben jullie nog tips?
We willen ook een dag naar Sintra. Hebben jullie daar een tour gevolgd of zelf rondgelopen?

2 likes

Wij hebben daar toen zelf rondgelopen. Ik vind dat zelf altijd veel leuker, kun je lekker je eigen gang gaan en je eigen tijd bepalen. De tuin/park rondom het kasteel is ook echt heel mooi trouwens!

2 likes

Oh ik vond Lissabon zo leuk! Heerlijke sfeer. Geen specifieke tips die ik me zo kan herinneren… Sintra is zeker de moeite waard, wij liepen zelf rond. Prima te doen!

1 like

Ik heb vandaag tickets met vrienden geboekt naar Ibiza eind mei. Wordt mijn eerste keer, ben benieuwd!

1 like

Jaa Lissabon is zo leuk! Sowieso pasteís de nata eten, ze zijn overal heerlijk maar die van Manteigaria zijn m’n favoriet. Mercado da Ribeira is leuk, zijn een soort foodhallen en daarnaast de gewone markthal. Voor cocktails zeker naar PARK gaan, is een ‘secret’ rooftop bar waar je naar binnen gaat via de parkeergarage en uitzicht hebt over de stad. Wat eten betreft, als je niet vega bent vooral even op zoek gaan naar de iets soberdere tentjes waar vooral Portugezen zitten te eten. Is vaak verse friet en/of rijst met salade en vis of vlees, supersimpel maar echt heel lekker. En voor lunch pao bifana, broodje met een heel dun lapje vlees in hele chille jus (met o.a. laurier en witte wijn). Voorbeeld van een tentje waar ze dit soort dingen hebben is O Trevo, aan de Praça Luís de Camões, vlakbij Manteigaria. De botanische tuin van de universiteit vond ik ook erg leuk. Oh en oppassen met tram 28, zakkenrollers all over the place.

Sintra heb ik zelf zonder tour gedaan, wij zijn vanaf het treinstation helemaal omhoog gelopen naar het kasteel, was een flinke klim maar wel echt heel mooi!

3 likes

Wij hebben ook zelf rondgelopen, erg leuk! Mocht je met de bus naar boven willen en er een lange rij staan, bestel dan een Uber! Prijs (voor 2 personen) is vergelijkbaar met de buskaartjes, maar minder lang wachten en bovendien comfortabeler! Wij waren er namelijk in het hoogseizoen haha
En inderdaad het park om het kasteel heen is erg mooi, maar het park rond Quinta da Regaleira vond ik ook super om door te lopen.

1 like

Wat is een leuke plek voor een dag of vijf zon in mei of eind april?

Woeps, helemaal vergeten te reageren! Om eerlijk te zijn vond ik Bratislava niet zo boeiend, behalve een verlaten metrotunnel die in een strakke wijk vol flatgebouwen stond. Wenen vond ik daarentegen wel heel mooi. Ze hebben daar oldschool Weense trams, het centrum alleen al is heel mooi met al die oude gebouwen en ze hebben er - als je ervan houdt - kilometerslange muren met street art en graffiti langs beide zijdes van het Donaukanal. Het begint ongeveer bij U-bahnstation Roßauer Lände en eindigt bij de brug bij Schüttelstrasse. De muren zijn legaal, dus de kans is groot dat je een kunstenaar aan het werk ziet. (Ik ben er destijds 3 tegengekomen toen) En als je even uit wilt rusten kun je plaats nemen op een van de vele terrasjes die ze daar hebben!

Ik ben er twee keer geweest en ben nog lang niet uitgekeken daar, dus ik ben benieuwd wat jij uiteindelijk nog tegenkomt :grin:

Heb jij dan nog tips voor Bratislava? :smirk:

Sintra is zooo leuk. Ik zou geen tour volgen, maar gewoon zelf gaan. Ik ben zelf niet naar Pena Palace geweest (want hoogseizoen dus echt bizar druk), maar wat ik echt geweldig vond en heeel erg aanraad was Quinta da Regaleira! Als je vroeg bent en genoeg tijd hebt, zou ik alles lekker lopend doen. Het wandelpad naar Pena Palace is heel leuk.
Het oude centrum van Sintra is trouwens ook de moeite waard. Klein, maar heel knus. Lunchen is leuk bij Loja do Vinho!
(Beetje offtopic, maar ik zou iedereen aanraden langer dan een dag naar Sintra te gaan, ik heb daar echt een hele fijne vakantie gehad. Zooo veel mooie paleizen en landhuizen te zien <3 En je kunt er super leuk door de natuur en kleine dorpjes fietsen richting het strand. Klinkt super burgerlijk maar is een van mijn leukere vakanties geweest haha.)

Ik vond Lissabon na Sintra eigenlijk een klein beetje tegenvallen. Hoogtepunt was voor mij de aankoop van de allerlekkerste pasteis de nata bij Manteigaria :’) Zelfs een dag later zijn ze nog lekker knapperig!

2 likes

Heeft iemand ervaring met vliegen met Aeroflot?

Ja ik heb net een relatief goedkope gescoord! Scheelde even 200 euro tov alle andere maatschappijen

Lekker late reactie maar kun je hier ook gewoon een drankje drinken? En moet je daar dan voor reseveren? Een high tea of diner is een beetje boven mijn budget namelijk.

Het gaat over Sketch trouwens mocht iemand anders het ook weten. :slight_smile:

Nou, ze zijn nogal specifiek qua openingstijden geloof ik. Toen wij er kwamen kon je alleen een drankje drinken drinken in de bar onder de wc’s, verder was het allemaal reserveren of echt lunch of high-tea’s.

1 like