Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik zoek trouwens nog steeds haha

Misschien kun je iets vinden op Eliza was here?

1 like

Nusa Lembongan! Voor snorkelen, maar ook algemeen. Zo mooi daar!

1 like

Ik ga volgende week voor een nerdy/geeky 3-daagse naar Londen, haha. Zoveel zin in. Ik ga naar het Harry Potter-toneelstuk, naar Bletchley Park en het Museum of Computing. En misschien ook nog naar een musical. Nu alleen nog afwachten wat Brexit zal betekenen voor m’n terugreis :joy:.

5 likes

Qua vertragingen/aanschuifrijen/extra grenscontroles bij een no-deal? Of zou ik daar nog helemaal niets van merken? Nou ja, als het uitstel niet wordt goedgekeurd.

Wat zijn mooie/leuke plekken in Kroatië?

Sowieso naar Nusa Penida :relaxed:

1 like

Ik zag dat er ook een wintersport topic is, maar daar wordt niet zoveel in gepost daarom hier even: weet iemand een leuk huis voor ongeveer 12 personen (of meer) in een wintersportgebied voor volgend jaar? Weet niet zo goed in welke gebieden ik moet beginnen met zoeken :dizzy_face:

en @Hinkje Er wordt mij via de universiteit (in Engeland) wel aangeraden rekening te houden met vertragingen bij een no deal. Ook het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft dat aan trouwens nu in het reisadvies. Maar het is lastig te voorpslelen, voor hetzelfde geld is er natuurlijk helemaal geen brexit deze week. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/brexit/brexit-en-reizen-van-en-naar-het-verenigd-koninkrijk

1 like

Ik denk dat er in elk wintersportgebied wel leuke huizen te vinden zijn toch? Misschien kun je beter beginnen met het uitzoeken van een gebied/dorp? Wie gaan er allemaal mee, ben je al ergens geweest waar je juist wel of juist niet naar terugwil, wil je veel beginnerspistes of juist gevorderde pistes, hoe lang ga je, wil je grote toertochten skiën of ben je meer van kleine stukjes, moet het goedkoop of mag het duurder, wil je vol naar de après ski of zoek je meer een familie/gezinsomgeving, etc, etc?

Iemand tips voor Rome? Hotel/airbnb? Locatie? Allesssss

Mijn vriend en ik hebben eind augustus vakantie en willen dan graag een roadtrip maken van ongeveer twee weken. Ons lijkt het gaaf om van Porto naar Faro te reizen, vanwege de combinatie zon/zee/strand en leuke steden bezoeken (we willen dan ook langs Lissabon). Heeft iemand ervaringen/tips voor ons? Alvast bedankt!

2 likes

Iemand tips voor een enigzins betaalbaar verblijf in het Krugerpark? We gaan in oktober voor 2 weken naar Zuid Afrika en willen daar drie nachten verblijven.

Heeft iemand tips voor een weekendje Nederland/Belgie/West-Duitsland met vriendinnen? Mag in de natuur zijn, maar wel iets te doen in de omgeving!

Wat leuk! Gaan jullie kamperen? Langs de kust wordt het best koud 's avonds dus dat is wel iets om rekening mee te houden wat kleding betreft. Als je naar een grotere stad gaat zijn hotels/hostels trouwens ook erg goed te betalen over het algemeen, wij deden altijd kamperen en hotels afwisselen. Espinho vond ik altijd één van de leukste kustplaatsen, lekker levendig en een grote markt in het weekend. Ik ben er nu al een paar jaar niet geweest en geloof dat het wel iets toeristischer geworden is, dus durf niet helemaal te zeggen hoe het nu is. Coïmbra is ook een hele leuke stad vind ik, zou ik zeker naar toe gaan als jullie de tijd hebben. Tomar vond ik ook altijd leuk, heeft een heel mooi klooster wat je kan bezoeken. Lissabon heb ik geloof ik pas nog over in dit topic gepost als je daar nog specifieke tips voor wil :slight_smile: Wat eten betreft, als je geen vegetariër bent vooral naar plekken gaan waar ze een prato/menu do dia hebben, is meestal vlees of vis met rijst en verse patat, vaak ook nog met soep of een toetje, eigenlijk altijd lekker en kost vooral in de kleinere plaatsen geen drol (euro of 7). Verder is de vis in de kustplaatsen altijd fantastisch, en pasteís de nata zijn een geschenk uit de hemel :heart_eyes:

1 like

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Wij houden niet van kamperen, dus dat worden inderdaad hotels. Die plaatsen die je noemt, klinken heel leuk! Nogmaals bedankt voor je tips, ik ga ze meenemen!

1 like

Wat is een beetje je planning verder? En wil je zelf rondrijden of een gids voor de game drives?

Wij gaan over twee weken met de auto en een tentje richting noord Spanje en noord Portugal, hebben jullie misschien tips?

2 likes

De planning ligt verder nog niet echt vast, maar we hebben maar 16 dagen. Vliegen dus op Johannesburg en dan willen we daar één of twee nachten blijven en dan richting Krugerpark rijden met één of twee tussenstops. En na het Krugerpark richting Johannesburg, vliegen naar Port Elizabeth en via de Garden Route richting Kaapstad en daar de laatste drie dagen blijven.
Ik denk wel een gids in het Krugerpark ipv zelf rondrijden. Ik denk ook wel dat dat onze duurste dagen worden en dat is prima. Maar zo’n 150 euro is wel mijn maximale budget voor een nacht, exclusief game drives oid. Wat raad jij aan?

Leuk! Ik vertrek over 3 weken die kant op. Wij rijden meteen richting Graskop, rijden via de panoramaroute richting het greater Krugerpark. Wij slapen daar twee nachten en verwachten inclusief alles (dus eten en 2 gamedrives) rond de €500 kwijt te zijn. Ik denk dat het met een budget van €150 per nacht wel moet lukken om iets te vinden. Ik kan ons adresje wel delen maar ik weet nog niet of het een aanrader gaat zijn. In het Krugerpark rijden we zelf en overnachten we in lower Sabie. Daar doen we een bushwalk en dan rijden we verder naar Swaziland.

Wij hebben trouwens ook maar 16 dagen. Wij vliegen dag 10 van Durban naar Kaapstad en blijven daar de laatste dagen. Vergelijkbaar schema dus!

1 like