Reizen / Vakantie

Hoe was het? :smiley:

Jaa zo leuk dit houd ik ook al een tijdje bij

Alleen ik heb nog geen fancy kleurtjes :thinking:

Heeft iemand tips voor Milaan? Is dat leuk in juni? Ik ben alleen nog in Rome geweest dus ben een complete noob.

Happy hour! Vanaf een uur of 4 betaal je bij sommige tenten een euro meer voor je cocktail en dan krijg je er gratis buffet bij :heart: Ik ben dit zelf hoofdzakelijk tegengekomen in de buurt van Porta Ticinese/Naviglio Grande. Op zondag is er daar langs het water ook een leuke vlooienmarkt. Verder vond ik de Cimitero Monumentale erg indrukwekkend, en Parco Sempione fijn om doorheen te lopen. En love La Rinascente maar dat moet je ding zijn. De overdekte tussenstukken van de galerij naast de Duomo zijn ook echt super mooi, zelfs als je niet perse wil winkelen wel de moeite waard om even door te lopen.

Ik heb in deze Airbnb gezeten en dat vond ik echt heel fijn, heel centraal en het appartement zelf is ruim en super netjes. Wel 5 trappen ofzo op, maar als je 2 nachten gaat heb je geen kilo’s bagage mee denk ik.

Oh die ziet er ook goed uit. Ik kijk eigenlijk nooit op AirBnb omdat ik dacht dat je daar alleen met creditcard kan betalen maar ik zie nu dat het ook met iDEAL kan.

Ik heb net vanmiddag een super centraal gelegen en (volgens mij) mooi en fijn hotel geboekt waar ik blij mee ben. Ik heb een zwak voor hotelontbijtjes dus alleen om die stomme reden heb ik meestal liever een hotel dan een appartement. Ik kijk er nu al naar uit haha.

Super! Echt een geweldige vakantie! Vooral Las Vegas met nieuw jaar was geweldig!
La was ook super. Daar woon jij toch? Ik vond het geweldig om de dingen die ik normaal op tv zie eens in het echt te zien.

Oeh leuk! En ja daar woon ik. Ik verbaas me daar ook nog steeds over haha. Ging alles een beetje eenvoudig met de bussen enzo?

Ja, ging erg vlot! Tussen de grote steden heb je FlixBus en in de steden zoals LA heb ik de metro gebruikt.

Weet niet of die ook in Rome zit, maar in Milaan heb je o.a. naast de Duomo een mozzarella bar dar Obica heet. Die locatie heeft een dakterras.

Ik vond Milaan wel de minst leuke stad van Italië eigenlijk. Maar het blijft wel Italië natuurlijk :heart_eyes:.

Wat vond je er ‘minder’ aan? Ik zoek namelijk eigenlijk iets voor mijn moeders 60e verjaardag. En ze is echt een luxepoes, dus winkelen en eten en ook niet al te ver lopen haha.

Ik vond het juist minder doordat het zo gericht is op winkelen en consumeren. Het is dus juist de perfecte bestemming voor je moeder :sweat_smile:. De stad is niet al te groot, je kan er super goed (luxe) winkelen en er zijn wel hele goede restaurants (wel even zoeken hoor, tussen de massa!).

Welk hotel heb jij gevonden? Ben ook op zoek :grinning:

Ik ben hier vorig jaar geweest. Het stelt niet heel veel voor, maar er staat een prima bed en de badkamer is schoon. En het is echt mega centraal gelegen. Een minuut van het grote plein.

Ik heb een top 3 gemaakt, allemaal heel centraal gelegen en voor de periode waarin ik ga uit mn hoofd tussen de 150 en 200 voor 2 nachten. Ik ga wel alleen dus als je mn zn 2en gaat ben je goedkoper uit (p.p. iig). Naar appartementen heb ik verder niet gekeken. Mijn ‘eisen’ waren hotel in het centrum, netjes, schoon, goede reviews, goed ontbijt en niet te gedateerd.

1. Hotel Salvator
  2. Salvator Boutique Hotel
  3. Clarion Hotel Prague Old Town

Iemand tips voor Thailand? (Leuke plaatsten om te overnachten/eten etc?) We zouden in het najaar gaan. Eerst een paar dagen Bangkok, dan Chiang Mai en eindigen in het zuiden!

Ik vond Milaan persoonlijk ook niet veel aan… Niet het “echte” Italië gevoel en geen lekker eten.

Het wordt langzaamaan tijd om m’n eerste reis buiten Europa te boeken: Japan. Het grote dilemma: wel of niet met een reisorganisatie. Ik zou het wel een fijn idee vinden om af en toe terug te kunnen vallen op een organisatie, maar we willen daar niet 24/7 mee optrekken. Lijkt me anderzijds ook lastig om zelf alles te organiseren/plannen zonder organisatie… Iemand hier ervaring?

Wij zijn verleden jaar naar Japan geweest en hebben alles zelf geregeld. Dit was overigens niet onze eerste trip buiten Europa, die we zelf geregeld hebben, maar ik geloof dat het zonder “ervaring” ook heel goed mogelijk is!

Wij hebben het meeste al van te voren geregeld: vliegtickets geboekt, route uitgestippeld, hotels geboekt, interne vluchten/treintickets/boottickets geboekt en toegangskaartjes voor bijv. Universal Studios.

Het is even wat uitzoekwerk, maar dat vind ik zelf heel leuk om te doen, draagt bij aan de pret!

Overigens vond ik Japan echt super veilig en onwijs vertrouwd en georganiseerd. Als je treintickets naar je hotel liet sturen, lagen ze daar op je te wachten bij het inchecken. Ik had op een of andere hele gedateerde website ferry tickets geboekt, alles was in het Japans en het proces was anders dan ik gewend was (geen boekingsbevestiging per email etcetera). Maar toen we bij de Ferry aankwamen stonden onze namen wel mooi op het lijstje.

Vond het verder een heel makkelijk te bereizen land, alles is duidelijk aangegeven (ook in het Engels vaak) en mocht je er toch niet uitkomen zijn er genoeg mensen die je willen helpen!

Vond Japan echt zooo’n tof land, jullie gaan het echt geweldig hebben! Heb nog ergens hier in het topic wat tips gepost geloof ik. :thinking: Anyway, succes met de voorbereidingen!