Reizen / Vakantie (Deel 1)

De site/app van de wild atlantic way. Zo mooi daar :heart_eyes:

1 like

Leuk! San Sebastian vond ik erg leuk, A Coruña schijnt ook heel mooi te zijn maar ben ik zelf niet geweest. En de beste tapas (pintxos) eet je in Baskenland dus daar zeker gebruik van maken. Verder vind ik in Spanje Salamanca zelf een hele mooie en gezellige stad. Stond daar zelf altijd op de camping in Santa Marta de Tormes, vanaf daar ben je zo in Salamanca. In Portugal is Chaves wel een leuk stadje, heeft geloof ik ook een camping en daar ben je ook in de buurt van meerdere natuurparken. En Porto! Wij kampeerden altijd in Espiñho, en vanaf daar ben je met auto of trein vrij vlot in Porto. Espiñho was altijd heel leuk maar ben er nu een aantal jaar niet geweest en geloof dat het wel wat toeristischer geworden is inmiddels. Ik weet niet hoe bekend je verder bent met Portugal maar een paar posts hierboven heb ik ook nog een betoog gehouden over Portugees eten :grin:

1 like

Thanks voor alle tips, heb ze opgeslagen. Op internet vind ik campings vinden best lastig. Misschien meer geluk met een campinggids? Wil alleen niet op van die enorme campings belanden.

1 like

Mijn ervaring is dat het in ieder geval in Portugal altijd wel goed te doen is! De meesten staan ook wel aangegeven op Google Maps dus dat helpt vaak. En goed letten op eventuele bordjes langs de weg! En toen ik nog met m’n ouders meeging hadden ze vaak wel zo’n gidsje, zou dan gewoon even langs een winkel gaan en kijken waar ook wat kleinere campings instaan. Hostels/hotels zijn vaak ook goed te betalen dus als je echt een keer niks kan vinden kan je altijd nog een nachtje een kamer nemen :slight_smile:

Ik ben nog niet geweest maar dan plannen zijn er wel. Wij gaan met de trein van Porto naar Lissabon en daarna een auto huren!

1 like

@tuula Jij bent laatst toch naar Marokko geweest? Ik zag op ig dat je een kleed had gekocht, maar hoe heb je die meegenomen? Of had je een klein kleed en kon die in de koffer? Ik twijfel of vriendin en ik samen een extra koffer doen of allebei een nml.

Ja klopt! Ons kleed was 200x70 cm ofzo, maar dat kon wonder boven wonder relatief klein worden opgevouwen? Hij paste iig in een handbagage koffer (dat verder toen wel direct vol zat haha, wij checkten die in als extra bagage).

Als je iets koopt dat niet in 1 koffer past heeft het denk ik niet zoveel zin om 2 van zulke koffers te nemen want dan past het nog niet. Dan kun je het beter goed laten sealen met plastic en inchecken als ‘odd sized luggage’ (dat zijn bv ook sportartikelen, surfboards etc). Gelukkig is een tapijt niet breekbaar.

Afhankelijk of je veel wil inslaan en hoelang je gaat, zou ik aanraden om naast handbagage samen 1 koffer te delen. Eventueel kun je altijd nog een koffer of tas bijkopen mocht dat nodig zijn, is daar niet zo duur. Wij checkten ook pas last minute ons extra koffer in.

Oh beter! Ik wil ook max. 200 x 70 denk ik, dus zou heel fijn zijn als het gewoon in de koffer past. En we wilden er dan 2, omdat we nog meer spullen willen meenemen, misschien ook nog lampen ed. Maar dan doen we er eerst eentje. Je foto’s zagen er echt heerlijk uit, ik heb er echt zin in!

Ah ja, bij ons paste dat dus precies in de helft van een handbagagekoffer, in de andere helft zat de poef haha. Je kunt ook hele mooie reistassen kopen daar, en die dan vullen met je aankopen :stuck_out_tongue_winking_eye: En ik zou dus ff checken was het beleid van je luchtvaartmaatschappij is rondom odd sized luggage.

Waar ga je precies naartoe?

Is 2 dagen Lissabon leuk om te doen of echt te kort? Wil het als verrassing voor mijn vriend boeken (12,5 jaar samen). Zaterdagochtend 9:00u aankomen en zondagavond 21:00u naar NL vliegen.

Overige bestemmingen zijn ook welkom haha.

Ik zou er iig nog 1 dag bij nemen als dat lukt!

1 like

Ik zou voor Lissabon ook iets langer nemen, ook omdat het zo heuvelachtig is dus even van het ene naar het andere lopen duurt wat langer dan gemiddeld.

Misschien een leuk alternatief: Bordeaux. Was daar vorig jaar zomer een dag en het was zooo leuk! Had een beetje Parijs vibes maar dan niet zo stijf, meer laidback beachy. Super veel lekkere restaurantjes, mooie pleinen en parken en deze stad kun je wel in 2 dagen doen.

1 like

Ik wil graag samen met mijn vriend op vakantie in september/oktober. Vorig jaar zijn we naar Cyprus geweest en de jaren daarvoor naar Griekenland. Maar willen nu graag eens wat anders. Ons budget is ongeveer €600 p.p. Heeft iemand misschien leuke tips? We willen vooral chillen maar ook af en toe eens iets ondernemen. :grimacing:

Same… alleen wij willen eind juni al (lekker laat). Ben echt zo slecht hierin en raak helemaal gestresst. Ik wil gewoon een fijn hotel met zwembad, dicht bij het strand. Iets van een leuk stadje en waar we een beetje rustige activiteiten kunnen ondernemen zoals een boottocht oid

Hoor vaak goede verhalen over Madeira! Is alleen nooit zo heel warm

Is iemand hier wel eens alleen naar Mexico geweest? Ik merk dat het land in mijn omgeving een slechte reputatie heeft qua veiligheid, dus iedereen zegt zou je dat nou wel doen etc. :grimacing:

Ik heb samen met mijn man een roadtrip gedaan door het zuiden van Mexico en het is prima te doen. Heb me niet onveilig gevoeld en ook ‘s avonds kon je prima over straat. Ik zou graag nog een keer teruggaan! Prachtig land!

1 like

Ik ben in Yucatan geweest en heb me daar geen moment onveilig gevoeld. Het is zo mooi daar, zou graag nog eens teruggaan! Ook alleen lijkt het me goed te doen.

Ander vraagje, we gaan een bushwalk doen in het Krugerpark. Nu staat er dat je neutrale kleuren moet dragen (kaki, beige enz). Wat moet ik aan? Ik heb bruine, hoge wandelschoenen gekocht, een olijfgroene legging maar wat draag ik er boven? Het begint om 05.00 's ochtends dus dan is het best fris (graad of 10 denk ik) maar door het wandelen krijg je het denk ik wel warm. Qua jas heb ik zo’n opvouwbaar donsjasje maar die is gebroken wit… Niet zo’n handige kleur misschien. Op pinterest zie ik leuke outfits maar die zijn niet boswandeling proof. En ik weet dat het niet uitmaakt wat je aan hebt maar qua temperatuur en juiste stoffen weet ik het even niet meer. Iemand tips?

1 like

@rodepaprika @I_like_all_dit @Ketel bedankt voor jullie reacties! Dit stelt me weer gerust, ik ga gewoon boeken :smile2:

1 like

Waarschijnlijk in december, het schijnt dan nog niet al te warm en redelijk droog te zijn dus dat lijkt me wel prettig. Maar ga me er nog even goed in verdiepen!

1 like