Reizen / Vakantie (Deel 1)

Nee met mijn vriend!

Mallorca! Voor cultuur autootje huren en richting het oosten van het eiland. Soller, Valldemosa en Deia :two_hearts: en Palma is ook mooi!

Woah vet goed onthouden, stond inderdaad op mijn interrail planning. Die hebben we uiteindelijk alleen door tijdgebrek iets in moeten korten en we zijn dus niet meer naar Bratislava gegaan :frowning: sorry!

ik ga over 2,5 week met mn werk/collegaā€™s maar praag. we zijn er maar vrij kort en hebben weinig vrije tijd. we gaan al een stadstour doen maar wie heeft de ultieme tip voor mij? :smile: waar moet ik echt heen? en waar moet ik echt eten?

help this girl out

Heb jij aanraders voor Turijn? Ik ga er binnen 2 weken heen, is mijn eerste keer ItaliĆ« :smiley: Is een ā€œroadtripā€ comomeer - milaan - genua - turijn

Ik heb geen tips maar zou ooit nog wel eens ook het noorden van Italiƫ doorreizen dus ben benieuwd naar jouw ervaringen bij terugkomst!

Heeft iemand (restaurant)tips voor Sevilla?

Heeft iemand een idee voor een vakantie/reis in december? We willen vooral rondreizen (vnl natuur en cultuur), maar ook wel een beetje relaxen. Dit dan in totaliteit voor 4 weken en met sowieso mooi weer. We hebben niet echte budgetrestricties. Ik ben al in Costa Rica, Panama, Colombia, Zuid-Afrika en groot gedeelte van ZO-Aziƫ geweest.

1 like

Mexico? Yucatan schiereiland valt genoeg te zien (cultuur en natuur), mooie eilandjes (Isla de Mujeres bv) om te relaxen en lekker weer :ok_hand:t3:

1 like

Mensen die nog tips hebben voor een roadtrip door Ierland? :grin:

Ga je ook naar Noord-Ierland? In Noord-Ierland vond ik zelf Belfast en (London)Derry erg leuk (o.a. om over de Troubles en de Titanic te leren). Voor natuur: The Gobbins clif-path (de tour was bij ons helaas volgeboekt) en Giantā€™s Causeway. In Ierland zelf het Glenveagh National Park en de kliffen van Slieve League.

Ja we gaan een rondje langs de kust van Ierland en Noord-Ierland doen. Thanks voor de tips! Ik ga ze eens even bekijken. :grin:

1 like

Leuk :slight_smile: In Belfast vond ik het Titanic museum een echte aanrader + een taxitour over de Troubles. Wij hebben toen zelf een rondreis gedaan door Noord-Ierland en een klein stukje Ierland, vandaar mijn focus op Noord-Ierland.

Ik ga eind april naar Lissabon. Hebben jullie nog tips?
We willen ook een dag naar Sintra. Hebben jullie daar een tour gevolgd of zelf rondgelopen?

2 likes

Wij hebben daar toen zelf rondgelopen. Ik vind dat zelf altijd veel leuker, kun je lekker je eigen gang gaan en je eigen tijd bepalen. De tuin/park rondom het kasteel is ook echt heel mooi trouwens!

2 likes

Oh ik vond Lissabon zo leuk! Heerlijke sfeer. Geen specifieke tips die ik me zo kan herinnerenā€¦ Sintra is zeker de moeite waard, wij liepen zelf rond. Prima te doen!

1 like

Ik heb vandaag tickets met vrienden geboekt naar Ibiza eind mei. Wordt mijn eerste keer, ben benieuwd!

1 like

Jaa Lissabon is zo leuk! Sowieso pasteĆ­s de nata eten, ze zijn overal heerlijk maar die van Manteigaria zijn mā€™n favoriet. Mercado da Ribeira is leuk, zijn een soort foodhallen en daarnaast de gewone markthal. Voor cocktails zeker naar PARK gaan, is een ā€˜secretā€™ rooftop bar waar je naar binnen gaat via de parkeergarage en uitzicht hebt over de stad. Wat eten betreft, als je niet vega bent vooral even op zoek gaan naar de iets soberdere tentjes waar vooral Portugezen zitten te eten. Is vaak verse friet en/of rijst met salade en vis of vlees, supersimpel maar echt heel lekker. En voor lunch pao bifana, broodje met een heel dun lapje vlees in hele chille jus (met o.a. laurier en witte wijn). Voorbeeld van een tentje waar ze dit soort dingen hebben is O Trevo, aan de PraƧa LuĆ­s de CamƵes, vlakbij Manteigaria. De botanische tuin van de universiteit vond ik ook erg leuk. Oh en oppassen met tram 28, zakkenrollers all over the place.

Sintra heb ik zelf zonder tour gedaan, wij zijn vanaf het treinstation helemaal omhoog gelopen naar het kasteel, was een flinke klim maar wel echt heel mooi!

3 likes

Wij hebben ook zelf rondgelopen, erg leuk! Mocht je met de bus naar boven willen en er een lange rij staan, bestel dan een Uber! Prijs (voor 2 personen) is vergelijkbaar met de buskaartjes, maar minder lang wachten en bovendien comfortabeler! Wij waren er namelijk in het hoogseizoen haha
En inderdaad het park om het kasteel heen is erg mooi, maar het park rond Quinta da Regaleira vond ik ook super om door te lopen.

1 like

Wat is een leuke plek voor een dag of vijf zon in mei of eind april?