Reizen / Vakantie (Deel 1)

is een week te kort voor Zuid-Afrika? (omgeving kaapstad en parken in de buurt).

Jaloers! Eetsmakelijk! Nu hopen dat het niet tegenvalt :sweat_smile:

1 like

Ik vind 2 weken al krap :see_no_evil: en ik kijk ook alleen naar die regio. Voor 1 week zou ik niet dat hele eind vliegen, gezien de impact van het vliegen op milieu, lichaam en portemonnee.

4 likes

haha hmm ja lastig. wordt uitgenodigd door mn schoonouders voor hun huwelijk dus lastig!

Heeft iemand tips voor Houston voor een vriendin van mij? Dingen om te doen maar ook restaurantjes en koffietentjes.

Ik kijk nu naar het Sheraton hotel in Lissabon, maar epic sana of 9 hotel mercy zijn ook wen optie. Iemand bekend met deze? Is de locatie wat?

Verder zijn ook alle restaurants, lunchtentjes en koffietentjes welkom. En welke bezienswaardigheden moet je gezien hebben of waar moet je op letten?

Heb begrepen dat taxiā€™s daar vrij goedkoop zijn, is dat nog steeds zo?

Spontaan besloten om volgende week 2 dagen weg te gaan, iemand een tip? Mag in Nederland, Duitsland of Belgie zijn. Misschien weet iemand een leuke, minder bekende stad en/of mooi gebied? Zijn al wel in veel ā€˜standaard-stedenā€™ geweest als Amsterdam, Maastricht, Den Bosch etc.

Iemand nog een food of to-do hotspot voor Manchester of Liverpool?

Ik kan je overige vragen niet beantwoorden, maar ik zou Nannarella (ijssalon) niet overslaan. Is een beetje uit het centrum, maar het zo waardšŸ˜

2 likes

Ameland, als je houdt van strand, natuur, fietsen en lekker eten.

1 like

Je bedoelt met parken in de buurt safari? Die heb je niet in omgeving Kaapstad. Je kunt je makkelijk vermaken voor een week in Kaapstad en omgeving maar als je echt op safari wilt, heb je meer tijd nodig. Addo elephant park ligt dan het dichtsbij.

thanks! mij werd voorgehouden dan we naar kaapstad zouden gaan en vanuit daar safari konden doen. ik ga nog even goed op onderzoek uit, dankje.

Ik vond de omgeving rond Spa in Belgiƫ leuk! In spa kun je leuk rondlopen en het echte spawater proeven, en Luik is daar ook dichtbij dus dat kan je ook een dagje doen. En iets verder rijden zijn de grotten van Han, en een aantal van die dorpjes waar speciaalbier wordt gebrouwen zoals Rochefort (leuk om rondleiding te doen).

1 like

Brugge of Gent zijn leuke steden! Wat ook leuk is is Lille, was voor ons vanuit Zuid-Holland maar 2,5 uur rijden dus goed te doen voor een paar dagen.

1 like

Ben ooit een weekend naar monschau geweest. Schattig dorpje, mooie omgeving en mogelijkheden tot mountainbiken ed

1 like

Dankjewel allemaal! Ga het uitzoekenšŸ¤—

Wie kan mij meer vertellen over Curacao als zonbestemming in oktober? Het is dan regenseizoen, maar lees heel wisselende berichten online: de een zegt dat het prima kan met af en toe een bui, de ander raadt het echt afā€¦ of anders misschien een andere bestemming voor oktober. Mag ook ver weg zijn :wink: Maar in ieder geval goed weer (25+ graden).

En ik ga over 3 weken naar Siciliƫ. We zijn er een week en logeren op een agricultura tussen de Etna en Taormina. Met een autootje erbij. Iemand nog tips?!

Weet niet of je al wat hebt maar Haarlem?

@CTFxC
Misschien wist je het al maar super veel musea zijn gratis. Museum of Liverpool vond ik echt een aanrader. Die hebben heel veel maatschappelijk relevante tentoonstellingen.

1 like

Ik ben begin oktober naar Curacao geweest en toen was het prima. Af en toe een buitje, maar voornamelijk in de nachten en vroeg in de ochtend. Het is natuurlijk nooit echt te voorspellen maar wij hadden amper last van de regen.

Taormina is een leuk schattig (wel toeristisch) stadje! Vonden wij het mooiste stadje van het hele eiland. Als je een wandeltour op de Etna gaat doen, bereid je psychisch voor op bijen en goed schoeisel (wij konden ze ook huren gelukkig). Isola Bella is een mooi (kei)strand waar je ook goed kan snorkelen.