Reizen / Vakantie

Iemand tips? Mijn zusje en haar vriend plus baby en hond willen weg op rijd afstand. Budget is ongeveer €400, lengte niet helemaal duidelijk, maar sowieso een week. Ze willen vooral mooie natuur. Overnachtingen kamperen of airbnb. Iemand tips wasr ze heen zouden moeten gaan.

Normandië, Sauerland of de Eifel in Duitsland

Dankjewel!! We hebben 5 weken, hoe raad jij aan om het te verdelen over Panama en Costa Rica? We willen vooral avontuurlijke dingen doen en niet elke dag alleen maar chillen op het strand

Ja, ze zouden Luxemburg en Duitsland kunnen combineren. In Luxemburg heb je de prachtige Müllerthal trail en in Duitsland hebben we Trier bezocht en is er ook veel mooie natuur in die omgeving.

Wat voor plekken raad jij aan in Italië? Ik neig ernaar om gewoon Parijs te doen met haar verjaardag en dan zelf een keer naar Italië.

De regio Umbrië is erg mooi! Voor de rest vind ik Napels en Venetië heel leuk. Napels is op zich wel een “vuile” stad, maar er hangt een goeie sfeer. Wel redelijk chaotisch. Venetië is nogal toeristisch, maar zó mooi. Mocht je daar gaan, raad ik aan om een hotel te zoeken op Lido. Het is een eiland op 5 minuten met de boot van Venetië, maar de hotels zijn er een pak goedkoper. Van daaruit kan je bijvoorbeeld ook naar Burano gaan. Dit is een superleuk eilandje met allemaal gekleurde huizen :slightly_smiling_face:

Je vraagt het helemaal niet aan mij @Bunnyslippers, maar ik vond Verona echt heel mooi. En het eten was geweldig - nog nooit zulke lekkere pizza, pasta en risotto op in m’n leven!
Vlakbij het gardameer ook, dus daarmee goed te combineren.
Love dat je daar gewoon een willekeurige trattoria kunt inlopen voor een glas rode wijn van een euro ofzo (dat waren toen de prijzen) en een plank charcuterieen om 3 uur ipv aan de koffie gaan. Heerlijk!

Dan zou ik 3 weken costa rica en 2 weken (of 10 dagen) panama doen! Ik ben zelf niet in Corcovado national park geweest, maar heb van anderen gehoord dat dat echt de moeite waard is. Omdat dat lastig te bereiken is heb je er wel wat tijd voor nodig. Dus dan kun je denk ik beter wat langer in costa rica spenderen en wat korter in Panama, aangezien je bocas del toro misschien niet zo interessant vindt als je niet zo op zoek bent naar stranden.
Weet je al beetje welke plekken jullie willen bezoeken?

Ik raad je aan om bij zoiets zsm te boeken. Qua prijs zal het bijna nooit heel erg verschillen en zulke rondreizen zijn best populair en er is altijd een maximum aantal deelnemers bij zo’n reis.

Luxemburg! Luxemburg stad is leuk en je hebt klein Zwitserland, mooie dorpjes met kastelen enz

Ja we zijn als puber al een keer naar Luxemburg geweest, maar ik denk dat ze het nu wel meer zal waarderen. Ik ga de tips doorgeven! Suoer bedankt!

Is Stockholm een aanrader in februari?

Ik wil rond Valentijn samen met man heel graag een weekendje weg binnen Europa. Mag beetje romantisch zijn en vooral chill aangezien ik dan 26 weken zwanger ben. Kan nog best prima lopen dus een beetje shoppen met veel tussenstops voor koffie gaat goed, maar ik moet geen kilometerslange natuurwandelingen meer maken.

Oh ja en ik dacht zelf aan Scandinavië omdat ik we daar allebei nog niet echt geweest zijn (alleen Lapland een x) en het in februari niet echt de tijd is voor een zonvakantie binnen Europa.

Maar nogmaals alle tips zijn heel welkom!

Stockholm vond ik wel erg romantisch, maar wij waren er in mei en het was nog steeds zo kouddddd. Dat zou het enige zijn wat mij tegen zou houden haha

Stockholm is een super leuke stad! Ik zou me niet tegen laten houden door koud weer, in Nederland is het ook koud in februari. Ik vind het ook bij de sfeer passen van Scandinavië, lekker koud weer, winterwonderland. Ik ben in december geweest en het was koud maar met een sjaal, muts en handschoenen prima gehad daar, vond het helemaal niet erg.

En Frankrijk? Omgeving Dijon - Besançon - Karlsruhe (Duitsland) is ook mooi, vanuit Utrecht ongeveer 4,5 uur rijden.

@seveneleven en @Revelry thanks!! Koud vind ik niet erg. Daar kunnen we ons inderdaad prima op kleden (ga ook op wintersport dus genoeg thermo shirtjes etc in de kast).

Heb een leuke aanbieding gevonden in een hotel met ijsbar, wellnes met sauna én Hästens bedden (vooral laatste is belangrijk ivm zwangerschap haha)

Nog tips voor Edinburgh hier?

Heeft iemand een aanrader voor een fijne airbnb in Rome waarbij je geen ruimtes hoeft te delen?

Ugh oke ik heb al jaren last van hele erge paniekaanvallen wanneer ik met het ov reis, vooral in de trein. Voornamelijk het gevoel voor langere tijd opgesloten te zitten vind ik doodeng. Nu zijn mijn aanvallen veel minder geworden, ze komen vrijwel nooit meer voor. En nu wil ik toch graag een keer naar Rome met mijn vriend. Alles uitgezocht en al met al durf ik de reis dus niet te boeken omdat ik vliegen zo eng vind. Wat doen jullie tegen vliegangst?? Ik wil namelijk wel onwijs graag gaan.

Als je er echt overheen wil komen is een cursus misschien een goed idee? En anders zijn er vast ook wel boeken over geschreven!