Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik heb best een beetje een kuttijd achter de rug, nouja vanaf juli ongeveer is het echt afgerond. Dan wil ik heel graag in mijn eentje ongeveer 2 weken ergens tot rust komen. Zelf zat ik te denken aan Bali, maar ik ken Bali totaal niet. Heeft iemand een tip welke locatie fijn is voor 2 weken rust? Ik hou van yoga, massages en beetje winkeltjes enzo (evt ook wel wat mensen ontmoeten in een hostel) maar ik hoef niet een vulkaan te beklimmen of extreem te hiken.

Mogelijk Ubud en omgeving? Het is daar niet heel rustig maar de rest van de dingen die je noemt zijn er wel te vinden! Anders (kom ik weer hoor😅) Nusa Penida of Nusa Lembongan.

2 likes

Ligt er een beetje aan wat voor safari je zoekt. In de omgeving van kaapstad zijn heel veel parken die eigenlijk gewoon dierentuinen zijn. Ik zou dus wel even goed kijken als je iets vindt. De hoop nature reserve ligt in de buurt en is heel mooi.

Als je een week gaat, zou ik gewoon lekker de tijd nemen voor Kaapstad en de omgeving. Dagje wijnproeverijen, dagje Tafelberg, dagje stad en Robben island, rondje auto huren en naar het gebied ten zuiden van de stad gaan, Tafelberg, Lions head. Echt zo veel te doen daar!

Canggu is ook zeker leuk, best nog wel rustig, wat leuke winkeltjes en ik heb daar echt de lekkerste nasi van heel Indonesië gegeten.
Daarnaast kan ik me ook aansluiten bij @VanderWoodsen

1 like

Canggu is echt m’n favoriete plek op Bali, daarnaast vind ik Uluwatu en Nusa Ceningan ook heel fijn

1 like

Mijn vriend en ik willen in november graag nog een weekje op vakantie en we zitten te denken aan de Canarische Eilanden. Heeft iemand tips voor een bepaald eiland? We zijn geen feestbeesten of strandmensen, houden vooral van rust, natuur, wat rondkijken, maar zijn ook niet de allergrootste sportievelingen (hele dagen hiken etc).
Ik zat te kijken naar La Palma, maar de andere eilanden lijken me ook erg mooi! Iemand tips voor La Palma of juist één van de andere eilanden?

Ik weet niet wat je budget is maar ik kan je Pelan Pelan aanraden. Midden in de rijstvelden iets buiten Canggu.

1 like

Denk dat la palma echt top is voor jullie dan! Wel echt een auto huren, anders kom je nergens. Maar het is vol met natuur en het is heel rustig omdat er niet echte toeristenstranden zijn, maar vooral zwarte lavastranden. Maar je kan tof door de bergen rijden, naar roze zoutvlaktes, door de lavarotsen rijden en stukjes wandelen, geisers bekijken, naar bananenplantages, kleine dorpjes. Gran canaria, fuerteventura en tenerife is een stuk toeristischer en la gomera is weer weinig te doen.

1 like

Wat vinden jullie leuk om te doen? Wij zijn er in september 12 dagen geweest, superleuk eiland! We zijn het eiland rondgereden met een huurauto en hebben in verschillende hotels/airbnb’s/agriturismo’s geslapen. We vlogen op Catania en zijn een paar dagen aan de voet van de Etna verbleven waar we echt geweldige wijnproeverijen hebben gedaan. De Etna zelf beklimmen vonden we ook leuk, het is echt een maandlandschap heel apart. Via het noorden zijn we richting Palermo gereden wat ik ook zo’n leuke stad vond. We hebben daar op aanraden van de airbnb een streetfoodtour gedaan (streaty heet de organisatie geloof ik), was echt super leuk! Zou er graag nog eens teruggaan. Mocht je meer tips willen, let me know!

Ik ben alleen op Tenerife geweest maar vond dat prachtig. Vooral het gebied rondom de Teide (vulkaan en nationaal park, echt heel mooi) en ik wilde eigenlijk ook nog graag naar Masca (ik bedoel kijk dan:

) maar ik had toen geen huurauto dus heb dat even gelaten. Maar je kan daar of wandelen of gewoon naartoe rijden.
En ik heb een boottocht gedaan, je kunt dan wilde dolfijnen bekijken.
Volgens mij kan je ook nog schildpadden spotten in omgeving Los Gigantes.

5 likes

Een collega van mij komt al een aantal jaren op La Palma om precies de redenen die jij noemt. Zelf ben ik op La Gomera en Tenerife geweest, waarvan ik La Gomera veruit het mooist/fijnst vond (vooral veel op strand gehangen en gewandeld/wezen hiken). Tenerife viel voor mij wat tegen, maar ik denk dat dat ook vooral lag aan de plek waar we zaten (je moest echt met de auto weg wilde je de deur uit, toeristischer en drukker).

1 like

Ik weet niet of je nog aanraders zoekt, maar ik vind Dinant (Franstalig BE) heel leuk! Het is de thuisstad van de uitvinder van de saxofoon (overal vind je beschilderde saxofonen), en er is een mooi kasteel tussen de rotsen. Je kan met een soort zetellift naar beneden afdalen, en een boottochtje langs de Maas doen. Ideaal om in 1 dag te doen, en de andere dag kun je naar Namen/Namur (half uur rijden), ook een erg leuke stad. Ik ga er vaak met mijn vriend picknicken op het citadel, en op de groentenmarkt kun je gezellig iets drinken.

foto's dinant


Gent is ook een aanrader (nog leuker dan Brugge vind ik)

3 likes

Ik ben volgende week een paar dagen in mijn eentje in Parijs, kent iemand de buurt van Place d’Italie een beetje? Zoek vooral fijne cafe’s en restaurantjes om met een boek te zitten ofzo.

Over twee weken ben ik een weekendje in Milaan. Heeft iemand nog tips om te doen of qua eten??

1 like

Je kunt naar de moskee in het vijfde lopen, daar kun je heel fijn thee drinken, met mooi weer in de tuin. Rondom rue mouffetard zitten wel veel cafeetjes dat is ook loopafstand, en in het stukje china town kun je ook lekker eten. Verder kom je vast wel een fijne buurtbistro tegen!

2 likes

@Rozevarken @Evenveel Thanks! Ik denk dat het dan La Palma wordt, past dan toch het meest bij onze wensen.

@Lethe Wow! :heart_eyes: Ondanks dat het nu dan waarschijnlijk La Palma wordt, zet ik Tenerife ook absoluut op mijn lijstje haha, prachtig!

1 like

Heeft iemand een tip waar m’n vriend en ik deze zomer heen kunnen? Auto of vliegen maakt niet uit. We willen vooral natuur en dan eigenlijk graag bergen om te hiken. We hoeven niet aan het strand te liggen of te winkelen… Een redelijk actieve vakantie dus. Mocht er iemand iets weten, dan hoor ik het graag :smiley:

Oostenrijk! Kärnten.

1 like

Ierland? Zeer mooi om te wandelen/hiken!

2 likes

Slovenië!!! Pls

Edit: google even Lake Bled, Soca Valley, Triglav nationaal park (gebergte), Skocjan caves. Zó mooi allemaal.

5 likes