Reizen / Vakantie

Backyard misschien? Dat ligt op de grote markt en je kan er met grote groepen zitten. Als je van Aziatisch houdt is Camino ook een aanrader

Waar in Azië ga je heen? Ik vlieg vanavond naar Bangkok!

Java en Bali! Wat trek jij aan naar het vliegveld?

Heb een lange dunne broek aan en dan een shirtje zonder mouwen, daar overheen een met mouwen en daar overheen een hoodie. Ik ga wel met de auto!

Wij hadden een trui aan, en doordat we met het OV reisden kwamen we niet zoveel buiten. Het is even koud, maar best te doen met een dikke trui. Tips heb ik verder niet, ik wilde nog uitzoeken of er eventueel kluisjes zijn op Schiphol om een jas in achter te laten, maar daar was ik niet aan toe gekomen.

@Opheliac @Freya oké dan ga ik toch iets soortgelijks aandoen denk ik. Wordt even doorbijten eerst met de metro en wachten op de trein maar daarna blijf ik binnen of ondergronds inderdaad. En dan heb ik meteen een dikke trui mocht ik nog een vulkaan op willen rennen.

Ik had trouwens een vrij warme legging aan, was ook prima in het vliegtuig en daarna gewisseld voor een meer zomerse outfit. Dat in combinatie met een trui was eigenlijk helemaal niet zo koud (wij reisden in januari dit jaar). Veel plezier!

Ah ja ik doe een sportlegging aan en dan wat shirtjes onder m’n trui zodat ik snel kan wisselen. Het idee van zonder dikke jas naar buiten blijft raar in m’n hoofd maar je bericht geeft me goede moed haha

Ik ben zelf met srprs me in Liverpool geweest en vond het heel leuk. Veel musea zijn gratis en de mensen zijn heel aardig. Je kunt alles lopen en het uitgaan is er ook leuk. (Ik was met mijn moeder dus niet wild uit geweest maar we hebben wel drankjes gedaan haha.)

Iemand tips voor een fijne vakantie in augustus? Azie is uitgesloten. Liefste beetje all in en mooi resort dan. Budget is vrij ruim. Iemand de gouden tip?

Gezichtsmaskers (vind die van Lululun heel fijn) en van die ooglapjes die warm worden (kun je kopen bij elke drogist zit in roze doosjes) zo chill zijn die!

Dank je, die oogmaskers heb ik inderdaad al, hele chill zijn die. Maar die gezichtsmaskers ga ik zeker opschrijven. Cursieve tekst

Vandaag mijn reis voor dit jaar gepland: 1 maand motorrijden door Vietnam, ik kijk er al 3 jaar naar uit :grin:

Supergaaf!!!

Goed om te horen. Ik heb geboekt en pas daarna ging ik naar de weersvoorspelling kijken. En dan komt Fortaleza er niet echt goed af want het is dan regenseizoen en april is de maand dat er het meeste regen valt. En ze zeggen dat er ook maar 5 zonuren per dag zijn, dus nu twijfel ik toch of ik niet moet annuleren. Moeilijk, ik wil wel echt een zonvakantie haha.

Nou misschien had ik dan super veel geluk, maar ik ben in totaal 3 weken daar in de buurt geweest en het heeft niet vaak geregend en de zon scheen echt veel. Wel soms wat bewolking + het wordt vroeg donker

Als je van plan bent een vulkaan op te gaan is het geen overbodige luxe een echt dikke trui en laagjes (hemd, shirt, longsleeve, legging/panty) aan te trekken. Ik zie dat je naar Java gaat en op de Bromo en Ijen is het ongeveer even koud als hier nu.

@9000 @traveljunkie oh dan is een sjaal geen overbodige luxe inderdaad! (en ook daar dus) Bedankt voor de tips!

Ijen :two_hearts:

Laagjes zijn sowieso fijn daar @Okapi, midden in de nacht naar boven is het nog best fris, maar als de zon opkomt wordt het ook heel snel heel warm en is het fijn als je wat uit kunt trekken :smile:

Ik heb geen inhoudelijke tip, maar je naam staat op het document. Mocht je dat niet interesseren, dan heb ik niets gezegd!