Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja en als je even naar een stad wil ben je zo in Ljubljana en zelfs een dagje naar het strand is mogelijk. Topland.

1 like

Ben je zelf met de auto gegaan of met het vliegtuig? Ziet er heel mooi uit!

Auto! Niet als bestuurder overigens. Denk trouwens zelfs dat het met de trein wel te doen is, maar een auto geeft je daar wel ontzettend veel vrijheid. Beetje ongepland roadtrippen daar is juist heel leuk.

1 like

Heeft iemand nog tips om te zien/doen/eten in Marrakech?

Ik had de Lonely Planet van Marokko, daar staat een wandeling door de medina in, dan kom je langs vanalles zonder dat je totaal verdwaald raakt. Ze hebben in de medina ook verschillende routes (boven de straat aangegeven met gekleurde borden), die beginnen op verschillende plekken aan de rand van het centrum en leiden je dan langs alle poorten, of alle souks, of alle ambachten, of alle parkjes, ik weet het niet meer precies, maar bij elk punt op de route hangt dan weer een bord met uitleg, dat geeft je ook weer wat houvast in het doolhof.
Ik was aan het eind van 2 weken door Marokko reizen in Marrakech, wij waren een beetje klaar met de couscous en kip, dus hebben 2 avonden (heel goed) Italiaans gegeten (Mamma Mia en Catanzaro in de ville nouvelle). In de medina zit CafƩ Clock, ik ben in hun vestiging in Fes geweest en die vond ik heel relaxed, beetje studentikoos, geen gezeur of gepush om meer/sneller te bestellen. Ook in de medina zit Beats Burgers, heel hippe burgertent (zei ik al dat we klaar waren met de couscous :P) waar je op het dakterras in de zon de steegjes in kan kijken naar alle drukte.
Qua zien/doen: Wij zijn in Bahia Palace geweest, was allemaal prachtig, maar zonder gids is het lastig je te oriĆ«nteren, in ons boekje stond vanalles over wat er op de ā€˜grote binnenplaatsā€™ of ā€˜kleine binnentuinā€™ oid te zien was, maar er hangt nergens een bordje om te zien of je dan ook echt daar staat. De Saadian tombs zijn ook heel erg mooi (jarenlang dichtgemetseld geweest en nu prachtig gerestaureerd), maar zelfs in november stond je daar drie kwartier in de rij om de mooiste ruimte te zien, ik wil eigenlijk niet weten hoe dat in het hoogseizoen is. Het koninklijk paleis kun je omheen lopen en op de foto met een hele grote poort, maar je kan er niet in. Daarnaast is de Joodse wijk, vond ik zelf niet heel anders dan andere wijken, maar misschien had ik me er ook niet genoeg in verdiept. Een stukje buiten het centrum ligt het Mamounia Hotel, de enige plek in Marokko waar ik me echt een tokkie voelde, je kan er gewoon naar binnen lopen en dan aan de achterkant door de tuin (of eigenlijk meer prachtig park) struinen, je kan er ook slapen voor ā‚¬1000.

2 likes

Wauw, echt super fijn dit! Heel erg bedankt :slight_smile:

@Maya11 @June88 Noto vond ik erg leuk! Sowieso heen gaan. Als je gaat is restaurant Manna echt een enorme aanrader, heerlijk eten en fijne bediening. Ik vond zelf de omgeving van Noto en Syracusa mooier dan Taormina, dat is vooral flink toeristisch. Cefalu is ook leuk voor een dagtripje!

Ik ben net terug uit Houston!

Wij hebben gewandeld in Buffalo Bayou Park, daar heb je een mooi uitzicht over de skyline en het is best een mooi park, in de avond vliegen de vleermuizen daar vanonder een brug vandaag. Voor lekkere crepes kan je naar Coco Crepes & Waffles, ik had die met smores. Verder zijn we naar Space Center Houston, Hermann Park geweest en de Houston Zoo. We zijn een dagje naar Galveston geweest, lekker naar het strand, als je wil kan je naar een pretpark op de pier, we hebben super lekkere donuts gegeten bij een schattig tentje (die vrouw was helemaal verbaast dat we uit Nederland kwamen) het heet Home Cut Donuts. Onderweg vanuit Houston kom je langs een Outlet Mall.

Wij zijn er 3 dagen geweest, we zijn in een week ook naar Austin (zeker waard!) en San Antonio gereden (ook super leuk!)

2 likes

Nog een kleine aanvulling op @Merelā€™s uitgebreide post, ik vond de Jardin Majorelle ook echt de moeite van het bezoeken waard!

1 like

Iemand leuke tips voor in de Balkan? Ik ga 22 mei met mijn vriend die kant op en beginnen in Split, Kroatiƫ. We weten nog niet precies welke landen we meenemen, maar sowieso Albaniƫ.

1 like

Ik zou Jardin Marjorelle echt overslaan juist @kika. Het is wel mooi hoor, maar best klein en er lopen alleen maar toeristen die fotoshoots aan het houden zijn voor instagram. Sommige mensen hadden zelfs een statief bij zich om fotoā€™s te maken. Best wel een deceptie vond ik.

Mijn tips verder:

  • Joodse begraafplaats vond ik erg indrukwekkend
  • download maps.me als kaart, zelfs in de medina kun je er je weg mee vinden :slight_smile:
  • als je henna wil laten zetten, niet op straat doen! Ik heb het bij Henna CafĆ© laten zetten (adres: 144 Arset Aouzal Rd)
  • Om te eten: CafĆ© Arab, Le Jardin (zijn verschillende vestigingen van) en nog eentje maar ik kan me de naam niet meer herinnerenā€¦ ga ik nog even zoeken voor je
1 like

Toen ik er was was het juist redelijk rustig, ik had het drukker verwacht. Heb op 1 plek 2 meisjes instagramfotoā€™s zien maken (althans, zo zag het er iig uit), maar verder viel het heel erg mee. Misschien lag het aan de tijd dat ik er was (november)? Ik vond het in ieder geval echt heel mooi daar.

Ja zou kunnen! Ik was er ongeveer een jaar geleden, maar nog wel voor de meivakantie. Het was wel redelijk druk ja. Wij waren iig teleurgesteld in de mensheid toen we daar waren :stuck_out_tongue:

Montenegro vond ik echt prachtig! Lekker eten en hele vriendelijke bevolking. Baai van Kotor is mooi. Binnenland is ruig en ongerept.

Dubrovnik in het zuiden van Kroatiƫ is ook een aanrader. Hele mooie stad en omgeving.

2 likes

Heeft iemand ervaring met alleen reizen in Japan?

Ik had tickets geboekt om in het najaar twee weken met mijn vriend door Japan te reizen, maar de relatie is nu voorbij. Ik twijfel of ik alleen wil gaan. Het liefst zou ik een vriendin meenemen, maar dat is wellicht praktisch niet haalbaar.

Op zich heb ik geen problemen met alleen reizen, maar ik twijfel of het leuk zal zijn om twee weken alleen door Japan te reizen. Ik ben in China geweest, en daar ervaarde ik een vrij grote taalbarriĆØre en ook weinig gezelligheid. Kan het moeilijk uitleggen, maar het ene land lijkt me gezelliger om alleen te reizen, dan het andere. Ik zou zoā€™n mooie reis ook graag met iemand willen delen. Maar aan de andere kant heb ik nu al een ticket, en kan ik me op zich prima alleen vermaken.

hi allemaal! hebben jullie nog onmisbare tips voor Praag?
We verblijven in het NH City Prague hotel, iets buiten het centrum. Is dat te doen?
En is die travel card het waard of kunnen we beter alles los kopen?

Sloveniƫ ben ik al eens geweest, was inderdaad erg mooi.

Bosniƫ willen we ook graag heen dus ik hoop dat dat gaat lukken.

Goed om te weten van Belgrado. We vliegen terug vanaf daar en ik ben gek op bakkers!

Dankje voor de tipsšŸ˜€

1 like

Kotor veel voorbij zien komen en ziet er inderdaad erg mooi uit dus die zullen we zeker proberen mee te nemen. En altijd fijn om te weten dat de mensen er aardig zijnšŸ˜€ En lekker eten is altijd goed.

Dubvorvink wil ik ook graag heenšŸ™‚ Dankje voor de tips!

1 like

-ā€˜s Ochtends vroeg naar de burcht. Ook zonder kaartje is er genoeg te zien!

  • Metro is heel chill en goedkoop
  • Biertuin in Letenska park of biertuin Mlikarna
  • Ontbijt bij Paul (een keten)
  • Bij het Strahov klooster (ja echt) wat drinken op het terras voor een fantastisch uitzicht
1 like

Ik ben niet in mijn eentje in Japan geweest, maar herken het verschil tussen China en Japan wel heel erg. In China ben ik dus ook niet alleen geweest maar ik vond Japan echt 10000000x chillen om doorheen te reizen. De mensen waren er veel vriendelijker en behulpzamer. Ik weet natuurlijk niet hoe het is om alleen ergens te gaan eten etc maar qua gezelligheid scoorde Japan in mijn ogen echt vele malen hoger dan China (op elk ander gebied ook trouwens haha. Ik vond Japan geweldig en China was echt niet mijn land).

3 likes