Reizen / Vakantie (Deel 1)

Thanks! :slight_smile:

Ik kan je La Palma ook aanraden! Vond het een heel mooi eiland en heerlijk dat het niet toeristisch is. Als je tijd hebt zou ik ook zeker een dag naar La Gomera gaan. Je bent het eiland zo over maar het is prachtig.

1 like

Ik heb echt fantastisch gegeten bij Naranj. Hele moderne en verrassende gerechten, super lekker en na de eindeloze tajine een fijne afwisseling. Je kan er heerlijk op het dak zitten. En het draait er niet om toeristen wat voor een fijne sfeer zorgt. Ze schenken alleen geen alcohol maar er staan een hoop andere lekkere drankjes op de kaart.

1 like

Weet je zo de naam van die B&B? We hebben al een verblijfplaats, maar ik wilde misschien nog een kookcursus doen, dus dat klinkt erg leuk!

En bedankt voor je tips qua gerechten! Ga ik zeker proberen!

Mijn vader en ik willen eind mei voor 4/5 dagen op vakantie. Willen het liefste een aantal dagen wandelen en dan de laatste dag in een stad slapen. Heeft iemand een idee wat leuk is? en ook een locatie waarbij je niet met het vliegtuig, boot en bus moet ofzo.

Ik ga over 2 weken naar Kos, heeft iemand tips voor leuke restaurantjes, dingen om te doen etc? We gaan waarschijnlijk 1 of 2 dagen een auto huren om het eiland een beetje te verkennen en verder willen we vooral ontspannen en lekker eten en drinken.

Dat red je makkelijk hoor! Alleen als je achterin de trein zit, moet je helemaal over het perron naar voren lopen om naar een ander perron te gaan, maar alsnog lukt het makkelijk! En de perrons liggen ook overzichtelijk naast elkaar.

1 like

Het weer kan daar erg verschillen! De zon schijnt er wel veel, maar er is veel wind, wat het soms wat frisser kan maken. Mijn ouders hadden in een week soms 20 graden en de volgende dag weer 30.

1 like

Hahah zou gewoon een dik vest extra meenemen en gewoon met laagjes werken! Het wordt nooit zo koud voor truien overdag haha.

1 like

Ik heb 6 dagen alleen door Japan gereisd en vond het super chill. Het is heel toeristisch en de hostels zaten vol. Ik had makkelijk contact en ook als ik ergens was maakt ik makkelijk contact met de locals. Ik zou het echt aanraden!!

2 likes

fan tas tisch land! erg van genoten en zal het zeker aanraden als je van mooie eilanden en stranden houdt. qua cultuur en culinair wat minder maar echt zulke lieve mensne en de mooiste eilanden.

hoogtepunt was een 3 daagse boottocht langs onbewoonde eilanden.

mijn vriend heeft gedoken, vond hij erg tof.

Is iemand hier wel eens naar Mont Saint-Michel geweest? Zou daar zo graag een keertje heen willen, ben wel benieuwd naar andere ervaringen.

Ja ik, vond het mooi en indrukwekkend, maar ja mega toeristisch en niet dat ik nu graag wil ““wanderen”” naar de meest orginele plekken ofzo maar vond het wel een beetje beklemmend, aan komen rijden en enkel touringcars zien, de berg op lopen in een stroom toeristen langs letterlijk enkel mega toeristische restaurantjes etc. Beetje zo:

Maar ja maar ja wel mega vet, UNESCO werelderfgoed, etc., dus als je graag wil zou ik het gewoon doen. Ik houd ook gewoon niet zo van mensenmassa’s dus daar heeft het misschien ook mee te maken.

2 likes

Oh wat verschrikkelijk zeg haha. Een beetje toeristisch en wat drukte vind ik echt wel prima maar als er iets is waar ik niet tegen kan is mensen die niet doorlopen dus met zoveel toeristen sta je ongetwijfeld de hele tijd stil. Misschien dat het in het najaar/winter wat minder druk is dan.

1 like

Ik ga in juli waarschijnlijk naar Lissabon en wil er met de trein/bus naartoe. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou via treinreiswinkel een ticket kunnen kopen voor een uitgestippelde route, of alles zelf uitzoeken en dan evt een nacht in Frankrijk/Spanje blijven in plaats van alles achter elkaar.

Als je zelf een reis wil uitstippelen kun je misschien een interrailpas nemen. Dan kun je ook zelf je reistempo bepalen en eventueel onderweg nog andere steden bezoeken. Ik ben zelf alleen met het vliegtuig naar Lissabon geweest dus heb verder geen tips voor treinreizen.

Ja, ik wil heel graag nog eens interrailen. Maar het is een zomerschool in Lissabon, dus ik ga in Portugal zelf niet veel reizen. Maar ik zie dat een pas voor 5 reisdagen best goedkoop is, dus wie weet doe ik dat gewoon. Bedankt voor de tip!

1 like

Ik heb vandaag mijn treinen geboekt naar Spanje, 11 dagen wandelen op de Camino del Norte. Ik kijk er zó hard naar uit.

9 likes

Ik wil deze zomer graag een kort roadtripje doen in Noord Frankrijk (max 1 week, misschien iets korter). Heeft iemand tips? Ik ben helemaal niet zo bekend in Frankrijk en ik weet niet zo goed waar te beginnen in zo’n groot land.

@ParisDarling @Bergamot @soarin @Sjern @anon37686689

Thanks voor de reacties! Ik heb besloten toch alleen de reis te gaan maken, ben nu hostels aan het zoeken en boeken. Mijn route is nu: Tokyo - Takayama - Kyoto - Hiroshima - Osaka - Tokyo. Onderwerg naar Hiroshima wil ik stoppen voor Himeji, en ik ga wat uitstapjes maken vanuit Takayama. Oh ja en vanuit Osaka een dagje naar Nara.

3 likes