Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja een Ryokan wil ik graag ergens inpassen, maar wegens de prijs dan het liefst 1 nacht. Ik moet even kijken waar ik die in kan passen, tot nu toe is mijn reisschema zo dat ik overal meer dan 1 nacht blijf, en dan vind ik wisselen van slaapplaats misschien wat veel gedoe? Of denk je dat een Ryokan dat waard zal zijn?

Euhmā€¦ Wil je richting de kust of meer het binnenland? Steden/natuur/dorpjes?

Even heel snel enkele ideeƫn: Colmar, Troyes, Dijon, Lille, Les Andelys, Versailles, Cap Gris/Blanc Nez, Boulogne sur Mer, Berck sur Mer. Oh, en Normandiƫ niet te vergeten, daar kan je volgens mij wel echt een leuke roadtrip doen, Etretat e.d.

Ik heb een weekendje Lille geboekt met mā€™n vriend. We zitten in een supermooie airbnb, misschien een tip voor iemand anders? https://www.airbnb.nl/rooms/8188405

Weten jullie leuke restaurants? Must sees? Toffe musea?

1 like

Beide namen hebben wel dezelfde oorsprong, ā€œter ijselā€ en ā€œlā€™isleā€, dus allebei verwijzend naar ā€œeilandā€.

Inderdaad wel interessant hoe dat evolueert.

11 likes

Het paleis van de koning! Als je GoT kijkt: daar hebben ze scenes van Dorne opgenomen

1 like

Nog bedankt voor de tip, echt een heel leuk restaurant met heerlijke gerechten!

1 like

Ik ben vorig jaar spontaan en last minute naar Frankrijk gereden en vond het verrassend leuk! O.a. naar Honfleur, Deauville, Rouen en Etretat. Goed te doen voor een paar dagen en afwisselend qua natuur en cultuur.

Als je op google kijkt op roadtrips Normanie krijg je leuke routes en tips vond ik! Bijv.: https://www.mapofjoy.nl/6x-zien-tijdens-roadtrip-normandie-frankrijk/

5 likes

Ik had plannen voor de zomer om met iemand te gaan reizen maar die zijn in het water gevallen. Nu ben ik 4 weken (:scream::heart: voor het eerst in JAREN) vrij in juli en augustus en aan het bedenken wat ik wil doen, ik wil wel heel graag weg want dat is echt heeeeel lang geleden en vind het leuk om naar iets uit te kijken. Plus het is voor het eerst dat ik ook daadwerkelijk een beetje geld heb eigenlijk.

De enige vriendin die rond die periode ook (zo lang) vrij heeft is dan in Colombia en vroeg of ik met haar mee wilde. Dat lijkt me wel echt heel leuk, we kunnen goed samen lange tijd doorbrengen en ik ben dol op mooie natuur, wandelen etc. Maar: ik ben nog nooit buiten Europa geweest dus weet niet of het een te ā€˜heftigā€™ land is om heen te gaan? Die vriendin is trouwens een mega ervaren reiziger en spreekt ook redelijk Spaans, ik zou in ieder geval wel proberen om mijn Spaans een beetje op te krikken voor die tijd, vind ik ook leuk.

Het alternatief zou zijn interrailen, denk dat ik dan of richting Oost-Europa of richting Scandinaviƫ zou gaan, lijkt me beide heel erg leuk. Ik heb nog nooit alleen gereisd maar ben wel graag alleen en leg ook wel makkelijk contact, en ik zou het kunnen combineren met een of twee bezoekjes aan vrienden die daar wonen. Misschien krijg ik ook nog wel een vriendin zo ver om het eerste stuk met me mee te gaan.

Eh ja nogal random vraag dit maar wat zouden jullie doen? Kom er zelf niet helemaal uit.

  • Met vriendin naar Colombia
  • Alleen gaan interrailen door Europa

0 stemmers

1 like

Het ligt er denk ik een beetje aan of die vriendin begrijpt dat het voor jou de eerste keer buiten Europa is en het misschien ook nog wel wat spannend vindt en dat je daardoor haar in het begin nog wel echt ā€˜nodigā€™ hebt. Als ze daarmee okĆ© is, dan zou ik daar zeker heen gaan! Lijkt me namelijk best een ideale situatie om voor het eerst buiten Europa te komen omdat zij al zo ervaren is met reizen Ć©n de taal spreekt.

4 likes

:exploding_head:

1 like

Een of andere stad in Spanje? Beetje dingen bezichtigen en ander deel van de dag dan werken op terras of bij je accommodatie? Misschien Malaga of Valencia (strand)?

Als je op west-Kreta vliegt (Chania) en je een accommodatie vlak bij de stad zoekt heb je genoeg te zien. Kreta is veel te groot voor 1 vakantie, dus je kan het beste een regio kiezen. Chania is een prachtige gezellige stad, veel leuke terrasjes. Rethymnon ligt er niet heel ver van vandaan, kan je heen met de bus. Is ook een mooi stadje. Mocht je een dagje strand willen zijn er genoeg in de buurt.

MĆ¼nchen misschien? Leuke stad in het zuiden van Duitsland (dus ook meer kans op mooi weer), + heel dicht bij de natuur en de bergen. In die omgeving is zo veel te zien!

1 like

Luxemburg is dan wel geen Nederland of Duitsland, maar heeft hele mooie natuur om te wandelen (Muellerthal bijv.) en Luxemburg-stad en Trier zijn leuke steden.

4 likes

Ooh dat is ook een leuk idee! Helemaal niet over nagedacht, en niet zover rijden. Dankje :grin:

Portugal? Porto of Lissabon zijn allebei erg leuk, en nog wat goedkoper dan Spanje! (Al is Spanje ook heerlijk natuurlijk)

1 like

Heeft iemand tips voor een leuke bestemming in november?

Ik heb net besloten dat ik dan op vakantie wil gaan in mijn eentje, maar heb dat nog nooit gedaan :sweat_smile: Ik wil in ieder geval ergens naartoe waar het mooi weer is en waar mensen wel een beetje Engels kunnen, ben zelf niet zoā€™n held met talen.

Malta, Marokko, Madrid (ik ben blijkbaar in M-sferen vanavond).

2 likes

Ik en een vriendin willen graag samen 2 weken op vakantie. We zijn van plan ergens midden/eind juni te gaan. Nu weten we alleen niet waar we precies heen willen.
Hebben jullie tips voor mooie bestemmingen. Het is best moeilijk iets te vinden waar je naast stad ook natuur hebt en het liefst nog mooi weeršŸ˜….

1 like

Binnen of buiten Europa? Misschien Ohrid in Macedoniƫ? Of Boedapest? Praag? Krakau? Maar voor die plekken is twee weken wel te lang. Tenerife?