Reizen / Vakantie (Deel 1)

Misschien richting toscane? Genoeg steden maar ook natuur, en als je een beetje door kunt rijden ben je er in 1/1.5e dag. Kan je je binnen Toscane (of Umbrië, ook mooi) nog verder verplaatsen

2 likes

Een heel andere reis vraag, maar volgende week ben ik ong. 4 dagen in Marokko. Wil dan een kleine internetbundel omdat ik altijd overal de weg kwijtraak, maar hoeveel heb ik nodig? Gaat dus echt om af en toe de weg opzoeken en onderweg fotootje / appje versturen. In het hotel is WiFi. Ik kan kiezen uit 40, 100 of 150 mb. Zou 40 hiervoor al voldoende zijn? Heb namelijk geen idee hoe lang je gemiddeld met mb’s doet.

Voor de weg opzoeken kun je ook een offline map downloaden via Google Maps, dan ben je daar in ieder geval geen internet voor nodig. Werkt echt perfect!

2 likes

Wel wat duurder, maar ik vind restaurant Mono top! Heerlijk eten en ontzettend vriendelijke bediening (en ook nog eens mooie Italiaans uitziende mannen).

Zelf vond ik Surgery museum heel interessant, maar daar moet je wel tegen kunnen.

Highlands vond ik ook mooi en ik zou kijken of er een rugby wedstrijd is als je daar bent, vond ik een leuke ervaring.

1 like

Goeie tip, totaal niet aan gedacht! Thanks. Dan is een extra bundel niet eens nodig.

1 like

Ik ga in juli naar Bonaire, maar nu vraag ik me af. Kan je wel gewoon je eigen föhn en stijltang daar gebruiken? Of heb je dan, naast een wereldstekker, ook nog een omvormer nodig?

Ja leuk! Ik ga mij er eens in verdiepen. Het is pas voor over 2 jaar. Deze zomer is al geboekt eb volgend jaar wil ik naar Montréal, Toronto en New York

Ik wil graag een combireis Israel/Jordanie maken. Iemand ervaring? Hoeveel dagen zijn aan te raden? En hoe zit het met visa?

Over drie weken ga ik naar Zakynthos. Iemand nog tips wat te doen of qua restaurants???

1 like

Ik ben er nu! Mary King’s Close vonden wij leuk, verder ook Arthur’s Seat beklommen, Calton Hill beklommen en Holyrood Palace vonden wij erg tof. Edinburgh Castle zijn wij niet in geweest, enkel van buiten bekeken. Vanmiddag een heerlijk broodje Schotse roast gegeten, het heette Oink Edinburgh, maar weet niet of je een vleeseter bent, anders heb je weinig aan deze tip

1 like

Hogesnelheidstreinen in Spanje zijn handig om van tevoren te boeken. Verkoop start een paar maanden van tevoren en de prijs gaat steeds meer omhoog. Augustus is een redelijk goedkope maand nog door promoties.

TGV treinen worden ook steeds duurder als je kort van tevoren boekt.

Korte afstanden zijn wel gewoon altijd hetzelfde qua prijs. Tussen Spaanse steden kun je ook goed bussen nemen (alsa), blabla car werkt hier ook goed

Ik heb 2 weken gedaan voor Jordanië + Jeruzalem. Korter zou ik in ieder geval niet doen, want er is zoveel te zien en doen.

Volgens mij had ik visa on arrival in Jordanië en geen visum nodig voor Israël.

Heb al even gezocht in dit topic maar kon niks vinden… is er iemand weleens naar Finland geweest?

Wij willen ergens najaar/begin winter naar helsinki en dan misschien met een auto naar het noorden. Ben er zelf 1x geweest en toen met een grote bus van helsinki naar lapland maar dat was allemaal georganiseerd en nu wil ik graag zelf. Iemand tips over mooie plekken en/of auto huren/reizen binnen finland?

Op Aruba had ik inderdaad een wereldstekker nodig. Ik denkt dat dat ook voor Bonaire geldt

Wij hebben 5 nachten IJsland geboekt, en verblijven in hafnarfjörður.
We hebben incl. excursies en gaan begin januari, wanneer het zeg maar ongeveer 30 minuten per dag licht is. Nu heb ik gezien dat achter ons hotel een bushalte is waar elke 10 minuten een bus naar Reykjavik gaat. Zouden jullie alsnog een auto huren?
Ik neig naar niet, omdat het toch veel donker is, maar we zitten soort van in the middle of nowhere.

Ik heb even gegoogled maar dat plaatsje ligt naast Reykjavik, klopt dat? Maar het ligt er een beetje aan wat je wil gaan doen. Als je alleen rondom Reykjavik blijft en misschien de Blue Lagoon wil bezoeken lijkt het mij niet nodig. Als je het noorderlicht wil spotten en beetje mooie locatie op wil zoeken is een auto wel weer handig.

Klopt idd! Die dingen heb ik gelukkig in het pakket met excursies :blush:

Zitten je dagen dan niet al aardig vol? Voor alleen s avonds even naar de stad zou ik geen auto huren denk ik.

1 like

Dan zou ik geen auto huren, denk dat je dan al genoeg te doen hebt in 5 dagen :grin:
Veel plezier, Ijsland is prachtig!

@Parasol @I_like_all_dit (love je naam + meme)
Thanks, het enige waar ik over zit te dubben is het eten. Het hotel schijnt echt buiten het dorpje te liggen namelijk. Denk er nu aan om lunch warm te eten en diner gewoon broodjes ofzo

1 like