Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik heb met mijn ouders en broertje een paar jaar terug de West Highland Way gelopen, zonder bepakking, dat is heel goed te doen voor een eerste wandeling denk ik!

Heeft iemand dé ultieme tips voor Rome? Ben er zelf al twee keer geweest dus de toeristische dingen hoef ik niet meer te doen. Ben meer op zoek naar goede restaurants en een leuke winkelstraat(?) met boetiekjes of zo (maar niet te duur). @anon24802271 misschien (als je dit vervelend vindt hoef je uiteraard niet te reageren)?

Ik vond Malaga een hele fijne stad & strand bestemming :blush:

2 likes

Met een vrijgezellenfeest in Brugge zijn wij wezen schieten! Met sportgeweren dus geen heftige terugslag ofzo als je schiet. Denk dat dat dan ook geschikt is voor een zwangere?

Ooooh wow! een vriendin van mij ook.
Was er erg over te spreken en de foto’s waren echt adembenemend.
:heart_eyes:

Ierland staat nog op m’n lijstje!

Helemaal niet! Ik reageer wel zondag op je, als je dat goed vindt, want ik zit tot dan zonder mijn telefoon. :sweat_smile:

1 like

ik zou op insta even de pagina van zondagsreiziger opzoeken, zij is vorige maand alleen in Japan gaan reizen en was er super positief over!

1 like

Heb je op Bonaire een wereldstekker nodig?

Oké, ik heb mijn telefoon nog steeds niet terug (want ik heb hem bij mijn ouders laten liggen en zou vandaag langsgaan, maar dat wordt hem waarschijnlijk niet), dus ik probeer alsnog een volwaardig berichtje te tikken, in elk geval met een paar van mijn favo restaurants:

  • Sushisen. Als je van sushi houdt, is dit echttt een aanrader. Als je vaker in Rome bent geweest kan ik me voorstellen dat je niet alsmaar Italiaans wilt eten, en hier heb ik oprecht de beste sushi van mijn leven gegeten. Prijs is best wel hoog en het is geen all you can eat, maar je kunt zowel Ă  la carte eten (dus bestellen) of aan de kaiten (de lopende band). Bevindt zich in Ostiense, wat best een hippe buurt is!

  • Akira Ramen Bar. Een paar honderd meter bij Sushisen vandaan heb je Akira, wat een simpel restaurant is (heel minimalistisch en niet te hip aangekleed) waar je heerlijke ramen kunt eten. Vooral een aanrader als lunch: je hebt tussen de middag een menĂč voor 10 of 13 euro uit mijn hoofd, wat een klein voorgerecht, water, een kleine of grote portie ramen, koffie en een dessert inhoudt.

  • Romeow Cat Bistrot. Ook in Ostiense heb je het kattencafĂ© van Rome! Het menĂč is volledig veganistisch en de prijzen liggen best hoog, maar om in de middag te chillen is het echt een fantastische plek. De sfeer is heel gezellig en warm, en mits je voor meer dan 5 euro p.p. bestelt kun je er makkelijk urenlang blijven zitten.

  • La Romana. Als je in Ostiense bent, moettt je een ijsje halen bij La Romana. Heel lekker ijs en een fijne ijssalon waar je ook kunt zitten (wat bij ons een rariteit is!!!).

  • Eataly. Niet per se een aanrader om te eten (hoewel het er kan, maar de prijzen liggen best hoog), maar wel sowieso om koffie te halen bij de Illy bar en even rond te lopen. Het is een gigantische winkel waar alleen maar Italiaanse producten worden verkocht, met nadruk op slow food, biologisch, etc., en er is bijna elke week een thema met bijbehorend “feest”. Zit ook in Ostiense en is prima te combineren met Ă©Ă©n van de bovengenoemde restaurants!

  • Seu Pizza. Dittt is mijn favoriete pizzeria in Rome. Het is niet per se een aanrader als je klassieke pizza wilt eten (zoals margherita, etc.), maar als je van bijzondere smaken houdt is het wat mij betreft wel een must. Je moet wel minstens 3 dagen van tevoren een tafel boeken en er is in de buurt niet zoveel te doen 's avonds (het is best dicht bij Ostiense, maar niet fijn te lopen), maar de pizza maakt het voor mij wel waard.

  • Sbanco. Een andere favo pizzeria, bij San Giovanni! Heeele lekkere pizza’s en supplĂŹ met wat meer bijzondere smaken.

  • Bonci Pizzarium. Als je van pizza al taglio houdt (dus pizzastukken die je wandelend opeet, heerlijk tussen de middag), kan ik je Bonci van harte aanraden. EĂ©n stuk pizza bij Bonci is ontzettend machtig en een ware maaltijd. Enooorm lekker en daarom ook heel beroemd, op wandelafstand (maar niet super dichtbij) het Vaticaan. Tbqh vind ik dat je in Rome minstens Ă©Ă©n keer moet lunchen met pizza al taglio, en hoewel er heel veel goede plekken zijn, is dit mijn lievelings.

  • La pasticceria siciliana. Als je na pizza van Bonci nog honger hebt, heb je daar heel dichtbij een Siciliaanse pasticceria, waar je voor 3 euro een suuuperlekkere cannolo kunt laten maken (die ze voor je vullen).

  • Mahalo. Bij Ponte Milvio heb je een Hawaiiaans restaurant dat ik je sowieso zou aanraden als je van vis houdt. Heerlijke sushi en vis met tropicaal fruit, Ă©Ă©n van mijn favo’s.

  • Bali Bar. In Trastevere (waar je sowieso heen moettt!!! want het is de gezelligste wijk met veel pubs enzo, ik heb geen specifieke aanraders wat pubs betreft, loop gewoon waar de meeste mensen zijn heen, haha), een bizarre cocktail bar/Indonesisch restaurant, waar het eten niet per se het aaallerlekkerste Indonesische eten van de wereld is maar wel gewoon lekker/goed, de cocktails superchill en vooral de sfeer heel fijn.

  • Said. In San Lorenzo (waar sowieso een fijne sfeer hangt 's avonds, veel jongeren), een must als je van chocolade houdt tbh.

  • BiolĂ©e. Bevindt zich op verschillende plekken in Rome, is mijn favo ijssalon omdat de kwaliteit altijd top is en ik zelf heel dol ben op de smaken die ze hebben. Eigenlijk zijn bijna alle ijssalons wel lekker in Rome, als je trek hebt in een ijsje zou ik gewoon de eerste die je tegenkomt googlen om te kijken of het een beetje goede recensies heeft, haha.

  • Castroni. Bevindt zich ook op verschillende plekken, is een fijne soort winkel voor etenswaren, specerijen, thee en koffie. Op sommige locaties kun je erbinnen koffie drinken, die echt superlekker is.

Ik weet trouwens niet wanneer je in Rome bent, maar vanaf gisteren heb je weer gratis buitenbioscoop. Ik ga zelf graag en vaak (was ook mijn eerste date met mijn vriend) naar Piazza San Cosimato in Trastevere. Dit is het programma van dit jaar: https://ilcinemainpiazza.it/wp-content/uploads/2019/05/programma2019-05.pdf alle films zijn met ondertiteling (dus wel even letten, als je erheen wilt, dat je naar een Engelse film gaat, haha).

Qua plekken met boetiekjes etc. ga ik even bij mijn vriendinnen navragen, want ik koop meestal mijn kleding in de mall (shame on me) of in mijn favo tweedehands winkel in Velletri, R-Cycled. (Als je een auto tot je beschikking hebt is het misschien wel leuk om naar i Castelli Romani te gaan, zoals Castel Gandolfo/Ariccia/Nemi, en dan kun je er ook wel langs, maar als je geen auto hebt sowieso niet de moeite waard).

Ik hoop dat dit niet te onsamenhangend is. XXX

16 likes

Wat super uitgebreid, ontzettend bedankt, hier kan ik zeker wat mee. Dank je!

1 like

Heeft er iemand tips voor Edinburgh? Qua restaurantjes of wat te doen?

Het is al even geleden dat ik er was en ik was op bezoek bij een vriendin, dus qua restaurantjes kan ik je niet heel veel vertellen. We hebben toen een harry potter tour gedaan en ik vond het echt hilarisch (maar als je niks of maar een klein beetje met harry potter hebt, dan zou ik het niet doen). We zijn ook naar Mary Kings Close geweest en volgens mij was het best duur, maar echt heel erg de moeite waard. Het is een steegje (zoals je er veel hebt in Edinburgh), maar het is ondergronds geraakt omdat er bovenop gebouwd is. De tijd heeft er als het ware ‘stil’ gestaan, dus het gaat vooral over de geschiedenis van Edinburgh, maar het is verder ook echt mooi gemaakt en aangekleed en de gids was echt tof. Volgens mij is het wel druk bezocht, dus je moet van tevoren even reserveren. Het kasteel zijn we toen niet in geweest omdat we dat echt te duur vonden. Mijn vriendin was er later wel nog met familie heen geweest, maar ze gaf aan dat ik niet echt iets gemist had.

1 like

Wat is een leuke route om in 2-3 weken door Europa te rijden met de eigen auto? Ik vind een combinatie van stad, cultuur, landschap, strand leuk. Het liefst zou ik ook m’n hond meenemen, maar dat is afhankelijk van meerdere dingen.

Misschien richting toscane? Genoeg steden maar ook natuur, en als je een beetje door kunt rijden ben je er in 1/1.5e dag. Kan je je binnen Toscane (of Umbrië, ook mooi) nog verder verplaatsen

2 likes

Een heel andere reis vraag, maar volgende week ben ik ong. 4 dagen in Marokko. Wil dan een kleine internetbundel omdat ik altijd overal de weg kwijtraak, maar hoeveel heb ik nodig? Gaat dus echt om af en toe de weg opzoeken en onderweg fotootje / appje versturen. In het hotel is WiFi. Ik kan kiezen uit 40, 100 of 150 mb. Zou 40 hiervoor al voldoende zijn? Heb namelijk geen idee hoe lang je gemiddeld met mb’s doet.

Voor de weg opzoeken kun je ook een offline map downloaden via Google Maps, dan ben je daar in ieder geval geen internet voor nodig. Werkt echt perfect!

2 likes

Wel wat duurder, maar ik vind restaurant Mono top! Heerlijk eten en ontzettend vriendelijke bediening (en ook nog eens mooie Italiaans uitziende mannen).

Zelf vond ik Surgery museum heel interessant, maar daar moet je wel tegen kunnen.

Highlands vond ik ook mooi en ik zou kijken of er een rugby wedstrijd is als je daar bent, vond ik een leuke ervaring.

1 like

Goeie tip, totaal niet aan gedacht! Thanks. Dan is een extra bundel niet eens nodig.

1 like

Ik ga in juli naar Bonaire, maar nu vraag ik me af. Kan je wel gewoon je eigen föhn en stijltang daar gebruiken? Of heb je dan, naast een wereldstekker, ook nog een omvormer nodig?

Ja leuk! Ik ga mij er eens in verdiepen. Het is pas voor over 2 jaar. Deze zomer is al geboekt eb volgend jaar wil ik naar Montréal, Toronto en New York