Reizen / Vakantie (Deel 1)

@Rozevarken Steden als Varna, Sofia, Belgrado, Mostar, Sarajevo, etc… Zeg ik nu snel uit mijn hoofd. Heb je suggesties of is Oost-Europa onbekend terrein voor je?

@Luzarl Welke routes heb jij genomen? Ik ben vooral benieuwd wat na Nederland als eeeste stop ‘haalbaar’ is. Meteen 12 uur treinen lijkt me best heftig!

@Mariposa Wat leuk zeg, geniet! Ben je in gezelschap? En heb je uit ervaring al tips om te delen met ons? Ik zal je een bericht sturen voor je route, dankjewel :blush:

Ik wilde toevallig ook met de trein naar Lissabon, dit zou inclusief toeslagen neerkomen op 300 euro. Dit was dan op basis van een jongeren interrail ticket voor 3 reisdagen en reserveringskosten voor de treinen. Je zou ook kunnen overwegen delen met Flixbus te reizen, bijvoorbeeld naar Parijs, zodat je de kosten voor Thalys niet hebt.

1 like

Ja dat komt omdat ze maar 3 dagen ging en de reserveringskosten hoger zijn in Zuid-Europa en ook nog eens verplicht. Als je wil reizen voor een paar weken naar Oost-Europa is interrail echt veel goedkoper.

Ik ben jaren geleden gaan interrailen in de Balkan. Of dat was het plan, ik heb uiteindelijk met bus en trein rondgereisd, maar zonder officieel Interrail ticket, dus enkel losse ticketjes, omdat dat goedkoper was. Sommige treinen waren spotgoedkoop. In bijvoorbeeld West-Europa of Scandinavië is Interrail wel voordeliger, omdat losse tickets al veel kosten. Dus het kan wel interessant zijn om, als je inderdaad naar de Balkan gaat, dat nog eens te bekijken.

1 like

Ik heb de eerste keer berlijn, praag, krakau en boedapest gedaan (weet de exacte volgorde niet meer) en de tweede keer wenen, bratislava, poznan en krakau. Dus ik heb wel veel uren gemaakt en ook wel een nachttrein, maar dat vonden we niet erg.

1 like

@Twijfelaar ik heb afgelopen mei geinterraild (is dit een woord haha?) ik ben van Nederland-zurich-Zagreb-wenen-Krakau-Berlijn-Nederland gegaan. Als je vragen hebt mag je mij altijd een berichtje sturen!
—————————————————————

In augustus ga ik met mijn vriend en een andere vriend een paar dagen weg, we hebben van vrijdagmiddag tot maandagavond en willen met de auto weg.
Heeft iemand tips voor leuke plekken die bereisbaar zijn?
Ik zit zelf aan noord Frankrijk te denken maar weet niet wat daar hele leuke plekken zijn? Iemand tips? Of andere tips qua plekken?

Jaaaaa ik ben blij dat je reageert, want ik was je username kwijt! Jouw route klinkt leuk, alleen ik zou dan verder naar het oosten willen nog :grin:

Ik vond boulogne-sur-Mer leuk voor een lang weekend

1 like

Binnenkort ben ik 5 jaar samen met m’n vriend dus willen iets speciaals doen. Hebben jullie leuke ideeën?
We dachten misschien een lang weekend weg, in Nederland, Duitsland of wellicht vliegen? (Misschien berlijn) Hebben jullie aanraders? En mooie romantische hotels in Nederland?

Dieppe, Rouen en Ètretat heb ik in 4 dagen bezocht. Mooie plekjes en niet zo ver van huis!

1 like

Luxemburg is leuk en mooi. Je kunt ook makkelijk een uitstapje maken naar Trier!

1 like

Ik ben momenteel ook aan het kijken wat ik wil gaan doen deze zomervakantie en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, haha. Ik ga sowieso alleen, wil graag meerdere plekken zien, ben van plan in hostels te slapen en gebruik het liefst openbaar vervoer om van a naar b te reizen (evt. vliegen naar een eerste bestemming is wel een optie). En dan binnen Europa.

Zit te denken aan rondreizen binnen de UK, of toch te gaan interrailen. Maaaar ik ben ook nog nooit in Parijs geweest en zou ook graag Berlijn nog een keer willen bezoeken. Ik vind het echt enorm lastig, haha. Vorig jaar heeft mijn vader precies hierom voor me geboekt (Sicilië, maar dan in November) omdat ik gewoon geen keuzes kan maken. :woman_facepalming:t3:

Als je wil treinen kun je UK wel goed met Parijs combineren? Ga je eerst van NL naar Parijs en kun je later de Eurostar naar Londen pakken.

1 like

Goeie, dankjewel! Ga het meteen even uitzoeken.

Ik vond Israel fantastisch. Libanon trouwens ook, zou je ook nog kunnen overwegen. Beide kleine landen waardoor je in een week heel veel kan zien.

1 like

Heeft iemand een tip voor een leuke camping in de Belgische Ardennen? Ik zat zelf te denken aan een camping in Spa, maar er zijn echt zoooveel campings in die streek dat ik er maar niet uitkom.

Weet iemand chille gezellige campings in Nederland? Het liefst een beetje kleinschalig, op een boerderij ofzo. Ik ga uiteraard googelen maar ik dacht wie weet hebben jullie tips!

Luxemburg is leuk!

De Bruce Peninsula! Even googlen op Tobermory. Mijn favoriete hike was echt Lions Head. En ik heb ook wel goede dingen gehoord over Algonquin park maar ben hier zelf niet geweest.
Veel plezier!! Toronto is ook echt een leuke stad.

1 like

Ik vertrek over 2 weken al roadtrippend door Duitsland, Polen, Slovenië en Tsjechië. Het doel is om naar Auswitch en Birkenau te gaan. We hebben nog geen definitieve route uitgestippeld maar mocht iemand leuke tips hebben qua bezienswaardigheden of steden in die regio, let me know.

We zijn van plan een kampeerspullen mee te nemen maar af en toe af te wisselen met een airbnb o.i.d.