Reizen / Vakantie (Deel 1)

Grappig hoe iedereen het weer anders ervaart, ik vond nusa Lembongan zoveel fijner dan Gili Air. Snorkelen vond ik trouwens bij beide de moeite waard (rond Lembongan en omliggende eilanden kun je Manta rays zien bij het snorkelen).

3 likes

Ga vanaf morgen zoā€™n 2.5 naar verschillende plekken in Noord Duitsland. Iemand nog specifieke tips voor die regio? Alles is welkom!

Thanks voor je reactie! Wil ook graag naar Sal of anders Boa Vista. Andere eilanden schijnen mooier te zijn qua natuur en cultuur maar het wordt een zonzeestrandvakantie :sweat_smile: Ik heb nu via een kleinere reisorganisatie gekeken en zij bieden ook kleine accomodaties aan inderdaad :smile:

Ik weet niet of je nog wat aan mā€™n antwoord hebt, maar ik ben naar Sal geweest, wij hadden een appartementje in Santa Maria. Heb echt een superleuke vakantie daar gehad, zo veel leuke en lekkere eettentjes in de buurt en echt een heel lief en gezellig dorpje.
We hadden gewoon via Neckermann geboekt.

Ik ga morgen naar Bali! Ik begin in Seminyak, daarna naar Ubud en dan zie ik het wel. Heb al allerlei blogs afgestruind, maar misschien heeft hier iemand nog een tip die daar niet genoemd is!

Late reactie maar; ga niet alleen naar Sal toe en verblijf niet in een all inclusive hotel. Kaapverdie heeft zoveel meer te bieden! Ik was echt zo positief verrast. Ik vond Fogo een heel mooi eiland en Santiago en Santo Antao ook.

Dan moet de maatschappij een vervangende vlucht regelen, dus waarschijnlijk later op de dag oid of via een ander vliegveld. Zij betalen dat dan ook. Als je twee losse tickets boekt en je overstap niet haalt, ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van alternatief vervoer en kosten. Is het misschien mogelijk om naar andere luchthavens te kijken die wellicht wel directe vluchten aanbieden? Geeft een stuk meer rust dan 50 minuten overstaptijd.

Maatschappij is idd verantwoordelijk om dan een alternatieve vlucht te regelen. Maar dit kan bijvoorbeeld ook pas de volgende dag zijn, waarbij ze dan ook accomodatie regelen. Ik zou zelf niet gokken op 50 min overstap in stansted, omdat 't een vrij groot en vaak druk vliegveld is. Grote kans dat je dan je overstap mist, wat vervelend is omdat je dan weer 't risico hebt lang op London vast te zitten.

Als er een aanzienlijk aantal mensen dezelfde overstap heeft: ja. Anders: nee. Het is voor een maatschappij een stuk duurder om een vlucht te vertragen omwille van Ć©Ć©n persoon dan om diegene een alternatief, wellicht ongunstig, aan te bieden.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met singles reizen? Ik wil met mā€™n volgende vakantie ergens een rondreis maken, maar weet niet zeker of ik dat alleen zie zitten. Ben te verlegen om zomaar lokale contacten te maken, dus met een groep maakt dat toch makkelijker. Ik ben alleen best wel introvert en heb ook behoefte aan me-time, is daar ruimte voor? En stel dat je in een groep terecht komt waar je met niemand een klik hebt?

Heeft er iemand ervaring met een huttentocht in Oostenrijk?

Heb 2x een vlucht met een overstap van een uur gehad. Bij KLM in Toronto werden we omgeboekt naar een vlucht 5u later maar was onze bagage vervolgens achtergebleven. We hadden het niet gered omdat we sowieso al vertraging hadden en vervolgens het 20 min duurde voordat de brug aan het vliegtuig zat. Iedereen zat zo te stressen in dat vliegtuig.

Tweede keer was in Warschau. Hadden 50 min maar de vlucht was vertraagd. Heeel veel transfer passagiers dus ook zieke chaos toen we het vliegtuig uit kwamen maar de meeste vluchten hadden op ons gewacht. Mede ook omdat het avond was en een vlucht laten wachten goedkoper was dan iedereen een nieuwe vlucht geven en hotel betalen.

Als je vlucht sochtends gaat kan je het erop wagen en alvast checken wanneer evt de volgende zou gaan. Anders miss een airport in de buurt en met de trein naar de plaats waar je echt heen moet? 2 tickets losboeken zou ik sowieso niet doen, moet je opnieuw door security en ben je al je geld kwijt als je je vliegtuig mist!

1 like

Ja! Heb ik vorig jaar gedaan! Vond het fantastisch. Heb eerder meerdaagse tochten in andere landen (NZ) gedaan en was vanuit daar gewend dat je al je eten, drinken, gaspit, pannen e.d. moest meeslepen, maar in Oostenrijk hoeft dat niet. Elke avond werd er heerlijk gekookt, prima geslapen en de volgende ochtend weer ontbeten.
Weet niet of je specifieke dingen wil weten?

Iemand aanraders voor/rondom Krk en Labin in Kroatiƫ? Gaan uiteraard ook naar plitvice meren.

Voor de mensen die naar Japan zijn geweest: hadden jullie pocket wifi en zo ja zou je dit aanraden? Ik ga er vanuit dat er ook wel wifi zal zijn in de meeste hostels en horeca, maar klopt dat? Ik ga alleen reizen dus ik vind het wel fijn om verbonden te kunnen blijven met het thuisfront, en dingen uit te kunnen zoeken onderweg, maar ik vind het ook wel wel duur.

@ParisDarling @Bergamot volgens mij waren jullie in Japan geweest nietwaar? :relaxed:

Ik had pocket WiFi en ik vond het echt heel fijn, makkelijk en zeker het geld waard!

1 like

Wij gaan ook, over 6 weken. Wij gaan wel een pocket wifi nemen. Wanneer ga jij?

1 like

Ik was in Japan en had geen pocket wifi, ook geen moment gemist. Alle hotels waar wij zaten hadden (snelle en goede) wifi en op sommige openbare plekken in de stad was ook gewoon gratis wifi.

1 like

Ik wil het vooral gebruiken zodat ik dagen niet van tevoren helemaal hoef te plannen, maar onderweg OV mogelijkheden/openingstijden/restaurants enzo op kan zoeken. En ja dat ik dan extra veel op mijn telefoon ga zitten had ik ook al als een nadeel in gedachten :joy:

@ParisDarling ik ga rondreizen, twee weken de vrij standaard route langs Japanse alpen, Osaka, Kyoto, Hiroshima en starten en eindigen in Tokyo

@Softijs Wat leuk! Alvast veel plezier! Ik ga in het najaar pas

4 likes

Dan zou ik het niet doen! Het is zo lekker om offline te zijn tijdens zoā€™n vakantie en ik heb zelf echt genoeg gehad aan het internet in hotels. Al het ov rijdt mega stipt, dus je kunt voor je de deur uit gaat tijden opzoeken en dan weet je echt genoeg!

1 like