Spelletjestopic (incl. reviews)

Kan je niet van die filmpjes kijken met speluitleg op YouTube?

1 like

Ik heb gisteren voor kerst machi koro gekregen, echt een super leuk en simpel spel! Je moet een stad bouwen en hoe meer dezelfde gebrouwen hoe meer muntjes je krijgt. Klinkt saai maar echt leuk! Aanrader voor iedereen. Kan ook met 2 spelers.

1 like

Ik heb gister Who’s the dude gespeeld en vond het echt fantastisch! Aanrader!

Jaaa Bang! is echt fantastisch, de dice variant is ook fantastisch.

Heb laatst met collega’s een avondje Secret Hitler gespeeld, echt geweldig.

3 likes


Dit spel is echt heel leuk! Er zijn meerdere spelvormen maar de basis is dat ieder kaartje altijd 1 overeenkomst heeft met ieder ander kaartje (bv beide doodshoofd, poppetje of handje). Er ligt dan een kaart in het midden en dan zoek je de match met de kaart in het midden en de open kaart op je hand. Als je die vindt roep je dat en leg je jouw kaart bovenop, en zo moet je zo snel mogelijk je eigen stapel leegspelen.
Het is echt zo’n simpel spel en superleuk, iedereen wordt ook bloedfanatiek ervan haha

5 likes

Ik heb Ticket to Ride Europe, is er nog veel verschil naast het aantal spelers?

Welk spel is leuker om te spelen met zijn 2en? Catan snelle kaartspel, Catan dobbelspel of Catan duel kaartspel?

Jaaa deze vind ik zo leuk! Maar niemand wil het met me spelen @Tubing

Ik vind het dobbelspel juist heel leuk! Maar heb de kaartspellen dan ook nooit gespeeld.

Ja ik heb ze allemaal, zelfs die met tovenaars die maar heel kort verkrijgbaar was! (ben daar best trots op dat ik die heb weten te bemachtigen haha)

1 like

Dobbelspel vind ik heel erg leuk! (Heb zelfs zelf een uitbreiding gemaakt haha, nerd). Heb onlangs online het kaartspel proberen te spelen, maar ik snap er echt de ballen van en vond het echt niet spannend.

Haha nice.
Ik had een skeere vriend en we hadden het over dat spel en hij bleek die uitbreiding te hebben en nooit te spelen. Toen vroeg die of ik hem wou kopen voor een tientje (nadat ik al verteld had dat ze op marktplaats meer dan 30 euro ervoor vroegen) en toen is die hem zelfs nog langs komen brengen de volgende dag want hij had geld nodig om uit te gaan :’)

1 like

Ik ben gek op bordspellen! Ik heb deze drie nog niet langs zien komen in dit topic en toch wel het vermelden waard.

Terra Mystica.


Superleuk spel waarbij je een zo groot mogelijk gebied moet maken. Duurt even voor je het doorhebt, maar wel onwijs leuk strategisch spel. Door de verschillende rollen is het spel ook telkens weer anders.

Pandemic


Als je houdt van cooperatieve spellen is dit een onwijze aanrader. Je moet als team de wereld zien te redden. Er breken 4 epidemieën uit en deze moet je bestrijden. Ieder teamlid heeft een eigen rol wat superleuk is en daardoor is het spel ook iedere keer weer anders. Ook kun je qua moeilijksgraad makkelijk variëren. En als het te makkelijk wordt, heb je altijd de uitbreidingen nog. :slight_smile:

En Agricola


Hier moet je een boerderij runnen en uitbreiden. Ook een strategiespel. Deze heeft echt leuke elementen met houten koetjes en schaapjes enzo.

7 likes

Heb dit laatst voor het eerst gespeeld, heel leuk! De regels veranderen steeds met verschillende kaarten, dus het gaat niet snel vervelen. Je hebt ook nog heel veel andere versies (batman, doctor who, etc).

1 like

Ja ik heb codenames pictures. Is echt een favoriet!

1 like

Ik heb codenames duet. Die is voor 2 personen en coöperatief. Ik vind het wel een leuk spel voor ff snel. Het duurt maar 15 minuten ongeveer. En ik vind het ook wel een gezellig spel. Je moet het echt samen doen.

1 like

Het kan volgens mij wel, maar ik vind het leuker met 4+ personen.

Kennen jullie een spel dat lijkt op saboteur?

N.a.v. van je post hier, heb ik dit spel gekocht! Heel erg leuk!
Moest wel even wennen dat er in het begin geen regels/doel zijn, maar na een paar keer krijg je steeds meer grip op het spel.

1 like

Deze twee spelletjes zijn voor mij echt een dikke 10!

Ik speel ze eigenlijk altijd met twee personen.


Bij moddervarkens is het de bedoeling dat je jouw vijf schone varkens veranderd in moddervarkens. Daarvoor heb je actie kaarten die zowel kunnen aanvallen (varkentjes van de ander wassen of regen) als verdedigen (een stal bouwen voor je eigen moddervarkens etc.)

afbeelding
Hierbij speel je 12 rondes, je begint met 1 kaart en eindigt in ronde 12 met 12 kaarten. De bedoeling is dat je zonder enige vorm van communicatie de kaarten van laag naar hoog opgooit! Je werkt dus samen tegen het spel!

1 like