Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik heb het nog nooit gezien, maar dat Moddervarkens spel klinkt echt heel erg cute!

Het is fantastisch, koop het :heart_eyes::heart_eyes:

Ik heb dit spel laatst voor m’n verjaardag gekregen, vind 'm heel leuk! Het was wel even puzzelen hoe het precies werkt maar we zijn er uiteindelijk uitgekomen met zo’n spel uitleg video op YouTube.

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst carcassone amazone gespeeld met mn moeder. Afgelopen week gekocht bij k ruidvat voor 12,99. Het duurde echt even voordat we het doorhadden maar we vonden het wel allebei een leuk spel! Ik heb ook nog saboteur het duel gekocht bij dezelfde winkel voor 4,99 maar nog niet gespeeld.

1 like

Heeft iemand al eens een murder mystery georganiseerd? Of eraan meegedaan?
Dit jaar organiseer ik de sinterklaasavond bij mij thuis voor familie. Normaal gesproken doen we altijd een bordspel maar dit lijkt me wel heel leuk om te organiseren.

Hebben jullie tips/ideeën?

Ik heb een keer meegedaan aan zoiets! Ik zou ervoor zorgen dat je de belangrijkste clues aan mensen geeft die actief meespelen. Ik was in ons verhaal de moordenaar en degene die mij tien minuten voor de moord in de buurt van de hotelkamer van het slachtoffer had zien lopen, was nogal verlegen/onhandig met spelletjes en had dus aan niemand verteld wat ze wist. Daardoor kon eigenlijk niemand raden dat ik de moordenaar was. Verder vond ik het bij ons heel leuk dat iedereen verkleed kwam en zich echt had ingeleefd in z’n personage.

@Maestoso jungle speed gaat hier juist altijd mis hahaha. Soms vliegt die hele totem over tafel. Hebben ook al eens een tand door een lip gehad daardoor. :’)

Ik heb sinds kort dit spel:

Ik viel vooral voor het artwork – ben echt gek op art deco/jugendstil – maar het is ook echt een tof spel! Het principe is dat je met geld biedt op kaarten en dat degene met de meeste punten wint, maar er zitten een paar leuke twists in. Zo moet je soms ‘omgekeerd bieden’, waarbij je juist geld betaalt om een kaart níét te krijgen, en ligt degene die het meeste geld heeft uitgegeven automatisch uit het spel.

5 likes

wat een prachtige tekeningen :heart_eyes:

Dat is wel een hele goede tip! Bedankt! Beetje jammer van het mystery spel op die manier.

En wat een prachtige kaarten!

1 like

Ik heb vandaag exploding kittens gespeeld en het leek me altijd overrated maar het is echt heel leuk.

Ook weer dixit gespeeld, vind dat zo’n leuk spel.

Is iemand bekend met de EXIT spelletjes van 999? Het zijn een soort escape games maar dan voor thuis.

Ja, ik! Erg leuk om te doen.
Ik vind het wel erg prijzig. Volgens mij betaal je €15 per spel wat je één keer kan doen. Daardoor speel ik het ook maar een paar keer per jaar. Voor kerst, oud en nieuw of een keer een avond spelen met wat vrienden is het leuk om het te doen.
Soms kun je ze in de aanbieding kopen (2e 50% korting bijvoorbeeld). Dan koop ik ze, anders niet.

1 like

Thanks!! Zag dat ze t/m vandaag in de aanbieding zijn bij Makro (voor EUR 10).

1 like

Heelp. Ik wil mijn vriend graag een spel geven voor sinterklaas maar twijfel zo over welk spel (hebben nog niet veel spellen); machiavelli, carcassonne of regenwormen?

Machiavelli!

4 likes

Ik heb ze alle drie.

Machiavelli vind ik erg leuk, mijn vriend wat minder. Dit spel vind ik persoonlijk leuker met wat meerdere mensen. Dan wordt het wat spannender dan met zijn tweeën. Nu kun je heel makkelijk weten wie wie is.

Regenwormen vind ik echt fantastisch. Leuk met zijn tweeën of met meerdere mensen. Spannend want je kan hebt geen invloed op de dobbelstenen. Je kan zo voorstaan met negen wormen en aan het einde van het spel verliezen omdat je geen één worm hebt.

Carcassonne is mijn minst favoriete spel maar wel de favoriet van mijn vriend. Ik vind het erg lang duren. Je kunt elkaar wel mooi dwarsbomen. Ik vind het vaak frustrerend haha.

Misschien heb je hem al, maar beverbende vind ik trouwens ook een leuk spelletje om snel tussendoor te doen.

Ik ga saboteur het duel kopen voor Sinterklaas voor mijn vriend :blush:
Laat je even weten wat je kiest? Ben erg benieuwd!

2 likes

Wij hebben ook alle spellen in jouw bericht haha. Beverbende is inderdaad ook geweldig! Mijn vriend en ik vinden precies andersom Machiavelli en Carcassonne leuker. Vind ze alle drie echt een aanrader wel!

Machi koro vinden wij hier ook nog heel leuk! Maar zo kan ik nog wel even doorgaan. Als ik van die 3 mag kiezen zou ik op basis wat vrienden ook leuker vinden voor Machiavelli of regenwormen gaan. (Regenwormen vind ik de makkelijkste van die 3)

@VanderWoodsen

2 likes

Heb je nog meer aanraders voor spellen die je met zijn tweeën kan doen? :smile:

Catan het duel!
Shit happens is ook leuk voor met zijn 2en.

1 like

The game en the mind (beide coöperatief), pandemic (ook coöperatief) (haha ik bewaar graag de lieve vrede merk je al).
Set, kolonisten van catan het kaartspel maar die is vlgs mij niet meer te koop, Black stories, monopoly deal, qwix, dobble, speed cups.
Als je bij een spel uitleg wil let me know
En vooral de 3 die dus al genoemd zijn (carcassonne, regenwormen al is die wel beetje saai /kans, en machiavelli),

1 like

Patchwork, seven wonders duel, mr jack duel, catan dobbelspel, clever, keer op keer, set, caverna duel, zombie dice, codenames duet

1 like