Je mag mij wel een pb doen hoor!
@Dombo toen ik net samen ging wouden studeerde ik ook nog terwijl mijn vriend fulltime werkte.
Je mag mij wel een pb doen hoor!
@Dombo toen ik net samen ging wouden studeerde ik ook nog terwijl mijn vriend fulltime werkte.
Je mag mij een pb doen! (Ik weet natuurlijk niet wat jij onder groot verschil verstaat)
@Dombo ik ben ook gaan samenwonen toen ik nog studeerde en hij niet meer. Inmiddels wel afgestudeerd, maar je mag me ook een pb sturen indien nodig
Ik ook!
Even dit topic afstoffen hoor, wist niet zo goed in welk topic ik anders terecht kon.
Vriend en ik staan op het punt een huis te kopen en willen dus (liefst via een notaris) een samenlevingscontract opstellen. Ik vroeg me af of meer mensen dit nu hebben en welke zaken jullie hierin op hebben laten nemen? Misschien nog tips waar ik aan moet denken?
Ik heb een samenlevingscontract en een huis gekocht.
Staan verschillende zaken in, maar vooral hoe het financieel geregeld is, dus 50-50 of 40-60 of welke verdeling dan ook.
Daarnaast ook testamenten, mocht een van ons overlijden, hoe het dan zit. Op dit moment is er (nog) geen kind/kinderen dus dan is het wel geregeld. Daarbij ook - ik weet de term niet - maar aangegeven mocht 1 overlijden dat de anderen dan de bezittingen krijgt.
En ook ter voorkomen, mochten we beide overlijden en ik 1 min eerder dan mijn partner, dan niet alles naar de familie van mijn partner gaat.
Afspraken over kostenverdeling, verdeling van bezittingen bij scheiding en over erven van bezittingen bij overlijden zal de notaris sowieso met jullie doorspreken. Onze notaris wees ons nog op medische volmacht (mag je partner je medisch dossier inzien als je daartoe zelf niet in staat bent) en op nabestaandenpensioen (heeft je partner hier recht op mocht je overlijden). Bedenk goed dat je voor de wet geen partners bent, dus het is belangrijk over dergelijke zaken goede afspraken te maken
Dank voor jullie reacties! Kan ik wat mee
Naast bovenstaande staat er bij ons ook in dat de schenking van mān ouders bij mijn overlijden ook weer terug naar hen moet als het huis is verkocht. Verder hebben wij ook een lijst toegevoegd wie wat had gekocht. Toen wij net samen gingen wonen had ik al veel spullen en hij een stuk minder.