Mijn laatste Inktober/peachtober: Horns
Voor de mensen die met aquarel werken is dit misschien wel een leuk account om te volgen. https://instagram.com/artbybianca?igshid=15tqzheamv5lx
Hebben jullie nog meer leuke Instagram accounts? Bijna alle pastelfilmpjes van mij komen uit Rusland haha.
Oh die is leuk! Ik volg Justin Donaldson, ik vind zijn landschappen in gouache super mooi! Hij post vaak ook zijn proces en filmpjes van hoe hij dingen schildert wat ik heel leerzaam vind.
Ik volg Furry Little Peach, Heikala, Iraville, cissyartcafe, Leigh Ellexson.
Vooral van de filmpjes van Heikala heb ik veel geleerd!
Damn het is wel echt lastig hoor om elke dag na mijn gewone werkdag te tekenen, maar tot nu toe hou ik het vol! Voor Dag 15 & 16 (Nightcrawler en Goblin) heb ik alleen kleine thumbnail schetsjes die het posten niet echt waard zijn dus die sla ik ff over.
Voor Day 13 -Pukwudgie- moest ik ff onderzoek doen want ik had geen idee wat dat was, het is een soort Native American egel aardmannetje:
Voor Day 14 - Extraterrestrial - tekende ik een Mind Flayer, een gevaarlijk monster van Dungeons and Dragons.
Voor Day 17 - Frankenstein- deed ik een grafiet potlood studie en gebruikte de bekende Frankenstein’s monster foto ter referentie, was erg leuk en heel anders dan wat ik normaal doe!
Heel mooi, vooral Frankenstein, en knap dat je het volhoudt dagelijks te doen! Hoe lang ben je ongeveer bezig per tekening?
Oh mooi! Vooral de klaproos.
Ik teken echt langzaam, meestal ben ik er de hele avond wel zoet mee. Soms, als ik iets makkelijks doe een uurtje, maar normaal gezien ongeveer 3 of 4 uur. Frankenstein’s Monster duurde bijvoorbeeld niet zo lang (1,5 uur) omdat ik puur een foto natekende en geen schetsen hoefde te maken of ander prep werk hoefde te doen, terwijl ik voor Pukwudgie me eerst in moest lezen omdat ik niet wist wat het was en een goede representatie neer wilde zetten. Uiteindelijk ben ik daar de hele avond mee bezig geweest, en heb ik slechts een bladzijde met schetsen als eindresultaat haha.
Hahaha oh, dan vind ik het helemaal knap dat je het dagelijks volhoudt! Ik ben al blij als het lukt om er in het weekend een paar uur voor te zitten. Al is dat gebrek aan tijd vooral gevoelsmatig omdat ik mn tijd verdoe met onnutige dingen haha Dus ik heb nu besloten om die tijd te besteden aan schilderen en alle schilderspullen gewoon te laten liggen zodat de drempel lager is om te beginnen, en voor nu werkt dat goed want vandaag weer wat kunnen maken.
Nog meer mensen aan het schilderen vanavond? Nu de besmettingen oplopen heb ik mijn schilderles afgezegd. Ik heb mijn pastelkrijt wel voor de verandering weer tevoorschijn gehaald! Sea scapes blijven toch wel moeilijk haha.
Oh prachtig! Ik vind je sea scapes het mooist denk ik, er zit zo veel diepte en beweging in het water en dat lijkt me super moeilijk om voor elkaar te krijgen.
Ik wou dat ik de energie had voor tekenen haha maar ik ben ziek dus ik stel het ff uit. wah!
Wat lief dankjewel Water vind ik zelf echt onmogelijk om goed te doen, dus ik waardeer het compliment! Ik heb zo veel verschillende lagen over elkaar gebruikt, gelukkig houdt dit papier het goed.
Heel veel beterschap trouwens!
Ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen geschilderd hebben of dingen hebben gedaan voor inktober?
Ik schilder eigenlijk alleen abstract maar wilde iets meer richting landschap proberen. Vind ze best leuk geworden
Ik herken je gevoel dat je ongelukkig wordt als je niet creatief bezig kunt zijn. Ik betaal idd iets van 200(?) euro voor 12x schilderles in een groep maar voor mij is het dat waard. Dan krijg ik opdrachten, je bent in een creatieve omgeving, de hele avond denk ik alleen maar: “welke kleuren zal ik mengen” of “welke kwast zal ik gebruiken” en dat is, naast de creatieve impuls, zo heerlijk ontspannend. En thuis heb ik veel plannen maar schilder ik uiteindelijk toch nooit.
Maar ja, dat geld kun je maar 1x uitgeven en daar kan ik niet over beslissen. Wilde mijn kant en gevoel even toelichten.
Ik deel hier trouwens niets van mijn schilderijen vanwege herkenbaarheid denk ik… is toch wel erg herleidbaar.
Neeeee post maar! Ik ben heel erg benieuwd naar je werk. Je kunt het altijd verwijderen. Dit topic moet populairder worden haha. @OhWatErrug wat cool! Hoe krijg je die textuur is je werk?
Ik heb voor het eerst iets gemaakt waar ik blij? mee ben haha. Ik wil heel graag een tweede surrealistisch element toevoegen aan deze schilderijen. Objecten zijn alleen zo moeilijk hoe hebben jullie dat geleerd?
De meeste schilderijen hebben meerdere lagen, van dingen die ik daarvoor niet mooi vond. Maar ik wil ook nog wel eens van die soort van gel gebruiken om textuur aan te brengen met een pallet mes
Wat mooi! Die zou ik zo ophangen in huis. Wat voor papier heb je gebruikt? De reliëf van het papier is erg mooi