Zoooooooo vet!!! Geeft meteen zin om zelf ook aan de slag te gaan
Wat een toffe stijl heb je zeg!
Met wat voor soort verf wil je beginnen met schilderen?
Ongeacht wat voor verf ik gebruik zijn er een paar basics die ik super fijn vind, zoals kleurpotloden die je uit kunt gummen (dat je kan schetsen zonder grafiet resten achter te laten die de verf kleuren kunnen veranderen, vooral met aquarel), washi tape (voor fijne rechte lijnen), masking fluid (om gedeeltes af te bakenen) en een witte gelpen of acrylverf pen voor highlights.
Welke potloden raad je aan voor het schetsen zonder resten?
Afgelopen dagen heb ik wat dingen afgemaakt waar ik aan was begonnen eind vorig jaar. Ik ben nog een beginner en probeer te vinden wat ik leuk vind om te doen maar schilderen maakt mij echt ontzettend zen na een dag kutwerk.
Je kunt dezelfde soort kwasten gebruiken als die je gebruikt voor aquarel! Ik heb gewoon een goedkoop setje met synthetische haren online gekocht en dat werkt prima.
Ik vond zelf dit filmpje heel handig qua merken enzo. Qua kleuren zou ik of proberen om sowieso zwart, wit, magenta, cyaan en geel te kopen omdat je daar bijna alle kleuren mee kan mengen (mengt mooier met magenta dan rood!) maar ik vind een setje met meerdere kleuren eigenlijk wel heel handig. Scheelt tijd.
Werkje van dit weekend. Ik probeer er wat surrealistische elementen toe te voegen. Weet niet helemaal of dit het is, maar het was wel erg leuk om te proberen. Pastel is zo fijn om mee te werken.
Heb je een foto of insta?
Ben altijd benieuwd wat mensen maken. Wel leuk dat je ook begonnen bent. Het is een hele rustgevende hobby.
Mooi!
Wat leuk! Echt heel knap gedaan voor je eerste keer!
Oh mooi!!
Meestal is sneeuw mooi met blauw erbij. Al heb ik in december sneeuw geschilderd met een rode basis. En dan een klein hutje of zo? Ik zoek m even, dan plaats ik hem erbij.
Wellicht leuk voor inspiratie haha
Ik maak veel verschillende soorten dingen trouwens, als je het leuk vindt kun je me volgen op Insta (weg) (en als het er niet meer staat kun je me natuurlijk dm’en voor mijn insta.)
Jij hebt zo’n leuke stijl!
Weet iemand trouwens welke witte inkt goed dekt voor aquarel?
ik heb dat bij mijn kwasten niet, en die komen van de hobbywinkel, dus denk dat er misschien te weinig haren in zitten/niet strak genoeg gezet?
Ik schilder bij een cultureel centrum en dat gaat nu al sinds december niet door. Ik mis het echt. Thuis doe ik het gewoon niet. Eerst al je spullen pakken en daarna weer alles opruimen haha. Heel knap en tof dat jullie wel aan het schilderen zijn thuis.
Het is ook gewoon mijn leukste hobby dus ik ben ook vet dom dat ik thuis niet schilder.
Bij action hebben ze soms echt wel goede kwasten liggen, zijn alleen wel net even wat duurder dan de goedkope sets die ze hebben
Vinden jullie Geheim van de meester ook zo leuk om te kijken? Elke week wordt er een ander schilderij nageschilderd.
Ja ik ook. Vorige seizoen was ook zo leuk om naar te kijken.
Deze week was De kleine toren van Babel van Bruegel aan de beurt, zo ontzettend gedetailleerd. Echt knap