Schilderen/tekenen/handletteren

Ik teken op mijn iPad met Procreate! (Naast schilderen met acrylverf en gouache etc)
Mijn insta = studioMarcia77 en ik ga jou ook volgen @Mol

2 likes

Ja misschien het schildertopic er ook wel bij! Dan kan ik ook mijn schilderen-op-nummer hier delen wellicht :smiley:

5 likes

Jaa mee eens! Zonde dat het allemaal apart is, kan allemaal best bij elkaar imo.

5 likes

Ik wil ook graag Procreate gaan gebruiken, maar ik weet nog steeds niet of dat goed te doen is met een oudere Ipad (uit 2018 geloof ik) en de Apple pen eerste generatie. Weet iemand dat toevallig?

En ga binnenkort ook weer beginnen met tekenen / schilderen als ik het weer iets rustiger heb. Heb ook een instagram account.

3 likes

Wat leuk al die art accounts, ik volg jullie! Ik heb er zelf ook eentje, Hantasticart

5 likes

Ik ga je terug volgen!

1 like

Leuk ik ga je volgen! :blush:

3 likes

Ik vind je handletteringskills al heel goed! :star_struck:

1 like

Hier was ik ook benieuwd naar en ik vond dit: Procreate installeren – Lianneh

11 likes

Ja, ik ben vooral benieuwd of die Apple pen goed werkt dan. Maar ik ga het nog even goed googelen voordat ik 'm aanschaf.

1 like

Oja oeps, ik las je post verkeerd. :sweat_smile:

1 like

Pfoe, ik heb er lang niks meer mee gedaan, haha, maar ik weet wel dat ik veel had aan een Facebookgroep, ‘Copperplate Script for All’. Daar leggen ze echt per letter uit hoe hij eruit moet zien.

Verder ziet het er denk ik al snel indrukwekkender uit dan het is; het is niet supermoeilijk om te doen, vond ik! (Om het er echt heel netjes uit te laten zien heb je heel wat oefening nodig natuurlijk, maar ik had er echt niet superveel tijd in gestoken toen ik die foto’s postte.)

Denk dat het wel helpt als je de juiste spullen hebt; fijn papier en fijne nibs (ik gebruikte een Brause, exacte type weet ik niet meer, en een Nikko G, geloof ik? Kan thuis wel even m’n spulletjes weer opsnorren als dat helpt!).

2 likes

Ja, ik denk het! In ieder geval niet te ruw, want dan blijf je hangen, maar ook niet te dun, want dan gaat de inkt ‘bloeden’.

Veel plezier ermee! :smiley:

2 likes

Vinden jullie het een idee om wat meer creatieve topics samen te voegen @moderators?

1 like

Ja dat was al de bedoeling maar daar zijn we nog niet aan toegekomen.

5 likes

Okee goed om te horen!

Leuk dat al deze topics bij elkaar worden gezet :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes

Heeft er iemand een tip voor mooi metallic/ glitter aquarel verf om mee te handlettering? Op instagram zie je veel van die bolle vierkantjes, maar die worden vooral door buitenlandse accounts aangeboden. Ik heb zelf een pallet van Finetec, maar ben op zoek naar meer kleuren.

2 likes

Waar vind je die en welke zijn aanraders? :grinning_face_with_smiling_eyes: