Schrijfwarentopic

image

Alles over schrijfwaren; pennen, agenda’s, notitieboekjes etc.

8 likes

(Ik heb gezocht naar een passender topic maar kon het zo niet vinden helaas, vandaar dat ik de vraag hier stel).

Ik schrijf veel in notitieboeken en zou graag willen weten wat jullie favoriete balpen is.
Mijn eisen aan een pen zijn:

  • niet al te dunne punt (liever iets te dik dan iets te dun)
  • goed rollend, zodat hij lekker over het papier glijdt
  • echt een balpen, niet een fineliner of gel pen
  • niet lekkend / vlekkend

Ik gebruik nu meestal Papermate Flexgrip Elite en die voldoet uitstekend aan de eerste 3 eisen, maar op een bepaald moment gaan ze lekken / vlekken helaas. De punt van een BIC pen of Parker Jotter vind ik aan de dunne kant.
Iemand de gouden tip voor een andere fijne pen?

3 likes

Ik zweer bij de gele pennen van 123inkt maar dat is denk ik niet wat je zoekt.

7 likes

Ik vind deze erg fijn: https://www.bol.com/nl/p/stabilo-pointball-balpen-0-5-mm-navulbaar-blauw-doos-10-stuks/9200000021804347?referrer=socialshare_pdp_androidapp

En verder de bic 4 kleurenpen, die schrijft fijner dan de gewone bic vind ik. Maar is denk ik wel dezelfde dikte dus misschien vind je die ook wat te dun.

2 likes

Haha ik heb deze ook en het is inderdaad een fantastische balpen :laughing:

3 likes

Dank! Ik heb net nagekeken of de dikte van die Papermate bekend is, en dat is dus maar liefst 1,4 mm. :joy: Dat is wel dik ja. De Stabilo die je noemt zijn 0,5 mm dus een heel stuk dunner. Ik weet niet goed waarom maar hele dunne balpennen gebruik ik minder graag.
@anon41596379 Die lijken me ook wat dunner inderdaad, maar dank voor het meedenken!

Na nog wat googelen vond ik deze met dezelfde dikte, denk dat ik die eens ga testen. Maar meer tips zijn zeker welkom. :smiley:

2 likes

@anon41596379 en @anon18050057
Zou één van jullie iets met die pen willen schrijven en er een foto van willen posten? Ik hoor altijd enthousiaste verhalen over die pen, maar ik vind net als @FrauHelga de kleur en dikte belangrijk haha.

@FrauHelga Die Schneiderpen wordt ook op 123inkt.nl verkocht, maar dan ruim de helft goedkoper. Misschien een idee om die gele pen van 123inkt daar dan ook gelijk te bestellen als dat je wat lijkt?

3 likes

Goed idee! Mijn man heeft ook nog wat spullen van 123inkt nodig dus ik vraag of hij die mee bestelt.
@nello Dank! Die gaan op de lijst voor mijn volgende bezoek aan Action.

Bovenste regel is geschreven met een gratis pen met een standaard punt, maar is mij iets te dun.
Onderste regel is met een Papermate maar bij de e in dikte zie je duidelijk dat ie vlekt. :sob:

3 likes

Oh wat grappig, want deze voelt voor mijn doen juist best dik, zeker dikker dan een gewone BIC! Ga jouw Papermate dan ook maar eens proberen, nu wel benieuwd geworden haha

1 like

Ik schrijf zoals de onderste regel maar dan zonder vlekken met deze


Vind dat echt de fijnste pennen en kosten geen drol

13 likes

@frauhelga @virago

24 likes

4 likes

@FrauHelga Die Schneider die je hebt gevonden wilde ik je tippen! Een collega heeft m laatst op mijn bureau laten liggen en ik pak alleen nog maar die pen! Juist ook in mijn schrijfblok vind ik hem soepel schrijven, soepeler dan de bic pennen die ik hiervoor had.
De pilot frixion vind ik ook fijn, die kun je uitgummen. Wel hebben die een dunnere punt.

1 like

Deze bic pennen zijn een stuk dikker dan hun normale pennen en schrijven hemels. Ik ben er zelf nog niet uit of ze de pennen ook in het blauw of zwart hebben, maar ik blijf deze pakjes kopen.

Ik vind de gele pen van 123inkt echt heel rot, dun en krasserig schrijven

9 likes

Ohhhh 1,6 mm!! Dat klinkt heel fijn, dank!

2 likes

Ik vind de Schneider pen ook heel fijn schrijven!

2 likes

Deze!

1 like

Omg wil je de resultaten van de Grote FrauHelga Pennentest eens delen als je de pennen uitgeprobeerd hebt? Ik wil ook heel graag een fijne balpen vinden en houd ook van een dikke punt! Mijn favo Muji pennen kan ik al een poos niet krijgen omdat die winkel niet in Nederland zit :rage: (dat zijn geen balpennen trouwens dus die zoek je niet)

6 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:
Is goed. Kan nog even duren want ik ben de komende dagen druk met meerdere verjaardagen, maar ik verwacht dat ik half september wel meerdere modellen getest heb.

6 likes

Toch een BIC pen, maar ik zweer echt bij de BIC soft feel. Heb het even opgezocht en de dikte is 1.0mm. Het zijn deze:

Herinnert me eraan: moet nieuwe kopen want heb er nog maar één (?) en als die kwijt is is er PANIEK.

11 likes