Oh God, ik wil ze allemaal! Ben denk ik ook opzoek naar A4 want als ik eenmaal ga schrijven ben ik niet te stoppen😂
@FrauHelga die jij linkt zijn ook erg mooi!
Oh God, ik wil ze allemaal! Ben denk ik ook opzoek naar A4 want als ik eenmaal ga schrijven ben ik niet te stoppen😂
@FrauHelga die jij linkt zijn ook erg mooi!
Love jouw handschrift
Paperblanks en dan de flexa kaften. Echt mijn favoriet! Essencio heeft ook notitieboeken, die zijn ook fijn en liggen ook goed open.
Laatst heb ik bij de Sissy boy een notitieboekje gekocht en dat is ook wel prima papier en kaft.
Zoooo herkenbaar dit! Maar ik schrijf zelf ook nog steeds op die manier hahaha.
Zo’n fijn topic dit. Ben echt intern aan het spinnen ofzo nu na het lezen van alle posts…
Woww 4 jaar met 1 agenda? Mag ik een foto van hoe ie er nu uitziet? Niet om de staat te beoordelen ofzo maar ik love boekjes gewoon.
Zal binnenkort ook wel een foto delen van mijn stapel bullet journals (ik doe saai eentje per jaar)
Ik was bijna gepenfluenced om die Schneider pennen te bestellen, tot ik besefte dat dit de pennen zijn waar ik (en de kinderen in mijn klas) vrijwel dagelijks mee schrijf. Ik wil ze eigenlijk in alle kleuren.
Ik gebruik ook graag de pilot frixion, maar die gaan vrij snel leeg, na een paar weken al bij mij.
Jaaaaa ik wil ze ook in meerdere kleuren. Ik heb gisteren ook deze besteld in pastelkleuren! Ik vraag me af in hoeverre het echt pastelkleuren zijn, maar ze lijken me heel gaaf.
Za-lig. En dit is dus ook dotted papier zie ik?? Misschien moet ik dan maar eens switchen van moleskine naar rhodia??
Hij is ook helemaal niet duur! Lol
Ja dat leeg zijn is echt jammer hè. En ze zijn niet goedkoop.
Ik word helemaal zen van dit topic.
Weet iemand een fijn schrijfboekje met uitscheurbare bladzijdes? Ik maak overdag op werk kleine aantekeningen/to do-lijstjes, maar omdat het privacy-gevoelige info is moet ik dit aan het einde van de dag door de shredder halen. Nu koop ik meestal maar wat ik tegen kom bij de Hema of Action.
Ik vind het zo leuk dat ik door dit topic achter het bestaan van pennen en notitieboeken kom, die ik eerder niet kende!
Schrijven jullie ook weleens met vulpen? Ik heb een hele tijd een vulpen-periode gehad en schreef daar alles mee. Bij V&D had ik een (denk ik) merkloze vulpen gekocht die niet krasserig schreef, maar heel vloeiend, zonder te vlekken. Echt een fijn ding was dat. Maar ik ben van vulpen afgestapt toen ik een keer lekkage in mijn tas had van een waterfles en al mijn aantekeningen weggespoeld waren.
En sinds kort gebruik ik weer correctievloeistof, van Pritt. Ik heb een periode correctierollers gebruikt maar dat vind ik uiteindelijk niet fijn en ik heb het idee dat het gecorrigeerde stukje uiteindelijk desintegreert. Correctievloeistof werkt prettiger vind ik.
@Krabsalade Dat doe ik meestal met simpele boekjes van inderdaad Hema, met een ringbandje.
Ik schrijf met een vulpen, een Waterman. Mijn vriend is een vulpensnob; een keer per jaar of zo gaan we naar de vulpennenwinkel om een mooi exemplaar voor hem uit te zoeken haha.
Na al mijn pen-aankopen kan ik bijna van een verzameling spreken maar ik verzamel ze niet actief.
Ik heb de pastelkleurtjes van Schneider Slider Edge net getest:
Rose is een beetje jammer. Die zie je bijna niet. Peach en Blush vind ik ook echt te licht, maar mijn dochter vindt alle kleurtjes prachtig dus zij ontfermt zich wel over die kleurtjes.
Mijn favoriete kleuren zijn Flamingo en Ocean.
Net als de gewone blauwe pennen van dit merk schrijven ze heerlijk.
Ja ik schrijf met een waterman vulpen! Of nou ja, dat deed ik. Er is iets met de punt waardoor die krasserig schrijft en dat is echt heel irritant. Ik weet niet goed hoe ik dat nog op moet lossen.
Vulpen schrijft vooral fijn als je langer achter elkaar schrijft. Het is wel het beste als je dan ook een beetje chill papier hebt wat ook lekker schrijft.
Kennen jullie de notitieboeken van Karmijn ook? Die zijn echt heel vet. De buitenkant is geïnspireerd op stoffen uit een heel oud stoffenboek. En het papier is Tamoe River. Vulpen vriendelijk.
Ohhh die kende ik niet!! Wat een prachtige notitieboeken zeg. Vooral die onderste met vlakjes en blaadjes.
Gestipt papier is voor mij wel een dealbreaker, ik wil voor notitieboeken alleen lijntjes (de plaatjes met ruitjes die ik hier post zijn van een simpel notitieblok van mijn werk).
@Camper Mooie stash. Waarvoor gebruik je die Stabilo’s?
Een krasserige vulpen is inderdaad zo irritant.
Door al jullie posts kriebelt het wel om weer een vulpen te gaan zoeken…
Ik snap wel dat je die Kaweco niet lekker vindt schrijven met een EF nib. Heb zelf een M en wilde een F proberen en dat vond ik al niet te doen, die krast ook als een gek.
Ik heb zelf een TWSBI 580 Smoke Rose Gold met een Medium nib (vind ik eigenlijk net even te dik, huilen want hij was duur en de punt vervangen gaat volgens mij ook niet omdat het een rose gold is), een Kaweco Sport en een Lamy Al Star met Medium nibs. Komt als het goed is binnenkort nog een TWSBI eco bij met een F punt, heel benieuwd hoe die gaat schrijven.
En in december heb ik deze adventkalender met inkt van Diamine om uit te pakken
Qua balpennen vind ik deze van de Hema heel chill, alleen jammer dat er een los dopje op zit. Komen met elke stationery collectie weer in nieuwe kleurtjes en kost helemaal niks: pennenset print - 5 stuks - HEMA